کد خبر: ۱۳۰۰۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا با دخالت کشورشان در سوریه مخالفند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا با مداخله این کشور در جنگ داخلی سوریه مخالفند، حتی اگر محرز شود که دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

ادعاهای جدید غرب درباره استفاده دولت سوریه از «گاز کشنده سارین» علیه معارضان این کشور به بهانه جدیدی برای ایجاد هجمه روانی و رسانه‌ای علیه بشار اسد تبدیل شده است.

ادعای استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی از مدتها پیش در وهله‌های مختلف علیه دولت وی مطرح شده اما هفته گذشته برای اولین بار یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی ادعای استفاده دولت بشار اسد از گاز مرگبار «سارین» را مطرح کرد.

به دنبال انتشار این خبر، مقامات و رسانه‌های غربی هجمه تبلیغاتی جدیدی علیه سوریه آغاز کردند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد نظام بشار اسد «در مقیاسی محدود» از سلاح‌های شیمیایی و به طور اخص از گاز سارین برای سرکوب مخالفان استفاده کرده است.

دولت بشار اسد کاربرد این گونه تسلیحات را رد کرده و می‌گوید مخالفان مسلح، ماه گذشته در منطقه خان العسل در استان حلب از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند.

باراک اوباما شش ماه پیش گفته بود که استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه «خط قرمز» اوست و می تواند واکنش نظامی آمریکا را در پی داشته باشد. وی همچنین استفاده از این سلاح‌ها را «تغییردهنده معادلات بازی» دانسته بود.

در همین راستا، نظرسنجی تازه‌ای که خبرگزاری انگلیسی رویترز و موسسه نظرسنجی ایپسوس متولی انجام آن بوده‌اند نشان می‌دهد تنها 10 درصد از مردم آمریکا طرفدار دخالت آمریکا در درگیری‌های سوریه سوریه بوده‌اند. 65 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی با دخالت آمریکا مخالفت کرده‌اند.

هنگامی که از افراد شرکت کننده درباره اقدام آمریکا در سوریه، در صورت محرز شده استفاده نیروهای بشار اسد از تسلیحات شیمیایی پرسیده شد 27 درصد با دخالت آمریکا موافقت و 47 درصد با آن مخالفت کردند.

جولیا کلارک، سرپرست این نظرسنجی گفته است: «با در نظر گرفتن تجربه جنگ افغانستان و عراق، به نظر می‌رسد مردم تمایلی به مداخله نظامی دارند.»

سوریه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی بوده است. خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور به کشته شدن تعداد زیادی از مردم سوریه و از جمله نیروهای امنیتی و نظامی این کشور منجر شده است.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج از کشور طراحی می‌شوند. گزارش‌های زیادی هم نشان می‌دهند شمار زیادی از مخالفان درگیر با دولت دمشق اتباع خارجی هستند.

دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آنها از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تأمین بودجه و تجهیز تسلیحاتی معارضان مسلح سوریه متهم کرده است.

در همین راستا ماه گذشته گذشته گزارشی از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز افشا کرد سازمان سیا آمریکا طی سال گذشته ارسال 3500 تن سلاح به مخالفان سوریه را پشتیبانی کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها