کد خبر: ۱۳۰۱۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
احزاب در هفته‌ای که گذشت
طی این گزارش خبرنگار ما سعی دارد تا اهم اخبار هفته گذشته احزاب و تشکل‌ها را از پنجره نگاه شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران عبور دهد.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، تا انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا چیزی کمتر از دو ماه باقی مانده است و اغلب احزاب و تشکل‌های سیاسی کاندیداهای خود را قطعی کرده‌اند.

طی این گزارش خبرنگار ما سعی دارد تا اهم اخبار هفته گذشته احزاب و تشکل‌ها را از پنجره نگاه شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران عبور دهد.


تشکيل ستاد انتخاباتي شوراي هماهنگي اصلاحات


شوراي هماهنگي اصلاحات چندی است به صورت فعالانه وارد عرصه انتخاباتی شده است هر چند کاندیدای این جبهه یعنی خاتمی تاکنون موضع گیری رسمی درباره حضور و یا عدم حضور خود در عرصه انتخابات نداشته است اما اعضای شورای هماهنگی همچنان منتظر پاسخ کاندیدای در سایه خود هستند.






در تازه‌ترین خبرها از شورای هماهنگی آنان "رهامي"، نماينده انجمن اسلامي مدرسان دانشگاه را به عنوان رئيس ستاد انتخابات شوراهاي خود برگزيده‌اند.


برگزاري کنگره حزب اعتدال و توسعه درخرداد ماه


غلامعلي دهقان سخنگوي حزب اعتدال و توسعه گفت: کنگره اين حزب در راستاي انجام برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر در هفته اول خرداد ماه با حضور دبيران استاني اين حزب برگزار مي‌شود.


کاندیدای احتمالی دولت حتي يك موضع‌گیری هم علیه فتنه 88 نداشت


کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم به عنوان کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات برگزیده شد.

لنکرانی که با اصحاب رسانه ارتباط خوبی دارد هفته گذشته نشستی خبری برگزار کرد و مواضع انتخاباتی خود را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: کسی که امروز به عنوان کاندیدای احتمالی دولت اسمش مطرح است در وقایع سال 88 حتی یک موضع‌گیری علنی هم علیه جریانات آن سال نداشت. (مشروح نشست خبری لنکرانی)


جزئيات سفرهاي باهنر در روزها و هفته‌هاي آتي







امير مقدم دبير کميته اطلاع‌رساني ستاد محمد رضا باهنر از روزهاي چهارشنبه تا جمعه (11 تا 13 ارديبهشت) به ترتيب به شهرهاي قم، کاشان و اراک سفري خواهد داشت.



دیدار جامعه وعاظ با قاليباف، حداد عادل و آل اسحاق



حجت‌الاسلام جعفر شجونی دبیر کل سابق جامعه وعاظ از دیدار تشکل متبوعش با سه کاندیدای مطرح در عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد.



محاسبات آخر "اسحاق جهانگيري" و نتيجه نهايي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري



از اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای حزب کارگزارن در انتخاب آینده نام برده می‌شود البته هر چند که جهانگیری خود حتی به صورت تلویحی هم احتمال کاندیداتوری‌اش را ر نکرده است اما وی طی گفتگویی به خبرنگار ما گفته است که در حال نزدیک شدن به تصمیم نهایی‌ام برای حضور و یا عدم حضور در انتخابات آینده بوده و در حال حاضر در انجام محاسبات آخرم هستم.


حسن روحاني به نفع هيچ‌کس صحنه انتخابات را ترک نخواهد کرد



بعد از مطرح شدن اخبارهایی  در رسانه‌ها که حاکی  از کناره‌گيري حسن روحاني به نفع اسحاق  جهانگيري به پيشنهاد آيت‌الله هاشمي رفسنجاني داشت، "محمدرضا نعمت‌زاده"  رئيس ستاد انتخابات حسن روحانيدر اینباره به خبرنگار ما  گفت: اخبار منتشر شده درباره کناره‌گيري حسن روحاني به نفع اسحاق جهانگيري کذب محض است و صحت ندارد.


آمدن يا نيامدن، مسئله اين است! / ستادهاي محسن هاشمي شايد دو منظوره باشند






باشگاه خبرنگاران طی گزارشی آخرین اخبار درباره حضور و یا عدم حضور آیت‌الله هاشمی را در صحنه انتخابات ریاست جمهوی یازدهم بررسی کرده است که قسمتی از این گزارش را با هم می‌خوانیم.

از زمان آغاز گمانه زني‌ها براي ثبت نام نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، آمدن يا نيامدن آيت الله هاشمي يک روز از قول دوستان،‌ نزديکان، همفکران و حتي فرزندان ايشان تاييد و روز ديگر "قطعا" تکذيب مي‌شود. همان‌طور که در تصاوير زير ديده مي‌شود، کمتر ديده مي‌شود که سايت‌ها و خبرگزاري‌ها، يک روز صبح از قول اطرافيان وي خبرهايي در باب حضور و عدم حضور او منتشر نکنند.


"موسوی" به دنبال رقم زدن انتخابات در کف خیابان‌ها بود نه در پای صندوق‌ها


 "محمدرضا باهنر" عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در دانشگاه گیلان اظهار داشت: به موسوی گفتم اگر به فرض دوباره انتخابات برگزار شود و تو برنده نشوی چه می‌کنی؟ که وی گفت دوباره اعتراض می‌کنم؛ این مسئله یعنی اینکه موسوی به دنبال رقم زدن انتخابات در کف خیابان‌ها بود نه در پای صندوق‌های رای.


وجه اشتراک احمدی‌نژاد و خاتمی


امير فارسي‌نژاد" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامي در ياداشتي که در اختيار باشگاه خبرنگاران قرار داده است وجه تشابه "احمدي‌نژاد" و "خاتمي" را مورد بررسي قرار داده است.


اگر نامزد حزب موتلفه رای بیاورد "دولت نمونه" شکل می‌گیرد


اسدالله بادامچیان قائم مقام شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي که در اجلاس سراسری مدیران حزب موتلفه اسلامی در تهران  که 7 اردیبشهت برگزار شد، گفت: اگر به حزبی موتلفه اعتماد شود و نامزدش رای بیاورد انشاالله دولت نمونه نیز شکل می‌گیرد، برخی از کاندیدا‌ها رجل مذهبی نیستند و اولین ماده اصل 115 این است که نامزدها رجل مذهبی و رجل سیاسی باشند.


وزير کارم کسي خواهد بود که کوچکترين سطح توليد تا وزرات کار را طي کرده است


متکي در جمع کارگران کارخانه ماشين‌سازي تبريز اظهار داشت: وزير کار دولت احتمالي‌ام حتما کسي خواهد بود که پله‌هاي ترقي را در کوچکترين سطح توليد تا وزرات کار طي کرده باشد.


ستاد انتخاباتي شوراي شهر محسن رضايي آغاز به‌كار كرد


"مهدي وکيل‌پور"  دبير ستاد انتخابات شوراهاي شهر "محسن رضايي گفت: اين ستاد درصدد است تا با ارائه يک ليست سراسري در کل کشور براي ورود به انتخابات شوراهاي شهر وارد عمل شود.


مجید گروسی رسماً اعلام کاندیداتوری کرد

مجید گروسی، دبیر کل جبهه جوانان ایران امروز، طی نامه‌ای رسماً کاندیداتوری خود را در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.


تعطيلی دانشگاه‌ها در ايام انتخابات مناسب نيست


"حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی" نايب رئیس مجلس شوراي اسلامي تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: دانشگاه‌ها می‌توانستند در این عرصه ایفای نقش کنند.


نيامدن خاتمي قطعي نيست/ استراتژي سه‌گانه جبهه اصلاح‌طلبان براي انتخابات


"مجيد بهمن زاده" دبير جبهه اصلاح‌طلبان درباره استراتژي انتخاباتي جبهه اصلاح‌طلبان  اظهار داشت: ما براي انتخابات آينده سه استراتژي را دنبال مي‌كنيم؛ استراتژي اول ما اين است كه خاتمي را براي كانديداتوري در انتخابات ترغيب كنيم.


احمدی‌نژاد نباید برای استمرار قدرت وارد عمل شود/ براي کناره‌گيري، اولين نفر نيستم


"علیرضا زاکانی" در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاري تسنيم برگزار شد، اظهار داشت: معتقدم اولین ضرورت برای کانديداتوري بنده این است که انقلاب اسلامی نمایشی است که نیازمند حرکت در مسیر درست است و گفتمان پیشرفت اسلامی مبتنی بر اندیشه‌های امام(ره) قرار دارد که با بهره‌مندی از اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی امکان این حرکت فراهم می‌شود.


این کاندیدای احتمالی انتخابات آتی گفت: من آمده‌ام که در صحنه بمانم و اگر خطری اصولگرایان را تهدید کند اولین نفر نیستم که کناره گیری می‌کنم.


پیشنهاد گاردین به حسن روحانی برای پیروزی در انتخابات/ موضوع هسته‌ای را به اقتصاد گره بزنید







روزنامه انگلیسی گاردین به حسن روحانی توصیه کرد اگر خواهان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران است، به 3 توصیه کلیدی عمل کند.


اطلاعي از آخرين نظرسنجي‌ها درباره ائتلاف سه‌گانه ندارم


"علي‌اکبر ولايتي" عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در حاشيه همايش برخي از روساي تشکل‌هاي اقتصادي کشور درباره آخرين نظرسنجي‌ها پيرامون نامزدهاي ائتلاف سه‌گانه گفت: اطلاعي از آخرين نظرسنجي‌ها درباره ائتلاف سه‌گانه ندارم اما در پي اين هستيم که انشاءالله تمام نظرسنجي‌هايي را که از جاهاي مختلف به دست مي‌آيد جمع‌بندي کنيم و با توجه به آن مسير خود را ادامه دهيم. 


رئیس ستاد انتخابات جبهه اصولگرایانِ اصلاح‌طلب مشخص شد


"سیدعلی سیدی‌رکنی" دبیر کل جبهه اصولگرایانِ اصلاح‌طلب از انتخاب "عزت‌الله اکبری" به عنوان رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری این جبهه خبر داد.


تشکیل ستادهای استانی "لنکرانی"


حجت‌الاسلام "حسین جلالی" از تشکیل ستادهای استانی لنکرانی در برخی استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: بنده در کرمان، فرزین در استان فارس و ذکی‌پور در خوزستان بحث تشکیل و سازماندهی ستادهای استانی را پیگیری‌ ‌می‌کنیم.


اگر حضور هاشمی در انتخابات جدی شود درباره آن اظهارنظر می‌کنيم



"مجید انصاری" عضو مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اگر حضور آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری جدی شود درباره آن اظهارنظر خواهیم کرد.





احتمال تغيير نظر هاشمی برای ورود به انتخابات وجود دارد


"حسین کمالی" دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: با مطالبی که آيت‌الله هاشمی در روزهای اخیر بیان کرده، احتمال می‌دهم نظر وی نسبت به حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر پیدا کرده است.


لیست نهايي شورای شهر جبهه پیروان خط امام و رهبری + اسامي



"اسدالله بادامچیان" رئیس ستاد انتخابات شورای شهر جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری با اصحاب رسانه که 11 اردیبهشت ماه برگزار شد، لسیت نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری را برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد.





محمديان به عنوان رئيس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد انتخاب شد



سليمان محمديان به عنوان رئيس ستاد انتخابات مردمي حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابي‌فرد کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري انتخاب شد.


جامعه روحانيت مبارز در حال تعيين ساز و کار براي انتخابات است که به موقع اعلام مي‌شود



آيت‌الله "محمدرضا مهدوي کني" رئيس مجلس خبرگان رهبري در جمع خبرنگاران و در حاشيه افتتاحيه مجتمع فرهنگي _ آموزشي محراب، اظهار داشت: بايد افرادي را کانديداي انتخابات کرد که مردم بپسندند.

آيت‌الله مهدوي کني در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه ساز و کار جامعه روحانيت مبارز براي انتخابات آينده چيست؟ اظهار داشت: در جامعه روحانيت مبارز در حال انجام دادن کارهايي هستيم که به موقع خودش مي‌گوييم.


احتمال مذاکره خاتمي و آيت‌الله هاشمي براي حمايت از يک کانديدا/ هاشمي آرايش انتخاباتي را تغيير مي‌دهد


محمدرضا راه‌چمني  دبير کل حزب وحدت و همکاري گفت: درصد حضور آيت‌الله هاشمي نسبت به خاتمي کمي بيشتر است و حضور هاشمي آرايش انتخاباتي را تغيير مي‌دهد.


"كواكبيان" در هيچ ائتلافي شركت نمي‌كند


ميرزابابا مطهري‌نژاد درباره اظهارات اخير "محسن مهرعليزاده" معاون دولت اصلاحات مبني بر احتمال شكل‌گيري ائتلاف ميان خود، "اسحاق جهانگيري" و "محمدرضا عارف" و پيوستن "كواكبيان" به اين ائتلاف احتمالي؛ تصريح كرد: اگر اجماعي در ميان اصلاح‌طلبان ايجاد شود ما به آن پايبنديم اما كواكبيان به هيچ ائتلافي نمي‌پيوندد.


احمدی‌نژاد با معرفی مشایی قصددارد خودش به عرصه قدرت برگردد


حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه همایش "حماسه فاطمی در لوای ولایت" که به همت حزب موتلفه اسلامی 9 اردیبهشت برگزار شد گفت: احمدی‌نژاد با استفاده از اسم مشایی می‌خواهد بعد از شش ماه خودش وارد عرصه انتخابات شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها