کد خبر: ۱۳۱۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۰۴ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از ستاد خبري كنگره شعر فاطمي، حجت‌الاسلام روشن سليماني گفت: اين بخش از مكتب آييني يك ايده و ايدئولوژي، نگرش و ديدگاه است كه شعر به عنوان زبان گوياي اين مكتب از اهميت بالايي برخوردار است.
وي يادآور شد: اين روند شعرسرايي شاخه بزرگي را به نام شعر آييني به‌ وجود آورده كه از زيرشاخه‌هاي آن مي‌توان به شعر فاطمي، شعر غديريه، علوي و مهدوي اشاره كرد.
دبير اجرايي دومين كنگره شعر فاطمي، قدمت شعر آييني را همگام با آيين و مذهب دانست و گفت: با وجود آنكه فردي تاكنون نتوانسته براي تولد شعر زمان دقيقي را مشخص كند ولي حقيقت روشن اين است كه شعر قدمتي چند هزار ساله دارد.
سليماني با اشاره به سابقه تاريخي در مورد شعر افزود: شعر همواره دوست، همنشين و مونس تنهايي بشر بوده است و در موقعيت‌هاي مختلف رزم، بزم و مسائل اجتماعي و ديني نقش‌آفريني كرده است.
وي نقش شعر را در تبليغ آموزه‌هاي ديني راهنما، مرشد و اميدبخش بودن دانست و افزود: شعر در همه عرصه‌هاي زندگي ما در زبان و ادبيات فارسي جايگاه والا و متعالي داشته است.
دبير اجرايي دومين كنگره شعر فاطمي تاكيد كرد: از زماني كه اسلام به عنوان آيين رسمي و آخرين دين الهي مطرح شد، شعر همواره در خدمت تبليغ مباني اسلام بوده و در بسط و گسترش اين دين حضور چشمگيري داشته است.
سليماني تصريح كرد: در رخدادهاي بزرگ تاريخي اسلامي و شيعي چون واقعه غديرخم، حماسه عاشورا و عظمت حضرت فاطمه (س) شعر به عنوان زبان گويا به دفاع از حقانيت بزرگان ديني و شيعي در جامعه ديني، اجتماعي و فردي پرداخته است.
وي با اشاره به احترام ائمه اطهار (ع) نسبت به شاعران ديني و آييني همچون علماي دين افزود: شاعران اهل بيت (ع) پيوسته از جايگاه والايي برخوردار بودند.
دبير اجرايي دومين كنگره شعر فاطمي گفت: شاعران همواره تلاش مي‌كنند تا با استفاده از اين زبان تاثيرگذار گوشه‌اي از اين مكتب را به مخاطب و نسل آينده منتقل كنند.
وي در ادامه گفت: دومين كنگره ملي شعر فاطمي پنجم خرداد ماه امسال با حضور وزرير فرهنگ و ارشاد اسلامي در قم برگزار مي‌شود.
سليماني گفت: شاعران مطرح در حوزه شعر و ادبيات آييني در اين كنگره حضور دارند.
وي افزود: اين كنگره در دو بخش عمومي و تخصصي در سالن همايش‌هاي بين‌المللي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار خواهد شد.
وي يادآور شد: در بخش تخصصي اساتيد بنام شعر آييني چون «محمدعلي مجاهدي»، «عباس عبادي» و «حميدرضا شكارسري» به آسيب‌شناسي شعر آييني به ويژه شعر فاطمي مي‌پردازند و به سؤالات حاضران پاسخ خواهند داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها