کد خبر: ۱۳۱۱۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
آقای خاتمی ایران به رهبری موازی نیاز ندارد/ ایران یک رئیس جمهور می خواهد
سایت جرس مطلبی منتشر کرد از سخنان خاتمی در جمع صنعتگران کشور که در آن سید محمد خاتمی دوباره از درد و دلهایش از حصر کروبی و موسوی گفته و از کارهای بزرگی که در دوران ریاست جمهوری خود و هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد!.
598: محمد خاتمی در پاسخ به دعوتهای انجام شده از وی برای کاندیداتوری تصریح کرده است: "من دارم فکر می کنم، آنچه که مهم است، این است که می توانم خدمت کنم یا نه؟ می گذارند یا نه؟ با آمدنم دل ها از هم دورتر می شوند یا خیر؟ اما یک مسأله شخصی هم ذهن مرا به خود مشغول کرده است و آن این است که من تا وقتی که آقایان موسوی و کروبی در حصر هستند و نیروهای ارزنده فراوانی در زندان و محدودیت آیا می توانم خودم را راضی کنم که در عرصه مسؤولیت اعلام آمادگی کنم؟ این به معنی عدم شرکت در انتخابات نیست، باید فردی بیاید که در همه جهات در خود احساس رضایت کند".

به گزارش بولتن نیوز، خاتمی که در سخنرانی چند ساعته خود غرق در خاطرات و کارهای بزرگ گذشته اش شده بود همواره نشان داده که نه از مواضع خود در رابطه با کروبی و موسوی عقب نشینی کرده است و نه اتفاقات خرداد سال 88 را فتنه می داند، و از آن اشتباهات از مردم بسیجی طلب بخشش می کند. وی که از گفته هایش پیدا است که به حضور هاشمی اطمینان دارد به طور غیر مستقیم از ورود هاشمی به عنوان کاندیدای اصلی جریان اصلاح طلب نام برد و کارهای دوران خود و هاشمی را از جمله بزرگترین توفیقات انجام شده در عرصه سازندگی ایران دانست!.

البته در این بین خاتمی گاف بزرگی هم داد و آن این بود که وی گفت: " در زمان ما، کار بسیار مهمی انجام شد و آن تک نرخی کردن ارز بود. یکی از عوامل فساد و بدبختی و رانت در کشور همین تفاوت فاحش نرخ ارز و چند نرخی بودن ارز بود. برخی دوستان معتقد بودند این کار را نکنید. ناگهان شاهد رشد 10 تا 12 درصدی تورم خواهیم بود؛ اما ما با 3 تا 4 درصد رشد تورم این کار را انجام دادیم و بلافاصله هم تورم سیر نزولی پیدا کرد. " اما خاتمی که چیزی از اقتصاد نمی داند به این موضوع هرگز توجه نکرده که تک نرخی کردن ارز و فشار برای ثابت نگاه داشتن آن عامل مهمی است که بعد سپری شدن ده سال آثار خود را در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها به نمایش گذاشته و بلایی که امروز بر سر اقتصاد ایران آمده را باید به دلیل آن سیاستهای اشتباه دولت ایشان دانست که سالهای بعد از سوی دولت احمدی نژاد هم تکرار شد و در مقابل شناور شدن آن به شکل کنترل شده مقاومت به عمل آمد.

در واقع سیاستی که در دوران خاتمی و هاشمی و در بخش ارزی به اقتصاد ایران تحمیل شد طنابی شد برای دار زدن اقتصاد ایران و رشد شتابان توسعه صنایع مونتاژ کار وابسته به چین و ماچین و محلی برای سودجویی گروهی که امروز از رانتهای حاصل گردنی ستبر چون دیو دارند و کمر آنها را نه دولت احمدی نژاد توانست بشکند و نه به قول پور محمدی سوپر من هم اگر بیاید کاری در برابر آن از پیش نخواهد برد.

در اینجا از آقای خاتمی و هاشمی که تک نرخی کردن نرخ ارز را از جمله شاهکارهای خود در زمان ریاست جمهوری می‌دانند، سوال می کنیم که چرا برابر قانون نرخ ارز را سالانه و با توجه به فرمول نرخ تورم داخلی منهای تورم خارجی حاصل از واردات کالا تعدیل نکردند تا این زخم کهنه در سال گذشته به یک باره سر باز نزند و مردم از فوران کوه آتشفشان گرانی حاصل از آزاد شدن ذخیره تورمی سه دورها 8 ساله حاصل از ثابت نگاه داشتن نرخ ارز کمر خم نکنند.

آقای خاتمی آن چیزی که شما از آن به افتخار یاد می کنید کلید اصلی تمام رنجهایی است که امروز مردم ایران می کشند و البته متاسفیم که شما بعد از 8 سال هنوز متوجه این موضوع نشده اید!. آیا شما فکر می کنید ورود شما به عرصه انتخابات و با این اطلاعاتی که راجع به شاخص های اصلی علم اقتصاد دارید می تواند کمکی به حل مشکلات امروز مردم کوچه و بازار کند.

آقای خاتمی رئیس جمهور شدن فقط به خاطر اینکه خوب صحبت می کنیم و سعی می کنیم با ساز مخالف زدن بخش از جامعه را که از وضع موجود راضی نیستند را به سمت خود بکشانیم نمی تواند دلیلی باشد برای اینکه از شما چهره ای مناسب برای ریاست جمهوری به نمایش بگذارد. این کشور امروز نیازمند رهبر و سیاستمداری که حاکمیت را در دست داشته باشد نیست!. این کشور رهبر و امام دارد و حاکمیت وی نیز مورد تایید همه اقشار با بصیرت جامعه است. آنچه که ایران می خواهد رئیسی اجرایی است که در قالب نام رئیس جمهور قرار است به درستی برنامه های توسعه پنج ساله توسعه را به اجرا در آورده و کمکی باشد برای به نتیجه رسیدن چشم انداز بیست ساله کشور. و اگر نه که این مملکت هم صاحب دارد و هم مجلس و هم قوه قضائیه. این مملکت رئیس جمهوری می خواهد که با بالنده کردن اقتصادش و توسعه ارتباطات بین المللی در بخش تجارت و دیگر بخشها شرایط را برای توسعه همه جانبه ایران فراهم کند. این کشور نیازی به رهبری موازی ندارد. ایران یک لیدر دارد و آن حضرت آیت الله خامنه ای است!.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
كيا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۱۰
۳۰۸
تمام خاص وعام از شكو فايي اقتصاد ايران در زمان خاتمي اقرار و اعتراف دارند شما با اعمال وعقدهاي تان آن را انكار مي كنيد شما خودتان را به بي خبري زده ايد عقده حقارت داريد مردم ما مي بينند و بهتر از شما 598تحليل مي كنند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
مردم ما فراموش نمی کنند زمانی را که مردم در فشار اقتصادی دست و پا می زدند و آقای خاتمی دنبال تار و تنبک و آزادی اندیشه و بیان و حقوق بشر و این مسخره بازی ها بود
مردم ما فراموش نمی کنند شب های عید خاتمی دستمال به دست می گرفت و در تلوزیون گریه می کرد و از مردم بابت گرانی ها معذرت خواهی می کرد
مردم ما فراموش نمی کنند...
نمی خواهیم حمایت کنیم از ناتوانی ها و گرانی های افسار گسیخته زمان احمدی نژاد اما توصیه می کنم با فریب دادن اطرافیانتون برای خاتمی رأی جمع نکنید محاسن و خوبیهای خاتمی را بگویید تصمیم با مردمه
جدیدترین اخبار پربازدید ها