کد خبر: ۱۳۱۷۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
سردار احمدي مقدم:
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينکه ناجا طرفدار نشاط سياسي و حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي رأي است، گفت: بدنبال انتخابات خوب، امن و بي حاشيه هستيم.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سردار "اسماعيل احمدي مقدم" در مراسم صبحگاه عمومي فرماندهي انتظامي استان کرمان، اظهارداشت: کرمان در گذشته نه چندان دور، از مناطق ناامن بود چرا که در مسير ترانزيت مواد مخدر قرار داشت و فقر اقتصادي و افزايش شهرنشيني نيز در بخش هايي از استان موجب بروز مشکلاتي شده بود.  
وي افزود: در دهه گذشته استان کرمان از نظر شاخص هاي امنيتي، وضعيت مناسب و مطلوبي نداشت اما با تلاش نيروهاي امنيتي و انتظامي، دستگاه قضايي و ساير دست اندرکاران، نظم و امنيت و همچنين شاخص هاي استاني توسعه يافت و باعث شد اين استان در شرايط مطلوبي قرار بگيرد.  
فرمانده نيروي انتظامي تصريح کرد: استان کرمان در پرتو همدلي مسئولان از شاخص هاي توسعه مناسبي برخوردار شده است و اين استان ديگر ناامن و نيمه امن نيست.به گفته احمدي مقدم بخشي از اين امنيت مربوط به تلاش هاي مسئولان و ساير نيروهاي امنيتي و بخشي نيز به تلاش هاي نيروي انتظامي در حوزه انسداد مرز مربوط مي شود.  
وي با اشاره به اينکه امروز تقريبا از هيچ کجاي مرزهاي کشور امکان ورود کاروان هاي خودرويي و موتوري قاچاقچيان مواد مخدر وجود ندارد؛ افزود: در حال حاضر حمل مواد مخدر به صورت کاملاً پنهان و در جاسازي ها صورت مي گيرد و روند حمل مواد بصورت مسلحانه از بين رفته که اين امر بسيار حائز اهميت است.  
اين مقام ارشد انتظامي يادآور شد: استان کرمان هم اکنون به لحاظ شاخص هاي امنيتي با ساير استان هاي کشور تفاوتي ندارد و در جرايم عادي مانند سرقت و جلوه هاي نظم عمومي مانند ترافيک، داراي شاخص هاي مناسبي است؛ استان کرمان يک سي ام جمعيت کشور را دارد اما يک چهلم سرقت هاي کشور مربوط به اين استان است.  
وي همچنين يادآور شد: قتل و جرائم خشن که در گذشته در اين استان بالا بوده امروز يا به ميانگين کشوري رسيده يا کمتر از آن است.  
احمدي مقدم، خواستار افزايش اقدامات دستگاه هاي فرهنگي در جهت ارتقاء امنيت بويژه در خصوص نزاع و درگيري شد و افزود: بخشي از بهبود شرايط، بستگي به انجام اقدامات فرهنگي دارد.  
فرمانده ناجا همچنين، همکاري استانداران کرمان در گذشته و حال را با نيروي انتظامي بسيار خوب ارزيابي کرد و اظهار داشت: در تمامي استان ها چنين همکاري وجود دارد.  
وي همچنين يادآور شد: دستگاه قضايي و سازمان هاي نظامي و انتظامي با يکديگر همراه هستند و در حفظ و ارتقاء امنيت تلاش مي کنند.  
اين مقام ارشد انتظامي کشور با بيان اينکه برقراري امنيت در زمان تبليغات انتخابات برعهده نيروي انتظامي است، اعلام کرد: فرماندهان حق ندارند با رفتار خود طرفداري از نامزدي را نشان دهند و بايد همواره مراقب باشند که احساس بي عدالتي در اين حوزه ايجاد نشود.  
احمدي مقدم تاکيد کرد: نيروي انتظامي طرفدار نشاط سياسي و حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي رأي و انتخابات خوب، امن و بي حاشيه است.  
وي ادامه داد: نيروي انتظامي از يک جريان، گروه و يا فردي در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي حمايت نمي کند، البته آحاد نيروها حق دارند در انتخابات بصورت آزاد شرکت داشته باشند.  
احمدي مقدم افزود: فرماندهان حق ندارند به نيروي خود اعلام کنند که به شخص خاصي راي دهند، بايد مراقب باشيم ضمن برقراري امنيت بي طرفي نيروي انتظامي را اثبات کنيم.  
مقدم تاکيد کرد: نيروي انتظامي از طرف مردم و جريان هاي سياسي قابل وثوق است.  
وي يادآور شد: نيروي انتظامي در فتنه 88 نيز با قدرت براي خاموش کردن آتش فتنه گران وارد ميدان شد و شائبه اي ايجاد نکرد که اين نيرو طرفدار جناح خاصي است.  
فرمانده ناجا با اشاره به اينکه نيروي انتظامي در اجراي قوانين، توام با عدالت، انصاف و عقلانيت تلاش مي کند، گفت: برهمين اساس در آن فتنه بزرگ که براي برانداري نظام بود نيروي انتظامي سربلند بيرون آمد.  
وي ادامه داد: شرايط سياسي، بصيرت، دشمن شناسي و تدين کنوني موجود در کشور، بي نظير است.  
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينکه امروز در نظر سنجي هاي صورت گرفته مشخص شده که مراجع و روحانيت در صدر مرجعيت فکري مردم قرار دارند، اذعان داشت: رسانه هاي بيگانه در نازلترين سطح اعتماد در ميان مردم هستند و نقاب اين رسانه ها براي جامعه ايراني کنار رفته است.  
احمدي مقدم ابراز اميدواري کرد که اين امر مقدمه اي براي حضور گسترده و حماسه سياسي مردم در انتخابات است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها