کد خبر: ۱۳۲۱۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی مسئله سوریه و سایر موضوعات منطقه‌ را مورد بحث قرار دادند و بر همکاری نزدیک خود برای ایجاد امنیت در خاورمیانه تاکید کردند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگوی تلفنی با باراک اوباما، موضوع سوریه و سایر مسائل منطقه‌ای را مورد بحث قرار داد.

نخست وزیر اسرائیل با اعلام این تماس تلفنی، در جمع خبرنگاران در پکن گفت: این درک وجود دارد که ما نگران امنیت و ثبات اسرائیل و منطقه‌ای که آن را احاطه کرده، هستیم.

وی ادامه داد: من در تلاشم تا امنیت را برای اسرائیل و آینده آن ایجاد کنم و این چیزی است که طی چند روز اخیر در گفت‌وگو با مقامات چینی و روسای جمهور آمریکا و روسیه انجام دادم.

بر اساس این گزارش، این نخستین گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و اوباما پس از حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه بوده است.

طبق اعلام کاخ سفید، نتانیاهو و اوباما در این تماس تلفنی توافق کردند به همکاری‌ نزدیک خود درباره طیفی از مسائل امنیتی ادامه دهند، با این حال، جزئیات بیشتری درباره محتوی گفت‌وگوهای این دو افشاء نشده است.

به نوشته جروزالم‌پست‌، نتانیاهو دوشنبه نیز تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت‌وگو کرد. او قرار است امروز (پنج‌شنبه) در آخرین روز از سفر خود به چین، با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور این کشور نیز دیدار کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها