کد خبر: ۱۳۲۴۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
مشاور سیاست خارجه نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد «اردوغان» در مصاحبه اخیر خود با یک شبکه آمریکایی، حرفی از حمله زمینی به سوریه نزده و صرفا از اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور حمایت کرده است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، «ابراهیم کالن» مشاور سیاست خارجی نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که شخصا در مصاحبه تلویزیونی «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه با خبرنگار آمریکایی شبکه تلویزیونی NBCحضور داشته و نخست وزیر ترکیه در این مصاحبه از حمایت آنکارا از حمله زمینی به سوریه سخنی به میان نیاورده است.

روزنامه «حریت» نوشت: ابراهیم کالن دیروز در صفحه شخصی توییتر خود، اطلاعاتی ارائه داد که منجر به غافلگیری بسیاری از رسانه‌های ترکیه، در خصوص مواضع اخیر اردوغان شد.

به گزارش کرد‌پرس، ماجرا از این قرار است که اغلب رسانه‌های معتبر ترکیه مانند پایگاه های اینترنتی حریت، ملیت و شبکه‌های تلویزیونی این کشور به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونیNBC آمریکا اعلام کردند که اردوغان در مصاحبه با «آن کِری» از این موضوع خبر داده که اگر نظامیان آمریکایی به سوریه و به طریق زمینی حمله ور شوند، از حمایت آنکارا برخوردار خواهند شد. این خبر در بامداد دیروز بر روی پایگاه‌های خبری ترکیه قرار گرفت.

اما مشاور سیاست خارجی نخست وزیر ترکیه، دیروز در صفحه شخصی توییتر خود، اعلام کرد: جناب نخست وزیر نگفته که از حمله زمینی نظامیان آمریکایی به سوریه حمایت می‌کند بلکه به جای آن چنین عبارتی بر زبان آورده است:« ما موافق آن هستیم که آمریکا در سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کند و در صورتی که چنین اتفاقی روی دهد با تمام توان از آن حمایت خواهیم کرد.»

«مصطفی وارناک» از دیگر مشاوران اردوغان نیز به روزنامه ملیت گفت:«من نیمه شب گذشته با مسئولین پایگاه اینترنتی NBC تماس گرفتم. مساله از این قرار بود که آنها در ترجمه سخنان نخست وزیر دچار یک خطای فاحش شده بودند و آن‌گونه که من فهمیدم نیت سوء در کار نبود و با توضیحات من و مقامات آنکارا، خبر خود را اصلاح کردند. شایسته است که رسانه های ترکیه نیز این موضوع را به درستی بازتاب دهند تا اطلاع رسانی صحیحی از مواضع جناب نخست وزیر صورت گیرد.

این در حالی است که تاکنون از سوی وزارت امور خارجه یا نهاد نخست وزیری ترکیه  برای اصلاح این خبر و اعلام موضع نهایی اردوغان، اقدام رسمی صورت نگرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها