کد خبر: ۱۳۴۳۶۳
زمان انتشار: ۰۲:۰۲     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان گفت: اگر در انتخابات 24 خرداد، هاشمی رفسنجانی نتواند قاطبه رای مردم را به خاطر عملکردش به سمت خود جلب کند قطعا مردودی خود را در عرصه سیاست با عکس‌العمل مردم امضا خواهد کرد.

همه منتظر هستند ببینند مسیر انتخابات در 24 خرداد به کدام سمت خواهد خورد هر چند مردم بصیر کشورمان مسیر حقیقی انقلاب را با ادعای احزاب و گروه‎های مختلف سیاسی در طرفداری از آرمان‎های الهی، دینی و اسلامی از یکدیگر تمییز می‎دهند تا انشاالله سکانداری قوه مجریه به اهل آن سپرده شود در این راستا خبرگزاری فارس تلاش دارد تا تحلیل افراد صاحب‎نظر در این حوزه را برای آگاهی بخشی به افکار عمومی منتشر کند که در این مجال از نظرات حجت‎الاسلام سید محسن طاهری مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان پیرامون مسئله انتخابات به گفت‎وگو پرداختیم، آنچه در ذیل می‎خوانید ماحصل این مصاحبه است.

فارس: با توجه به اینکه در دوران دوم خرداد، اصلاح‎طلبان بدترین حملات را به هاشمی رفسنجانی داشتند و مانع از ورود ایشان به مجلس ششم شدند و وی را «عالیجناب سرخ‎پوش» نامیدند حمایت آنها را هم‌اکنون چگونه ارزیابی می‎کنید؟ به نظر شما این حمایت چقدر با صداقت همراه خواهد بود؟

طاهری: با توجه به شناختی که از جریان اصلاحات داریم، اینها برای اینکه زمینه بازگشت‎شان را به حاکمیت فراهم کنند دست به هر کاری خواهند زد، قطعا این هم می‎تواند ترفندی باشد برای اینکه آقای هاشمی را پلی برای خود قرار دهند.

به هر حال دیدیم که آنها در مجلس ششم به شکل ناجوانمردانه‎ای نسبت به آقای هاشمی رفتار کردند، این جای تعجب دارد که چرا برای حمایت از هاشمی وارد شده‎اند، به نظر بنده حمایت این جریان از آقای هاشمی، ممکن است آینده ایشان را با خطرات بیشتری مواجه کند.

فارس: با توجه به شعار جوانگرایی که دوم خردادی‎ها در سال 76 در ورود خاتمی به عرصه کاندیداتوری داشتند و اکنون حمایت از هاشمی 80 ساله را دارند این تناقض به نظر شما چه معنایی دارد؟

طاهری: تجربه هشت ساله‎ای که در جریان اصلاحات و دوم خرداد از سال 76 به بعد مشاهده می‎شود تناقض در شعار و عمل است که البته مصادیق بسیار زیادی می‎توان از آن یاد کرد از جمله شعار «تحمل مخالف» که آقایان مطرح می‎کردند اما در عمل دیدیم که به چه شکل با مخالفان‎شان برخوردهای تندی داشتند و اتهامات عجیبی را به مخالفان خود نسبت می‎دادند.

همچنین شعار «فراجناحی بودن» یکی از شعارهایی بود که آقایان مطرح کردند اما رفتار آنها را در عمل دیدیم که چگونه رفتارهایی داشتند لذا این دفعه نیز تناقض در شعار و عمل آنها چیز جدیدی نیست.

اصلاح‎طلبان اکنون دنبال کسی راه افتادند که بتواند گزینه مناسبی برای بازگشت آنها قلمداد شود هر چند مخالف شعارهای آنان باشد.

فارس: با توجه به ورود تمام عیار جریان فتنه و انحراف در عرصه انتخابات، وظیفه کاندیدای اصولگرا برای پیروزی چیست؟ و شما چه راهکاری پیشنهاد می‎کنید؟

طاهری: نکته ظریفی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که انتخابات پیش‎رو قاعدتا یک فتنه پیچیده‎ای به همراه خواهد داشت لذا این هم نیاز به بصیرت فوق‌العاده‎ای دارد که مقام معظم رهبری نیز آن را بارها و بارها مورد تاکید قرار دادند که ما باید همه جوانب کلی را در نظر بگیریم و از طرفی نیز نباید اصولگرایی را دچار انفعال، از خودباختگی و اقدامات شتابزده قرار دهیم ممکن است یکی از اهدافی که در ورود پررنگ جریان فتنه و انحراف به اصل انتخابات وجود داشته باشد این است که آرمان‎گرایی که در جریانات اصولگرا یا حداقل بخشی از این جریان وجود دارد تحت فشار قرار گیرد و نیروهای گفتمان انقلاب از کاندیدای اصلح عقب‌نشینی کنند و به دنبال صالح مقبول بروند و اینکه این جریان به دنبال استمرار گفتمان انقلاب هستند، شخصیت‌های مانند فتنه و انحراف احساس خطر کردند.

معتقدم نیروهای گفتمانی باید دقت، بصیرت و استقامت داشته باشند و مسائل گذشته را یادآوری و کاندیدای اصلح را معرفی کنند و در این راستا مردم بصیرت لازم را دارند و می‎توانند حق را تشخیص داده و به وظیفه خودشان عمل کنند.

فارس: ازریابی شما از حضور احمدی‎نژاد در زمان ثبت نام مشایی چیست؟ به نظر شما این حرکت چه تهدیداتی برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور دارد؟

طاهری: به نظر بنده این اقدام رئیس‎جمهور ضدقانونی بود و شورای نگهبان نیز این مسئله را تذکر دادند.

به نظر می‎رسد این آقایان در یک بازی ناخواسته‎ای وارد شدند که اگر خوشبینانه قضاوت کنیم باید گفت اینها نمی‎دانند که به نوعی وارد بازی دشمن شدند چرا که دشمن درصدد است فتنه‎ای را در این انتخابات کلید بزند و مصائبی برای نظام به وجود آورد لذا حداقل چیزی که به ذهن می‎رسد این است که چنین رفتارهایی می‎تواند بهانه‎ای دست دشمن دهد و این گونه القاء کند که دولت و حاکمیت در این انتخابات دخالت می‎کنند، بنابراین اگر فلان کس رای نیاورد یا کناره‌گیری کرد به خاطر قانونی نبودن انتخابات و نبودن فضای سالم برای برگزاری انتخابات است.

هر چند ایجاد چنین بهانه‎هایی ملت بصیر ایران را دچار چالش در انتخاب نمی‎کند مردم مابصیرتر هستند از این که بخواهند رای خودشان را به چنین افرادی بدهند.

فارس: با توجه به تخریب غیرمنصفانه‎ای که بر علیه دولت انجام می‎شود به نظر شما کاندیداها برای معرفی و جلب آرا مردم باید چه اقداماتی مطلوبی را اتخاذ نمایند؟

طاهری: تجربه سال 88 نشان داد که هر چه تخریب‎ها بیشتر باشد، مردم با عزم و اراده بیشتری در انتخابات شرکت می‎کنند.

دولت نهم و دهم نقاط قوت برجسته‎ای داشته خصوصا دولت نهم که واقعا دولت کار، تلاش، مردمی و ارزشی بوده است و نقاط قوت زیادی هم داشت البته دولت دهم نیز خوشبختانه تا حدودی برخی از این نقاط قوت را ادامه داد اما متاسفانه نقاط ضعف جدیدی در دولت دهم به وجود آمد که خوشبختانه مردم بصیر به این مسائل آگاهی دارند باید به این شکل مسائل را نقد و بررسی کنیم.

اگر کسی بخواهد با بی‎انصافی برای جلب رای مردم، فقط دست روی نقاط ضعف بگذارد و یا نقاط ضعف را بزرگ کند این اصلا درست و شایسته نیست، مردم این بصیرت را دارند تشخیص دهند که چه کسانی باید امور اجرایی کشور را در راس قوه مجریه به عهده بگیرند.

فارس: وظیفه شورای نگهبان برای بررسی انحرافیون و فتنه‎گران گردن‌کلفت در عرصه سیاسی انتخابات چیست؟

طاهری: شاید بهتر باشد سوال شما را به شکل دیگری مطرح کنیم و اینکه ببینیم واقعا شورای نگهبان با توجه به شناختی که داریم چگونه رفتاری را در برابر کاندیداهای متعدد خواهد داشت البته در انتخابات‌های گذشته و در تائید صلاحیت‎ها خوشبختانه شورای نگهبان نشان داده که قاطعانه و با توجه به قانون اقدام می‎کند و از این جهت نیازی به توصیه ما ندارد، یقینا این بار هم شورای نگهبان با در نظر گرفتن قانون و همه جوانب، مسائل را بررسی خواهد کرد.

فارس: در پایان اگر مطلب مهمی باقیمانده که بدان اشاره نکردید، بیان بفرمایید؟

طاهری: در شرایط فعلی روشنگری وظیفه همه است که باید به درستی آن را انجام دهیم لذا اگر این مهم محقق شود مردم هیچگاه با گفتمان‎های حلقه انحرافی و فتنه‎گر همراهی نخواهند داشت چنانچه در 9 دی نیز شاهد بودیم مردم چگونه بساط فتنه را برچیدند و مسائلی که بعد از آن نیز اتفاق افتاد و جریانات انحرافی و مسائلی مانند تحریم‎هایی که تحمیل شد اما مردم دائما در حمایت از نظام، ارزش‎ها و ولایت فقیه در صحنه هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۴۴۷
۱۲۴۵
شما چه کاره اید که دارید میگید مردم مردم...

شک نکنید که آقای هاشمی رییس جمهور میشه... (البته اگر بگذارند)
پاسخ
نظرسنجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری92

منتظر حضور گرمتون هستیم...

http://ns-92.blogfa.com/
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
بگذارند؟؟؟؟؟!!!
یعنی تقلب میشه؟؟؟؟
بابابس کنید این حرفای دروغو- همین آقای هاشمی سال 88 خودشو خانوادش گفتن تقلب شده-حالا اومده کاندید شده-دیدی حتی خودشم قبول نداره تقلب شده!!!!
اینجاست که هر انسان آزاده ای به این نتیجه میرسه که ادعای تقلب دروغ بوده!!!!!
اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید
رقیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
عزیز من کسی که موقع فتنه سکوت میکنه و از هل هله کنان روز عاشورا حمایت می کنه اصلا صلاحیت ریاست جمهوری رو نداره..اگه شورای نگهبان صلاح بدونه که ردش نکنه واسه اینه که مردم ردش کنن.تا اینطوری فضاحتش واسه 1عمر واسه جناب اکبرشاه بمونه.آره عزیز من..اینجوریاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
اصلا هم اینطورنیست هاشمی عمرا رای بیاره
یک هموطن زرتشتی از یزد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
بابا دعوا که نداره هاشمی و قالیباف و جلیلی و ولایتی و عارف با هم رئیس جمهور شوند دیگه انتخابات هم نمیخواهیم و الکی این همه خرج انتخابات نمیکنیم حالا همه به افتخار این رئیس جمهورا یک کف مرتب. هاشمی هم که سنش بالاست بشه بابای اینا و پیر غلام آخه از همه پولدارتره راستی محسن رضایی هم یه جایی بهش بدین گناه داره خیلی سعی میکنه رئیس جمهور شه
حال کردین چه ایده انتخاباتی دادم بعد میگین نخبه تو کشور کم داریم؟
اما راستش و جدی ما ایرانیا خیلی بد بختیم یکی شده اصلاح طلب یکی شده اصولگرا و همش توی سر کله هم میزنیم ماها هم وطنیم هم وطن باید دست تو دست هم کشورمونو به نقطه های آرمانی و کوروشی برسانیم با هر دین و مذهب و قوم .من که به خاطر احترام به کشور بزرگم ایران رای میدهم تا از دست تورانیان در امان باشم شما فکر کنید احساسی اما این احساس از عقلم نشعت میگیرد
یک هموطن زرتشتی از یزد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۲۵
۸۷۸
درود بر هاشمی عزیز کاندیدای محبوب ما
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۱۹
۶۷۳
رای میاره تا چشم حسودان کور بشه
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
برای شما مهم اینه که کی مقابل نظام وایسه.
بعد از همون یه قدیسی درست میکنیدو سریع دودرودودود راه میندازیدو میگید که خیلی آدم خوبیه.
مثال آقای موسوی که انصافاً غیر از نقاشی کار دیگه ای بلد نبود ولی یهو شد منجی بشریت که خودتونم ازش بیزار شدین.
آقای خاتمی که فقط گفت،گفتگوی تمدن ها یهو زدو آمریکا کل منطقه رو گرفت و بعد...
آقای هاشمی هم که ماشاالله خانوادگی تو زندان اشتراک باز کردن و با 80 سال سن همچنان یکه تاز میدان بخوربخور هستند.
بابا ما کوریم قبول.به کور هم عذری نیست.
شما که چشم دارین چرا ؟؟؟:-)
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۳۶
۳۰۴
از انتخابات پاکستان یاد بگیرید.مخالفان برنده شدن این میگن انتخابات.شما هم یاد بگیرید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۲۵
۴۷۰
مشخص نیست به کی رای دهم و لی صددرصد هاشمی رای می آورد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۸۴
۶۵۴
هاشمی بهترین گزینه می باشد
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۷۷
۴۱۶
کور خوندی
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۷۳
۳۹
آخه اگه انقدر مطمئنید که آیت ا... هاشمی رای نمیاره چرا انقدر وقت خودتون رو صرف تخریبش می کنید و پیش بینی های کارشناسی ارائه می دهید که رای نمیاره برید دنبال تبلیغ کاندیدای خودتون که خلاف حرف رهبری هم عمل نکرده باشید آقا فرمودند تخریب نکنید خودتان را اثبات کنید اگر راست میگید رزومه و سوابق مدیریتی و اصلا کل شغل هایی که همه ی کاندیداها از بدو تولدشون داشتن رو در قالب یک جدول با انصاف بزارید رو سایت ببینیم کسانی که ادعای مملکت چرخوندن دارن تا حالا در کدام شغل مهم و تاثیر گذار در حد ریاست جمهوری تجربه کسب کردن که مثل آقای احمدی نژاد با آزمون و خطا مملکت و اداره نکنن ! شما را به خدا در جهت تنویر افکار عمومی این کار رو بکنید می خواهیم به اصلح رای بدهیم دیگر پس باید سوابق مدیریتی کاندیداها را بدانیم . هرکس موافقه رای مثبت بدهد .
پاسخ
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
هاشمی خود میداند که رای نمیاورد . ایشان به یقین برای فتنه و اشوب امده . ایشان امده تا مردم را به خیابانها بکشاند و از انطرف هم بچه هایش هر جای دنیا که میخواهند بتوانند سفر کنند انهائیکه طرفدار اقای هاشمی هستند یکروز برای اخذ ویزا به یک سفارت خانه اروپایی بروند ببینند ایا میتوانند ویزا بگیرند . ولی عجبا که برای بچه های هاشمی فرش قرمز هم پهن میکنند . شاید هم بخاطر این باشد که محسن و فائزه و... در عملیاتهای رمضان ؛ خیبر و... شرکت داشتند!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
dozar bede ash be hamin khial bash
پاسخ
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۶۲
۱۴۰
استاد شما از كجا ميدونيد كه هاشمي راي نمياره ؟نكنه شما هم اره؟كلك
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۲
۲۶۸
کسی که اجازه نماز جمعه ندارد می تواند رییس جمهور باشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
بنده طرفدار شخص خاصی نیستم.
آقای هاشمی خودش از نماز جمعه کنار کشید نه اینکه برکنارش بکنن.
باز هم بگم ما طرف دار هیچکس نیستیم
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۳۸
۳۱۱
هاشمي راي مياره صدرصد. درود برهاشمي
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸۷
۷۴
باحرفهای شما کاملا موافقم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
با حرف های کیا؟ اینجا هرکی داره یه چیزی میگه! علی جون موضعت رو شفاف روشن کن بی زحمت!
استاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۵
۷۰
هاشمي در 24 خرداد برنده انتخابات شد. مشايي و احمدي نژاد سعي در ورود به دولت هاشمي دارند.
پاسخ
ازبوشهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۳۳
۲۲۱
هاشمیییییییییییییییییییییییییییییییییییی فقط هاشمییییییییییییییییییییییییییییییییی
پاسخ
شمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۸۸
۵۰۳
بهترین گزینه برای کشور در حال حاضر هاشمی است که اگر بگذارند به راحتی رای خواهد آورد. اگر هم نگذارند مطمئنا خود آنها بیشتر از همه ضرر خواهند کرد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
همه سرکار هستیم هم موافق و هم مخالف
فکر کن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
شما که از الان داری میگی انتخابات فرمایشی پس چرا هاشمی تو همین انتخابات 2 بار رئیس جمهور شده پس خودش هم آره؟
همشهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
تا کور شود هر آنکس که نتواند دید.
به کوری چشم همه شماها هاشمی رئیس جمهور بعدی ایرانه. اگر جریان خیانت 88 تکرار نشه و رای مردم توی جاده ها نره لای سبزی خورد کن.
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
همه به هاشمی رای میدهیم. درود بر هاشمی.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
هاشمی دیگه تمام شد 80سالش است اینقدر توسایتها دنبال این چیزها نباشید دزسال 88هم درسایتها موسوی را پیروز انتخابات میدونستند درحالی نتیجه برعکس شد .اینو بدونید اکثر مردم بااینترنت سروکار ندارند تا به این طریق بتونید کسی را پیروز میدان بدونید اگه بیرون از شبکه مجازی باشید بهتر میتوانید حدس بزنید که پیروز انتخابات کی هستش با مثبت ومنفی دادن این مسله مشخص نمیشه.. هاشمی دزشهرستانها اقبال خوبی نداره
پاسخ
بچه های شهرستان لنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
با یاری خداوند منال و به پشتوانه مردم عزیز و فهیم ایران زمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور آینده کشورمان خواهد شد.آمین
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۹:۰۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
مردم تکلیف خود را میدانند نیازی نیست برایشان قیم بازی در آوریم
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
به همین خیال باشید!!!
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بسمه تعالی
به آقایانی که نظرشون اکبر غربی هست بایدگفت عجله نکنید جوجه راآخر پائیز می شمارند آگرشورای محترم نگهبان ردش نکند خودمان ردش می کنیم همانطور که درسال 84 ردش کردیم صبر داشته باشید دیگر دراین مملکت چه آخوند چه غیر آخوند هم فکر اکبر غربی روی کار نخواهد آمد جهت راحتی خیال عزیزان عرض کردم
پاسخ
علی علیپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۵۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
با سلام تحیت؛ امیدوارم که دیگر اشتباهاتی همچون بنی صدر و خاتمی رخ ندهند و مردم درسهای مرد نظر را از این اشتباهات گرفته باشند.و من الله توفیق
پاسخ
فرهمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
جدا متاسفم یه کم تحقیق کنید بعد ببگید به کی رای میدید .

هاشمی یعنی غربی شدن
تکنوکراسی
نظام سرمایه داری آمریکایی
و...
...
پاسخ
یحیی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سکوت معنادار هاشمی در برابر حادثه ننگین روز عاشورا برای رد صلاحیتش کافیه
اینجا مملکت امام زمانه یه همچین کسایی نبابد سکاندار کشور بشند
پاسخ
تردید ممنوع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
در دوران هاشمی که تحریم نبودیم، با مشکل مواجه بودیم ! چه برسد به حالا !
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
هاشمی تنها منجی ملت پیروز خواهدشد
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
شما چه کاره اید که دارید میگید مردم مردم...

امثال شما هستندکه این مملکت به این روز انداختند
پاسخ
یک زن ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
این تویی که این حرفرامیزنی وتویک نفری مردم ایران بسیارند وحق انتخاب باخودشان است لطفا پیشگویی نکنید بکذارید مردم حرف اول رابزنند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
598 هم میگرده چه کسانی رو برای اظهار نظر پیدا میکنه . رئیس حوزه تو گرگان !

بابا اقلا حوزه علمیه قم باشه مشهد باشه دیگه گرگان آخه...

علی آباد هم شد شهر ....
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
حضورهاشمی یعنی توهین به این همه مدیر جوان لایق برای رییس جمهورشدن. هاشمی هیچ کسو به جز خودش قبول نداره اخه پیرمرد توکه فرزندانت همه علیه نطام بسیج شدن چرا مثل ایت الله خزعلی اعلام برائت نمیکنی از فرزندانت.چطورمردم به تو واطرافیانت اعتماد کنن؟
پاسخ
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۹
۱۳
958 کاری کنید تا هر کس بتونه یه منفی یا مثبت بده نه دهر قدر که بتونه.شما دارید به شعور کاربران توهین میکنید.اگه دروغ میگه کاربران شما امتحان کنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
در این اوضاع وانفسا که چاره ای نیست بین بد و بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بد می بایست یکی را انتخاب کرد حتی اگر و اگر هاشمی بد باشد بد را انتخاب می کنیم چون بفکر نجات این مملکت از دست قوم مغول هستیم.
700 میلیلرد درآمد نفتی طی هفت سال دود شد رفت هوا.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
چرا رای نیاره تو این اوضاع کی بهتر از هاشمی می تونه مملکت رو اداره کنه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه!!!!!!!
عمرا اگه هاشمی رای بیاره... .
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آدم پیدا نکردید مصاحبه بگیرید
هر کی رسیده برای بزرگ شدن هاشمی رو کوبیده
بی عرضه ها اگه چیزی از خودتون دارید رو کنید
زنده باد هاشمی
پاسخ
تیام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
داری می میری از حسادت
پاسخ
جواد بشارت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آزموده را آزمودن خطاست. آقای هاشمی طی 8 سال ریاست جمهوری خود ودفاع از سران فتنه سال 88 و اهانت به مقام رهبری امتحان خودرا پس داده اند. شما نگران رأی آوردن یا نیاوردن ایشان نباشید. قبرو قیامتی هست و هوش و ذکاوت مردم روشن و بصیر ایران اسلامی قبرو قیامت با خداست. هوش و تیزبینی و بصیرت با مردم مطمئن باشید عمر سیاسی آقای هاشمی و بعضی آقایان رو به افول است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
ولکنید !!! همین سایتها و مسئولین رشد یافته حوزه ها های شهر و روستا و قصبات و قلعه ها جمع شوند رای بدهند به آنکه دوست دارند و دست از سر مردم بردارند !!!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
هاشمی دوسست داریمهاشمییییییییییییییییییییییییییی
پاسخ
یک زن ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آره راست میگه به نفع هاشمی نمیشه مثبت داد .هرچی میزنی اضافه نمیشه ولی برضدش میشه باباچقدرتابلوئیدشما.
پاسخ
شاهرود نیوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
اگه هاشمی نباشه مطمئن باشید مشارکت نصف خواهدشد یعنی
یاهاشممممی یاهیچ کی
درودبرخاتمی سلام بر هاشمی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها