کد خبر: ۱۳۴۳۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
در گفت‌و‌گو تفصیلی با حجت‌الاسلام طاهری مطرح شد/
مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان گفت: اگر در انتخابات 24 خرداد، هاشمی رفسنجانی نتواند قاطبه رأی مردم را به خاطر عملکردش به سمت خود جلب کند قطعاً مردودی خود را در عرصه سیاست با عکس‌العمل مردم امضا خواهد کرد.

به گزارش 598، همه منتظر هستند ببینند مسیر انتخابات در 24 خرداد به کدام سمت خواهد خورد هر چند مردم بصیر کشورمان مسیر حقیقی انقلاب را با ادعای احزاب و گروه‎های مختلف سیاسی در طرفداری از آرمان‎های الهی، دینی و اسلامی از یکدیگر تمییز می‎دهند تا انشاالله سکانداری قوه مجریه به اهل آن سپرده شود در این راستا خبرگزاری فارس تلاش دارد تا تحلیل افراد صاحب‎نظر در این حوزه را برای آگاهی بخشی به افکار عمومی منتشر کند که در این مجال از نظرات حجت‎الاسلام سید محسن طاهری مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان پیرامون مسئله انتخابات به گفت‎وگو پرداختیم، آنچه در ذیل می‎خوانید ماحصل این مصاحبه است.

فارس: با توجه به اینکه در دوران دوم خرداد، اصلاح‎طلبان بدترین حملات را به هاشمی رفسنجانی داشتند و مانع از ورود ایشان به مجلس ششم شدند و وی را «عالیجناب سرخ‎پوش» نامیدند حمایت آنها را هم‌اکنون چگونه ارزیابی می‎کنید؟ به نظر شما این حمایت چقدر با صداقت همراه خواهد بود؟

طاهری: با توجه به شناختی که از جریان اصلاحات داریم، اینها برای اینکه زمینه بازگشت‎شان را به حاکمیت فراهم کنند دست به هر کاری خواهند زد، قطعا این هم می‎تواند ترفندی باشد برای اینکه آقای هاشمی را پلی برای خود قرار دهند.

به هر حال دیدیم که آنها در مجلس ششم به شکل ناجوانمردانه‎ای نسبت به آقای هاشمی رفتار کردند، این جای تعجب دارد که چرا برای حمایت از هاشمی وارد شده‎اند، به نظر بنده حمایت این جریان از آقای هاشمی، ممکن است آینده ایشان را با خطرات بیشتری مواجه کند.

فارس: با توجه به شعار جوانگرایی که دوم خردادی‎ها در سال 76 در ورود خاتمی به عرصه کاندیداتوری داشتند و اکنون حمایت از هاشمی 80 ساله را دارند این تناقض به نظر شما چه معنایی دارد؟

طاهری: تجربه هشت ساله‎ای که در جریان اصلاحات و دوم خرداد از سال 76 به بعد مشاهده می‎شود تناقض در شعار و عمل است که البته مصادیق بسیار زیادی می‎توان از آن یاد کرد از جمله شعار «تحمل مخالف» که آقایان مطرح می‎کردند اما در عمل دیدیم که به چه شکل با مخالفان‎شان برخوردهای تندی داشتند و اتهامات عجیبی را به مخالفان خود نسبت می‎دادند.

همچنین شعار «فراجناحی بودن» یکی از شعارهایی بود که آقایان مطرح کردند اما رفتار آنها را در عمل دیدیم که چگونه رفتارهایی داشتند لذا این دفعه نیز تناقض در شعار و عمل آنها چیز جدیدی نیست.

اصلاح‎طلبان اکنون دنبال کسی راه افتادند که بتواند گزینه مناسبی برای بازگشت آنها قلمداد شود هر چند مخالف شعارهای آنان باشد.

فارس: با توجه به ورود تمام عیار جریان فتنه و انحراف در عرصه انتخابات، وظیفه کاندیدای اصولگرا برای پیروزی چیست؟ و شما چه راهکاری پیشنهاد می‎کنید؟

طاهری: نکته ظریفی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که انتخابات پیش‎رو قاعدتا یک فتنه پیچیده‎ای به همراه خواهد داشت لذا این هم نیاز به بصیرت فوق‌العاده‎ای دارد که مقام معظم رهبری نیز آن را بارها و بارها مورد تاکید قرار دادند که ما باید همه جوانب کلی را در نظر بگیریم و از طرفی نیز نباید اصولگرایی را دچار انفعال، از خودباختگی و اقدامات شتابزده قرار دهیم ممکن است یکی از اهدافی که در ورود پررنگ جریان فتنه و انحراف به اصل انتخابات وجود داشته باشد این است که آرمان‎گرایی که در جریانات اصولگرا یا حداقل بخشی از این جریان وجود دارد تحت فشار قرار گیرد و نیروهای گفتمان انقلاب از کاندیدای اصلح عقب‌نشینی کنند و به دنبال صالح مقبول بروند و اینکه این جریان به دنبال استمرار گفتمان انقلاب هستند، شخصیت‌های مانند فتنه و انحراف احساس خطر کردند.

معتقدم نیروهای گفتمانی باید دقت، بصیرت و استقامت داشته باشند و مسائل گذشته را یادآوری و کاندیدای اصلح را معرفی کنند و در این راستا مردم بصیرت لازم را دارند و می‎توانند حق را تشخیص داده و به وظیفه خودشان عمل کنند.

فارس: ازریابی شما از حضور احمدی‎نژاد در زمان ثبت نام مشایی چیست؟ به نظر شما این حرکت چه تهدیداتی برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور دارد؟

طاهری: به نظر بنده این اقدام رئیس‎جمهور ضدقانونی بود و شورای نگهبان نیز این مسئله را تذکر دادند.

به نظر می‎رسد این آقایان در یک بازی ناخواسته‎ای وارد شدند که اگر خوشبینانه قضاوت کنیم باید گفت اینها نمی‎دانند که به نوعی وارد بازی دشمن شدند چرا که دشمن درصدد است فتنه‎ای را در این انتخابات کلید بزند و مصائبی برای نظام به وجود آورد لذا حداقل چیزی که به ذهن می‎رسد این است که چنین رفتارهایی می‎تواند بهانه‎ای دست دشمن دهد و این گونه القاء کند که دولت و حاکمیت در این انتخابات دخالت می‎کنند، بنابراین اگر فلان کس رای نیاورد یا کناره‌گیری کرد به خاطر قانونی نبودن انتخابات و نبودن فضای سالم برای برگزاری انتخابات است.

هر چند ایجاد چنین بهانه‎هایی ملت بصیر ایران را دچار چالش در انتخاب نمی‎کند مردم مابصیرتر هستند از این که بخواهند رای خودشان را به چنین افرادی بدهند.

فارس: با توجه به تخریب غیرمنصفانه‎ای که بر علیه دولت انجام می‎شود به نظر شما کاندیداها برای معرفی و جلب آرا مردم باید چه اقداماتی مطلوبی را اتخاذ نمایند؟

طاهری: تجربه سال 88 نشان داد که هر چه تخریب‎ها بیشتر باشد، مردم با عزم و اراده بیشتری در انتخابات شرکت می‎کنند.

دولت نهم و دهم نقاط قوت برجسته‎ای داشته خصوصا دولت نهم که واقعا دولت کار، تلاش، مردمی و ارزشی بوده است و نقاط قوت زیادی هم داشت البته دولت دهم نیز خوشبختانه تا حدودی برخی از این نقاط قوت را ادامه داد اما متاسفانه نقاط ضعف جدیدی در دولت دهم به وجود آمد که خوشبختانه مردم بصیر به این مسائل آگاهی دارند باید به این شکل مسائل را نقد و بررسی کنیم.

اگر کسی بخواهد با بی‎انصافی برای جلب رای مردم، فقط دست روی نقاط ضعف بگذارد و یا نقاط ضعف را بزرگ کند این اصلا درست و شایسته نیست، مردم این بصیرت را دارند تشخیص دهند که چه کسانی باید امور اجرایی کشور را در راس قوه مجریه به عهده بگیرند.

فارس: وظیفه شورای نگهبان برای بررسی انحرافیون و فتنه‎گران گردن‌کلفت در عرصه سیاسی انتخابات چیست؟

طاهری: شاید بهتر باشد سوال شما را به شکل دیگری مطرح کنیم و اینکه ببینیم واقعا شورای نگهبان با توجه به شناختی که داریم چگونه رفتاری را در برابر کاندیداهای متعدد خواهد داشت البته در انتخابات‌های گذشته و در تائید صلاحیت‎ها خوشبختانه شورای نگهبان نشان داده که قاطعانه و با توجه به قانون اقدام می‎کند و از این جهت نیازی به توصیه ما ندارد، یقینا این بار هم شورای نگهبان با در نظر گرفتن قانون و همه جوانب، مسائل را بررسی خواهد کرد.

فارس: در پایان اگر مطلب مهمی باقیمانده که بدان اشاره نکردید، بیان بفرمایید؟

طاهری: در شرایط فعلی روشنگری وظیفه همه است که باید به درستی آن را انجام دهیم لذا اگر این مهم محقق شود مردم هیچگاه با گفتمان‎های حلقه انحرافی و فتنه‎گر همراهی نخواهند داشت چنانچه در 9 دی نیز شاهد بودیم مردم چگونه بساط فتنه را برچیدند و مسائلی که بعد از آن نیز اتفاق افتاد و جریانات انحرافی و مسائلی مانند تحریم‎هایی که تحمیل شد اما مردم دائما در حمایت از نظام، ارزش‎ها و ولایت فقیه در صحنه هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
انشاء الله ملت جواب همه نابخردی ها را خواهند داد.
پاسخ
جوانمرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۱
چقدر اقای احمدیی نزاد زحمت کشیدن حالا هم نا جوانمردانه دارن تخریب میشن فردا جواب خدا را بعضیها بخاطر چندتا رای چی میدن الله الم سیاست چیست یک جنس فریب هنوز هاشمی نیامده میگن روغن ارزان میشه کارد تو شکمی بخاطر 5کیلو روغن وبرنج این دنیا وان دنیا را میفروشد بدبخت به اقازادها فکر کن که چه کردن ببین 80سال برات کار میکنه یا دستورات مرعشی مهدیی یا فایزه صد رحت به اسفندیار دیگه اقازاده تو دستگاهش نداره مظلوم پاک جلیلی ویا لنکرانی نه پول دارن نه مافیای قدرت زروزور کجا امدن
پاسخ
سعدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸
۱۲۰
هاشمی با قاطعیت رای می آورد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها