کد خبر: ۱۳۶۳۴۵
زمان انتشار: ۲۰:۳۱     ۰۵ خرداد ۱۳۹۲
محمد باقرقالیباف بر این نکته که کشور نیازمند یک تغییر جدی در نظام اداری است، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که به یزد سفر کرده، در آغاز سخنان خود در مسجد حظیره یزد، مردم این شهر را متدین، مومن، شهیدپرور، پرتلاش، پرکار، صبور و زحمتکش توصیف کرد و گفت: در این جمع، جوانان عزیزی را که امید این کشور هستند می‌بینم. امروز که توفیق داشتم در شهر یزد باشم، وقتی به چشمان جوانان این شهر نگریستم، یاد دوستان شهیدی از این استان افتادم که ماه‌ها و روزها در کنار هم بودیم؛ مثل شهید جعفرزاده و شهید آقابابایی، دوستانی که هر کدامشان مایه افتخار من هستند.

وی در ادامه یاد شهید محراب، آیت‌الله صدوقی و مرحوم آیت‌الله خاتمی را نیز گرامی داشت و افزود: با همه سختی‌هایی که این روزها داریم، همین که خدا عمر ما را در این مقطع قرار داده تا در سایه یک نظام اسلامی باشیم، شاکر هستیم، هرچند شکر این نعمت بزرگ را نمی‌توانیم به جا آوریم.

قالیباف افزود: مردم از یک مدیر توقع ندارند که به وعظ، خطبه و نصیحت بپردازد. مردم از یک مدیر انتظار ندارند که نظریه‌پرداز باشد. مدیر باید حرفی که می‌زند طوری باشد که مردم احساس کنند دغدغه‌های خودشان را از خود او می‌شنوند. پاسخ آن دغدغه‌ها را هم به جای این‌که با گوش خود بشنوند در زندگی روزانه خود آن را حس کنند. این خطر وجود دارد که اگر شکر نعمت به جای نیاوریم، خدا آن نعمت را از ما بگیرد و هم دنیای مردم و هم آخرت آنها را از بین ببریم. شکر نعمت این است که ما به عنوان یک مدیر این طور صحبت بکنیم که مردم رفع مشکلات خود را از زبان یک مدیر بشنوند.

قالیباف همچنین گفت: یک زمانی حضرت امام(ره) فرمود که راه قدس از کربلا می‌گذرد، شاید آن روز عده‌ای به این حرف باور نداشتند، اما امروز می‌بینیم که واقعا راه قدس از کربلا می‌گذرد، یک نظام اسلامی در عراق مستقر است و صدام کافر از بین رفته و رزمندگان اسلام در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه در غزه و جنوب لبنان شهید می‌شوند و مقاومت می‌کنند. مهم این است که ما مقاوم باشیم و از عقل و تدبیری که خدا داده به درستی استفاده کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با ابراز این عقیده که امروز بیش از هر زمان دیگر، شرایط اقتصادی سخت شده وچه کسی هست که از تورم و گرانی آسیب ندیده باشد؟ خاطر نشان کرد: بیکاری دغدغه همه خانواده‌ها شده. چالش کشور ما، امروز این است که سوءتدبیر در اداره جامعه داریم. من به عنوان یک خدمتگزار می‌گویم قبل از اینکه تحریم ما را دچار چالش بکند، سوءتدبیر ما را دچار چالش کرده است. لذا اگر به این موضوع توجه نکنیم، هم دنیا و هم دینمان در خطر خواهد بود. شفاف و روشن می‌گویم که در روز 24خرداد که نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی است، فرصت آزمون و خطا نداریم. نباید بعد از سی و اندی سال به گونه‌ای تصمیم بگیریم که یکی- دو سال بعد پشیمان شویم.

وی همچنین افزود: ما امروز همه را می‌شناسیم و افراد مختلفی خود را در معرض نامزدی قرار داده‌اند. یک بخش حماسه سیاسی مشارکت مردم و بخش دیگر انتخاب درست و به دور از احساسات است. امروز باید باورمان باشد که با حرف و لفاظی و شعار نمی‌شود کشور را اداره کرد. کشور به عقلانیت و معنویت نیاز دارد. کارنامه افراد بسیار مهم است. من امروز توفیق خدمت در شهرداری تهران را دارم. از مردم تهران سئوال کنید، دغدغه‌های مردم را می‌دانستم و دلیلی نداشت مرتب در تلویزیون با مردم صحبت کنم. سعی کردم با انجام کار دغدغه‌های مردم را برطرف کنم. مدیران باید کمتر حرف بزنند و بیشتر کار کنند.

قالیباف در ادامه با اشاره به این‌که برنامه مهم است، اما مهمتر از برنامه کارنامه است، تصریح کرد:برنامه باید ضمانت داشته باشد و ضمانت آن کارنامه افراد است. کشور نیازمند یک تغییر جدی در نظام اداری است. فساد مالی و اداری به سیستم فسیل و از بین رفته اداری برمی‌گردد که قبل از انقلاب ایجاد شده و هنوز آن را متحول نکرده‌ایم، چون هیچ وقت مدیری که روحیه تحول داشته باشد نداشتیم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در دهه چهارم انقلاب جوانان فرصتی برای این‌که خود را نشان بدهند، ندارند،اظهار کرد: سیستم آنقدر بسته و خسته و فرسوده است که احتیاج به خون جدید دارد تا مشکلات حل شود وگرنه تورم حل نمی‌شود. بر این اساس ظرف دو سال با یک زمان‌بندی مشخص گرانی، تورم و بی‌ثباتی در عرصه اقتصادی پایان پیدا خواهد کرد. برای این کار هم در سطح ملی و هم در سطح استانی برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین با اشاره به این‌که خدمات حمل‌ونقلی و آموزشی برای استان یزد در نظر گرفته شده تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که در سطح میانی نیروی ماهر در حوزه آموزش، صنعت، خدمات و حمل‌ونقل کم داریم که این موضوع از اولویت‌هاست و در دستور کار خواهد بود. موقعیت گردشگری استان یزد از امتیازات مهم استان است و باید ساماندهی شود. امروز جامعه ما بسیار تشویش خاطر دارد، باید آرامش به خانواده‌ها و زندگی مردم برگردد. حماسه سیاسی با شما، حماسه اقتصادی با ما مدیران ان شاالله.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در دردیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد خاطر نشان کرد:همه تلاش ما این است تا یک زندگی رحمانی به عنوان زندگی مد نظر اسلام وجود داشته باشد. قصد اصلی نظام اسلامی تعالی انسان‌هاست و مسائل معیشتی و اقتصادی وسیله محسوب می‌شود. اگر نتوانیم نیازهای اولیه جامعه را با یک تدبیر درست حل کنیم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی در پایان گفت: اگر فقر و تنگدستی در جامعه وجود داشته باشد، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات بزرگ به وجود می‌آید . در چند سال اخیر برنامه ما این بود که شهرداری را از سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی تبدیل کنیم، با این هدف که بستری برای عبادت خدا از سوی مردم فراهم شود. ان‌شاءالله با دعای شما و کمک مردم شرایطی برای خدمت بی منت به مردم فراهم شود.

به گزارش ایسنا در این دیدار، آیت‌الله ناصری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زینب کبری(س) گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه سنگینی بر دوش همه ماست و ان‌شاءالله خدا در این مسیر به شما توفیق دهد. نکته‌ای که حتما شما هم به آن توجه دارید، این است چنین مسئولیت‌هایی یک امانت الهی است. در نظام جمهوری اسلامی هر کس وارد صحنه می‌شود، باید هدف اصلی‌اش اسلام و انقلاب باشد. در کشور ما مهم‌ترین مسئولیت حفظ اسلام و انقلاب است. حاکمان نیز باید بر همین مبنا حرکت کنند.

امام جمعه یزد همچنین خطاب به قالیباف گفت:من شما را از مدت‌ها قبل می‌شناسم؛ چه در دوره دفاع مقدس و حضور درجبهه ها و چه فعالیت‌هایی که بعد از آن داشته‌اید. هدف و مبدا حرکت شما نیز برای حفظ اسلام و انقلاب بوده است. ان‌شاءالله اگر خداوند اراده فرمود و مردم توجه کردند، برنامه شما بر این باشد که از حمایت کنندگان اسلام باشید و کمال الهی و رسیدن به خدا را به عنوان هدف اصلی خلقت بشر در نظر داشته باشید.

آیت‌الله ناصری تاکید کرد: در دنیا هم باید بتوانیم اسلام و مسلمین را به این سمت و سو بکشانیم. این هدفی است که امام زمان(عج) نیز برای تحقق آن می‌آید. امروز اقتصاد موضوع مهمی است و برخی آقایان به عنوان موضوع اصلی از آن یاد می‌کنند، اما باید مراقب باشیم که اقتصاد ما را از فرهنگ و اعتقادات مردم غافل نکند.

وی با اشاره به سوابق قالیباف در انجام فعالیت‌های دینی گفت: سوابق کاری شما در شهرداری و همچنین اقدامات شما را در تاسیس خانه های قرآنی و مساجد دیده‌ام. احساس می‌کنم اگر شرایط محقق شود، حرکت بزرگی خواهید داشت و تحول بزرگ فرهنگی، اقتصادی و همچنین حرکت زیرساختی برای تحول درآموزش و پرورش و فرهنگ صورت می‌گیرد تا فرزندان جامعه ما از ابتدا مومن، متعهد، عالم و فکور بار بیایند.

قالیباف قبل از این دیدار با حضور در گلزار شهدای شهر یزد با اهدای گل و قرائت فاتحه به این شهیدان بزرگوار ادای احترام کرد.وی بر مزار سرداران شهید سید محمد ابراهیمی سریزدی و حسن دشتی از فرماندهان تیپ الغدیر یزد حاضر شد و سپس بر مزار شهید محمد منتظر القائم فرمانده شهید سپاه یزد در صحرای طبس و برادران شهید سید محمد و سید رضا پاک نژاد از شهدای حادثه هفتم تیر رفت. قالیباف همچنین بر سر مزار شهیدان حمید قصیری، محمد علی دانش مقدم،سید جعفر میر جلیلی و عباس فتحی نژاد حاضر شد و به آنها ادای احترام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها