کد خبر: ۱۳۶۹۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۰۸ خرداد ۱۳۹۲
از تخریب جلیلی تا استقبال از صحبت های روحانی در رسانه های غربی:
بلومبرگ نیز با تمرکز بر سخنان دو شب پیش حسن روحانی، مدعی شد عقبنشینی از مواضع ملت در خصوص برنامه هسته ای زمان اصلاحات دروغ است!. گاردین نیز با فاقد برنامه خواندن طرح های هسته ای جلیلی، وی را در حل مسئله ای هسته ای ناتوان عنوان کرد. البته پرواضح است که حل مسئله ی هسته ای از منظر غرب قطعا با حل این موضوع از منظر ایران تفاوت های فاحش دارد که طبعا از تزاحم منافع نشأت می گیرد.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - علت حساسیت غرب بر کاندیداتوری سعید جلیلی به قدری بدیهی است که نیاز به توضیح ندارد؛ قطعا انتخاب سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای -که هیچگاه سر سازش و ”وادادن" به غرب را نداشته- به ریاست جمهوری ایران، مورد پسند غرب نبوده و نخواهد بود. اینگونه است که رسانه های بیگانه از هر بهانه ای برای تخریب این کاندیدای ریاست جمهوری استفاده می کنند.

نیویورک تایمز که کاندیداتوری جلیلی را برای غرب نگران کننده میداند، با برخی غرض ورزان داخلی همصدا شده . گاردین با اشاره به حمایت برخی روحانیون برجسته از این کاندیدا، سعی در القای این مطلب کرد که جلیلی گزینه مورد نظر نظام است این در حالی است که رهبری بارها متذکر شده اند هیچکس از رای ایشان باخبر نیست.

این سایت خبری سپس دست به ادعایی مضحک زد: سؤالاتی که از جلیلی در تلویزیون ایران پرسیده شد از سؤالاتی که از دیگر کاندیداها پرسیده شد ساده تر بودند!!

در ادامه، این سایت ابتدا با به شدت غیرقابل پیش بینی خواندن انتخابات در ایران از هرگونه اظهارنظری درباره نتیجه رای گیری خودداری کرده ولی در ادامه می نویسد با حذف هاشمی رفسنجانی، اصلی ترین رقیب جلیلی از صحنه بیرون رفته است که این می تواند نتیجه انتخابات را تا حدی قابل پیشبینی نماید!

کارشناس این سایت با زیر سوال بردن طرح اقتصاد مقاومتی، جلیلی را فاقد برنامه اقتصادی مدون دانست و این در حالی است که هنوز مصاحبه ها و برنامه های تبلیغاتی بسیاری تا زمان رای گیری باقی مانده و کاندیداها فرصت دارند تا برخی جزئیات برنامه های اقتصادی خود را برای رای دهنگان بازگو کنند.

گاردین نیز با فاقد برنامه خواندن طرح های هسته ای جلیلی، وی را در حل مسئله ای هسته ای ناتوان عنوان کرد. البته پرواضح است که حل مسئله ی هسته ای از منظر غرب قطعا با حل این موضوع از منظر ایران تفاوت های فاحش دارد که طبعا از تزاحم منافع نشأت می گیرد.

گاردین در ادامه با دفاع از حسن روحانی، مخالفین داخلی وی را به تضعیف وی متهم کرد و مدعی شد در زمانی که حسن روحانی متولی مذاکرات هسته ای بود، ایران بیش از هر زمان دیگری به یک توافق اساسی با غرب نزدیک شده بود!

بلومبرگ نیز با تمرکز بر سخنان دو شب پیش حسن روحانی، مدعی شد عقبنشینی از مواضع ملت در خصوص برنامه هسته ای زمان اصلاحات دروغ است! و باز هم جای تاسف است که از زبان کاندیدای عالی ترین مقام اجرایی سخنانی را بشنویم که دشمن برای آن سوت و کف بزنند.

منابع خبری:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
میلاد
POLAND
۲۰:۵۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۲
۷
۱
به روباهه میگن شاهدت کیه؟
میگه دمم =))
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها