کد خبر: ۱۳۷۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مهدي ماندگاري دوشنبه شب در جمع عزاداران در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضمن تسليت شهادت امام‌هادي (ع) با ذكر فرازي از زيارت جامعه كبيره به بيان معيار شناخت حق از باطل پرداخت.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه متاسفانه در جامعه امروز معيار تفكيك حق از باطل به درستي وجود ندارد، عنوان داشت: آنچه را كه مي‌خواهيم به عنوان حق قرار دهيم بايد قابليت قرار گرفتن در كنار ائمه اطهار (ع) را داشته باشد.
وي برخي از كارها و رفتارها را در تضاد با گفتار و اعمال معصومين دانست و افزود: متاسفانه يكي از اين موارد بدحجابي يا بي‌حجابي است كه با نفس زيارت اين بزرگواران سازگار نيست و زناني كه به زيارت بارگاه‌هاي مقدسه مشرف مي‌شوند بايد شأن و احترام اين اماكن را حفظ كنند.
ماندگاري با بيان اينكه معصومين فرموده‌اند گناهان شيعيان ما را اذيت مي‌كند، اظهار داشت: گناهاني مانند نگاه به نامحرم همانند سيلي سختي است كه به صورت امام معصوم نواخته مي‌شود.
استاد حوزه در ادامه با انتقاد از برخي مجالس مهماني و عروسي كه به شكل غير اسلامي برگزار مي‌شوند، ابراز داشت: هنگام برگزاري مجالس دقت كنيم كه آيا مي‌توانيم امام زمان (عج) را نيز به مجلس خود دعوت كنيم؟
وي با بيان اينكه معصومين (ع) مجوز و معيار حق حتي در زمينه انجام واجبات هستند، افزود: حق آن چيزي است كه ما را به اهل بيت پيامبر (ص) برساند.
ماندگاري ائمه هدي را ميراث‌دار تمام خوبي‌ها دانست و خاطر نشان كرد: صرف انجام عبادات و شركت در مراسم عزاداري اهل بيت بدون توجه به واجبات و محرمات الهي نمي‌تواند ضامن رسيدن به بهشت باشد.
استاد حوزه علميه قم حبّ معصومين (ع) را يكي از عوامل رهايي شيعيان ذكر كرد و اظهار داشت: اميدواريم اين بزرگواران ما را در رسيدن به حق ياري دهند.
مراسم سالگرد شهادت امام دهم شيعيان به همراه مراسم ترتيل خواني قرآن مجيد با حضور قاريان برجسته استان دوشنبه شب در شبستان امام خميني حرم مطهر فاطمه معصومه (س) با حضور جمع كثيري از مردم برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها