يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۷۹۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: روزنامه‌ی «ایران» می‌تواند به انتشار خود ادامه دهد و توقیف نشده است.
به گزارش 598، محمدجعفر محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی خبر توقیف روزنامه‌ی «ایران» توسط هیأت نظارت بر مطبوعات که در برخی رسانه‌ها منتشر شد، اظهار کرد: هیأت نظارت بر مطبوعات هیچ جلسه‌ای در این‌باره تشکیل نداده و حکمی نیز مبنی بر توقیف روزنامه‌ی «ایران» صادر نکرده است. اصلا این موضوع به هیأت نظارت بر مطبوعات ربط ندارد.

او ادامه داد: منشأ انتشار این خبر، به حکم دادگاهی برمی‌گردد که پنجم خردادماه 1392 با حضور هیأت منصفه‌ی مطبوعات برگزار شد و روزنامه‌ی «ایران» را درباره‌ی شکایت مدعی‌العموم که در گذشته مطرح شده بود، مجرم شناخت.

محمدزاده افزود: این حکم علی‌القاعده برابر موازین قانونی یک‌ماه مهلت برای اعتراض دارد و چون حکم دادستانی و هیأت نظارت بر مطبوعات مبنی بر توقیف این روزنامه وجود ندارد، روزنامه‌ی «ایران» می‌تواند به انتشار خود ادامه دهد.

در این‌باره، امیدی شهرکی مدیر عامل خبرگزاری ایرنا گفت: خبر توقیف روزنامه‌ی «ایران» به‌شکل رسمی به ما اعلام نشده است.

او با بیان این‌که اصولا پیش از توقیف روزنامه، به مسوولان آن اطلاع رسمی داده می‌شود، اظهار کرد: ما خبر توقیف روزنامه‌ی «ایران» را از طریق رسانه‌ها و به‌شکل غیررسمی شنیدیم.

وی ادامه داد: برای اعتراض به این موضوع، ابتدا باید از جزییات آن باخبر شویم تا سپس بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

امیدی شهرکی درباره‌ رخ دادن چنین اتفاقی در آستانه‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: در این شرایط، رخ دادن هیچ اتفاقی بعید نیست.

یک هفته پیش و در جلسه‌ای که در شعبه‌ی 76 دادگاه کیفری استان تهران و با حضور هیأت منصفه‌ی مطبوعات تشکیل شد، روزنامه‌ی «ایران» مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف نیز دانسته نشد. پس از آن‌که حکمی صادر شود، مسوولان روزنامه‌ی «ایران» پیش از اجرایی شدن آن، یک‌ماه فرصت خواهند داشت تا نسبت به حکم اعتراض کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها