کد خبر: ۱۳۸۲۰۱
زمان انتشار: ۰۰:۰۰     ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
دکتر محمد سلیمانی يكي از پرکارترین دولتمردان دولت نهم بود که اکنون در ستاد دمتر جلیلی فعالیت می‌کند و چهره نام آشنايي است كه هم اكنون يكي از نمايندگان مردم تهران در مجلس نهم محسوب مي‌شود. شخصيت علمي،‌ آرام و با وقار دكتر سليماني بر كسي پوشيده نيست و بي شك وي را بايد يكي از نخبگان انقلابي دانست كه همواره در در عين آرامش، روحيه انقلابي خود را حفظ كرده است.

به گزارش رجانیوز، دکتر سلیمانی در گفتگو با رجانیوز به تبین ویژگی‌های دکتر جلیلی پرداخت و از علت انتخاب این دیپلمات انقلابی به عنوان کاندیدای اصلح خود گفت:

چه ویژگی‌هایی در دکتر جلیلی وجود دارد که باعث می‌شود ایشان را بر سایر گزینه‌ها ترجیح دهید؟ 

ایشان دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند و در این شورا مسائل اصلی، کلان و عمده و حتی بحرانی کشور در جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مطرح می‌شود. از این بابت ایشان بر این مسائل تسلط و اشراف کافی دارد. این یک مزیت قابل توجه ایشان است. 
 
در مساله سیاست خارجی هم بالاخره ایشان یک مذاکره کننده ارشد و یک فرد شناخته شده در سطح ملی و جهانی است و به عنوان یک مذاکره کننده قوی، توانمند و درشان انقلاب وملت ایران شناخته می‌شود. 
 
از جهت مقاومت و ایثارگری هم سراسر زندگی ایشان نشان داده که فردی با استقامت، توانمند و با نشاط است و لذا این معیارهای مورد نیاز برای اداره کشور را از این بابت دارد. 
 
از زاویه‌های تخصصی و اجرایی هم نگاه کنیم، ایشان ابتدا کار‌شناس بوده، بعد رئیس اداره شده، بعد مدیر کل شده، بعد معاون وزیر شده، بعد آمده دبیر شورای عالی امنیت ملی شده. یک ویژگی مهمی هم که این شورا دارد این است که افراد برجسته‌ای از روسای قوا، سران کشور، وزرا و نهادهای موثر حضور دارند. لذا می‌بینیم که ایشان مراتب مدیریتی و تجارب لازم را کسب کرده و الان برای اداره کشور تجربه کافی و وافی دارد. 
 
از لحاظ توانمندی فیزیکی هم ایشان آن فرسودگی که برخی دارند را ندارد و می‌تواند ۲۰-۱۸ ساعت کار کند و واقعا خستگی ناپذیر است. 
 
برخی دکتر جلیلی را به احمدی‌نژاد سال ۸۴ تشبیه می‌کنند. به نظر شما وجه شباهتی بین این دو وجود دارد؟ 
 
به نظرم ایشان تمام ویژگی‌های مثبت احمدی‌نژاد را داراست و نقاط ضعف او را ندارد. از این بابت نسبت به رقبای دیگر سرآمد است. کسی که می‌خواهد بعد از احمدی‌نژاد که به پرکاری و پرتلاشی و پرتحرکی معروف بود رئیس قوه مجریه شود، باید آدمی اینچنینی باشد تا بتواند بعد از احمدی‌نژاد کشور و دولت را در همین مسیر تلاش و کوشش حداکثری پیش ببرد. 
 
اما اگر راجع به موضوع «اطرافیان» نگاه کنیم، اصلا اطرافیانی که دور احمدی‌نژاد جمع شده‌اند نمی‌توانند دور جلیلی جمع شوند. چون ایشان تابع گفتمان انقلاب و رهبری است و معتقد عقیدتی به ولایت فقیه است و این تمایز ایشان با احمدی‌نژاد آشکار است
 
راجع به نگاه اقتصادی دکتر جلیلی و تیم اقتصادی ایشان کمی توضیح دهید. 
 
چهارشنبه عصر یک جلسه سه چهار ساعته خدمت ایشان بودیم که اقتصاد دانان مطرح کشور مثل دکتر داوودی، دکتر درخشان، مهندس اسکندری، دکتر زاهدی وفا، دکترپناهی و اساتید حوزه مثل آقایان رجایی فر وخلیلیان هم حضور داشتند. با مطالبی که دکتر جلیلی مطرح کردند ما دیدیم که ایشان دید کامل و جامعی راجع به مسائل مختلف اقتصادی مثل اشتغال، مبارزه با مفاسد، کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت و بازرگانی، واردات و صادرات، تولید ملی و ظرفیت‌های نهفته کشور داشتند. یعنی یک «دید عمیق ِهمراه با برنامه» دارند. همین جلسه نشان داد که ایشان می‌تواند افراد توانمتد در حوزه اقتصاد را جمع کرده و در میدان اقتصاد ملی به کار بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها