کد خبر: ۱۳۸۳۷۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
قابل توجه کاندیداهای جریان خط سازش در انتخابات پیش رو:
همانطور که خواندید کاخ سفید اصرار دارد که حذف تحریم قطعات سخت افزاری و نرم افزارهای تلفن همراه –که به راحتی از بازار سیاه به دست می آیند و نیازی به دست و دل بازی امریکا ندارد- نشانه حسن نیت آنها و در جهت گسترش ارتباطات است. اما این ژست عوامفریبانه دیری نپایید و هنوز یک هفته از لغو تحریم کذایی و حسن نیت امریکا نگذشته، کاخ سفید از تشدید تحریم ها خبر داد!
چندی پیش سرویس بین الملل پایگاه 598 در مطلبی که  در تاریخ 11 خرداد منتشر شد،از نقشه شوم امریکا در سرازیر کردن ورژن جدید تلفن های همراه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خبر داد (کلیک کنید). در مطلب مذکور آمده بود:

خانم وندی شرمن، معاون امور سیاسی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا، در این باره با اصرار بر حسن نیت امریکادر حذف این تحریم ها، در گفتگو با بی بی سی فارسی خاطرنشان کرد: ”ما در پی آنیم تا از هر راه ممکن ارتباطمان را با ایران گسترش دهیم."

همانطور که خواندید کاخ سفید اصرار دارد که حذف تحریم قطعات سخت افزاری و نرم افزارهای تلفن همراه –که به راحتی از بازار سیاه به دست می آیند و نیازی به دست و دل بازی امریکا ندارد-  نشانه حسن نیت آنها و در جهت گسترش ارتباطات است.

اما این ژست عوامفریبانه دیری نپایید و هنوز یک هفته از لغو تحریم کذایی و حسن نیت امریکا نگذشته، کاخ سفید از تشدید تحریم ها خبر داد!

به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری امریکا روز سه شنبه اعلام کرد ایالات متحده یک شبکه بین المللی از شرکت های خصوصی در حال تعامل با حکومت ایران را –که در فرار از اثرات تحریم ها به جمهوری اسلامی کمک می کنند- در لیست سیاه قرار داده است.

این شبکه شامل 37 شرکت خصوصی است که کاخ سفید اتباع خود و شزرکت امریکایی را از تعامل با آنها منع کرده؛ [همچنین] هر موسسه مالی خارجی که با این شرکت ها بده و بستان اقتصادی داشته باشد از شبکه مالی ایالات متحده حذف خواهد شد.

نیویورک تایمز در همین راستا می نویسد: ”دولت اوباما طی هفته گذشته شرکت های پتروشیمی ایرانی، صنعت خودروی ایران، و بیش از 50 مقام رسمی ایران را در لیست سیاه تحریم قرار داده [تحریم های سابق را تشدید کرده] و نهدید کرده است که بانک های خارجی که پول ایران (ریال) را نگه داشته یا با آن معامله انجام دهند به شدت جریمه خواهند شد."

دیوید کوهن معاون وزیر خزاه داری امریکا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت التزام کاندیداها در عدم امتیازدهی به دشمنان گفت: ”با اینکه تحریم ها تاثیرات عمیقی بر ایران داشته و باعث کاهش صادرات نفت، افزایش تورم، و افت دو سوم ارزش ریال شده، اما هنوز راه زیادی تا انزوای کامل ایران در پیش داریم."

یو.اس.ای.تودی نیز به نقل از جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، تشدید تحریم ها با امضای اوباما را بخشی از  تعهد وی در جهت منع ایران از دستیابی به سلاح هسته ای عنوان کرد. و در عین حال افزود: ”ما راه دیپلماتیک را کاملا باز گذاشته ایم!!"

البته وال.استریت.ژورنال از عدم خوشبینی قانونگزاران کمیته بانکداری سنا نسبت به تاثیرگزاری تحریم ها در محدود کردن برنامه هسته ای ایران خبر داد!

در هر حال، با اعلام خبر تشدید تحریم ها بار دیگر بر همگان ثابت شد که ایالات متحده هیچگاه در مواضع خود نه تنها حسن نیتی نداشته بلکه فقط و فقط به منافع خود می اندیشیده است. طبق شواهد موجود، حداقل تا پیش از احراز صلاحیت ها و شاید تا همین هفته پیش، مقامات کاخ سفید هنوز امیدوار بودند تا انتخابات ریاست جمهوری ایران سودی به حال آنان داشته باشد!

اما همانطور که در خبر و تحلیل سرویس بین الملل پایگاه 598، منتشره در تاریخ 13 خرداد ذکر شد تا وقتی سیاست های کلان جمهوری اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب تعیین و پاسداری می گردند، نتیجه انتخابات برای غرب بی تاثیر خواهد بود (کلیک کنید). اینگونه است که ژست های انسان دوستانه امریکا دیگر به کارشان نمی آید و برای کسی باورپذیر نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها