کد خبر: ۱۴۲۷۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۲ تير ۱۳۹۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از مرکز ملی فضای مجازی:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بازدید از مرکز ملی فضای مجازی گفت: بخش‌های در ارتباط با فضای مجازی می‌تواند برای کشور خطرآفرین باشد و از این جهت باید اخلال آفرینان را رصد کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید مصطفی میرسلیم در بازدید چهار ساعته خود از مرکز ملی فضای مجازی که با حضور اخوان بهابادی و معاونین این مرکز همراه بود، در جریان فعالیت‌های حوزه‌ی فضای مجازی قرار گرفت و برخی مسائل حوزه‌های مختلف از جمله مسائل زیرساختی و شبکه‌های مخابراتی و محتوا را مورد بررسی قرار داد.

در این جلسه همچنین درباره موضوعاتی مانند تولید داخل در صنعت فاوا، تصویرسازی رایانه‌ای، بانک اطلاعاتی الکترونیک، رسانه‌های صوتی و تصویری در فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای برخط، مراکز داده و میزبانی خدمات فضای مجازی، تهدیدات امنیتی خدمات همراه، تهدیدات امنیتی خدمات دهندگان خارجی فضای مجازی و... بحث و تبادل نظر گردید.

مهدی اخوان -دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور- ضمن تشریح توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های این مرکز در عرصه‌های یاد شده، اظهار کرد: می‌بایست کارهای پژوهشی در بخش‌های یاد شده انجام گیرد و مشکل کشور در بحث کپی و رایت رفع گردد در غیر این صورت مشکلات فراوانی خواهیم داشت.

وی همچنین اشاره‌ای هم به معضلات فضای مجازی کشور و بررسی برخی مشکلات از جمله نبود تجهیزات و زیرساخت‌ها در این عرصه داشت.

میرسلیم هم در این‌باره گفت: برخی از این بخش‌ها بسیار می‌تواند برای کشور خطر‌آفرین باشد و باید اخلال آفرینان را رصد کرد.

او اضافه کرد: تشکیل و فعالیت مجموعه مرکز ملی فضای مجازی از سوی رهبر انقلاب بسیار دقیق و حساب شده بود و باید لایه‌های مختلف نظام توجیح و اطلاع‌رسانی گردد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بازدید خود از مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: پرداختن به این موضوعات ضروری است و دولت آینده باید اهمیت زیادی در این مباحث داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها