کد خبر: ۱۴۲۸۲۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۰۲ تير ۱۳۹۲
به بهانه سالروز سربازان گمنام امام زمان (عج):
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در مناطق مختلف کشور به خصوص در استان هایی مانند کردستان و سیستان وبلوچستان و خوزستان و... که برادران اهل سنت زندگی می کنند هوشیارانه، موارد لازم را به اطلاع مسوولان مذهبی و سیاسی استان ها وشهرستان ها رسانده و با مراقبت و پیگیری، هر گونه رفتاری که به دنبال تحقق اهداف و ایجاد اختلاف بین برادران سنی وشیعه باشد، را خنثی کرده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مقابله با توطئه های وسیع و مستمر دشمنان که در جهت ایجاد و تشدید اختلافات شیعه و سنی، اقوام و ملیت ها است، از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات است. همان گونه که ملت شریف مطلعند، دشمن با استفاده از منابع و عوامل خود سرمایه گذاری وسیعی در این خصوص انجام داده است که وزارت اطلاعات از این ناحیه با مطالبه ی جدی مردم جهت مقابله با این توطئه ها و گروه های افراطی و تروریستی قومی- مذهبی وابسته روبرو بوده است.

وزارت در این خصوص نیز دستاوردهای مهمی داشته است و احساس رضایت عمومی در قبال این اقدامات هوشمندانه وزارت به ویژه در مناطق قومی مشاهده می شود. کشف توطئه های وسیع آمریکا و عوامل وابسته در مناطق قومی، مرزی و ... از دستاوردهای مهم وزارت در این عرصه بوده که به وحدت اقوام و مذاهب ایرانی کمک کرده است.



در سال های اخیر، دشمن تلاش کرده که با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، ایجاد شبکه های ماهواره ای برای تبلیغ علیه شیعیان، بزرگنمایی برخی مشکلات و اخبار مربوط به شیعه و سنی، ادعای تشکیل هلال شیعه توسط ایران از شرق عربستان تا ایران و عراق وسوریه، شیطنت هایی در منطقه سیستان و بلوچستان و کردستان و... بین مردم ایران و اقوام ایرانی اختلاف ایجاد نماید.
حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در این رابطه می گوید: خواست دشمنان اسلام برای اختلاف افکنی مذهبی میان شیعه و سنی، تضعیف قدرت اسلام است که البته این نقشه انگیسی‌ها است چون سرویس اطلاعاتی آمریکا در حد و اندازه این نقشه‌ها نیست.

واقعیت این است که ملت ایران برای حدود حداقل 2 هزار سال با حضور انواع اقوام ایرانی و زبان ها و مذاهب مختلف شیعه و سنی، به مسیر و زندگی خود ادامه داده است و جنگ فرقه ای و مذهبی و و برخورد جدی بین شیعه و سنی تنها یک آرزو برای دشمنان است و اتفاقا منافع مشترک و هدف مشترک شیعه وسنی در ایران و کشورهای منطقه، مقابله با دشمن و تروریسم و اشغالگران ودیکتاتورهایی مانند صدام حسین است.

در عراق هم طیف های مختلف عراقی اعم از شیعه و سنی، کرد و عرب و دیگر مذاهب و قومیت ها در کنار هم زندگی می کنند اما همه آنها در مقابله با سلطه و اشغال آمریکا متحد هستند و از پدیده تروریسم خسارت دیده و تلفات داشته اند، لذا علی رغم اختلاف نظرها در مسائل مختلف حکومتی در مقابله با این پدیده متحد و هم نظر هستند.

برای مردم کشورهای منطقه از عربستان تا عراق و لیبی و تونس و مصر وسوریه، حق حاکمیت بر سرنوشت اهمیت دارد. و مقابله با ظلم ودیکتاتورها اهمیت دارد نه شیعه و سنی برای مردم منطقه، بیداری اسلامی و دست به دست هم دادن شیعه و سنی مهم است ...

با خروج نیروهای اشغالگر از عراق شاهد بهبود نسبی شرایط امنیتی عراق می باشیم و انفجارهایی که بعضاً در عراق به وقوع می پیوندد ناشی از یأس و سرخوردگی جریانات وابسته به استکبار و ناکام ماندن آنها در رسیدن به اهداف شان است و ارتباطی به شیعه و سنی ندارد. زیرا شیعه و سنی قرن هاست که در کنار هم زندگی می کنند و برادرانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.

زیرا امروز برادران و خواهران مسلمان، به خاطر افزایش سطح آگاهی ها و احترام به طرف مقابل براساس منافع مشترک ملت های مسلمان درکنار یکدیگر هستند و حاضر نیستند که برخورد خشن و جدی داشته باشند. نمونه این نوع رفتار، حضور سران کشورهای اسلامی در تهران در کنفرانس سران کشورهای اسلامی و همچنین برگزاری کنفرانس غیر متعهدها در تهران است، که نشان داد علی رغم تحرکات و تلاش دشمن، سران کشورهای اسلامی برادرانه و با محبت در کنار یکدیگر قرار دارند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در مناطق مختلف کشور به خصوص در استان هایی مانند کردستان و سیستان وبلوچستان و خوزستان و... که برادران اهل سنت زندگی می کنند هوشیارانه، موارد لازم را به اطلاع مسوولان مذهبی و سیاسی استان ها وشهرستان ها رسانده و با مراقبت و پیگیری، هر گونه رفتاری که به دنبال تحقق اهداف و ایجاد اختلاف بین برادران سنی وشیعه باشد، را خنثی کرده است.

نتیجه این هوشیاری موجب شده که مانند قرن ها حضور برادرانه هموطنان شیعه وسنی در کشور، در سال های اخیر نیز تحرکاتی که به دنبال ایجاد درگیری بین شیعه و سنی است خنثی شود.

دشمنان تلاش می کنند که گاهی مسائل برادران مسلمان در عراق، سوریه، عربستان و ترکیه را به ایران منتقل کنند و جنگ شیعه و سنی را در منطقه ایجاد کرده و دامنه آن را به ایران گسترش دهند.

اما نه تنها در سال های اخیر موفق نشده اند بلکه عملا درگیری های عراق نیز به شدت کاهش یافت و موج حمایت ها و همکاری های سربازان گمنام امام زمان، باعث شده که دشمن به خواسته خود نرسد و بار دیگر، شاهد حضور موثر و برادرانه شیعه و سنی در کنار هم برای ساختن کشور عراق و تداوم زندگی در ایران باشیم.

دشمن حتی در مورد سوریه نیز دچار اشتباه شد، وقتی عده ای در کردستان عراق، و لبنان و ترکیه و... مخالفت با سقوط بشار اسد را اعلام کردند، دشمن به این نتیجه رسید که با جنگ شیعه و سنی نمی تواند به نتیجه برسد و آن چه در کشورهای منطقه، زمینه اختلاف و جنگ و... است حضور و دخالت آمریکا و کشورهای غربی است نه موضوع جنگ شیعه و سنی...

امروز تحولات بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی نیز به خوبی نشان می دهد که مطالبات و خواسته های مردم مسلمان، ناظر بر حقوق بشر و ا نسان دوستی و عدالت اجتماعی و آزادی است نه ناظر اختلافات قومی ونژادی و...

لذا هوشیاری وزارت اطلاعات به خوبی نشان می دهد که در هیچ منطقه ای از ایران، دشمن امکان گسترش اختلاف بین شیعه و سنی را نداشته و ندارد...

مهمترین ویژگی دستگاه اطلاعاتی ایران، اخلاص و فداکاری نیروها و اعتقاد این مجموعه به آموزه های انسانی، دینی و مبتنی بر حس خداجویی است که باعث شده تلاش شبانه روزی در برقراری امنیت و مقابله با باندهای فساد و قاچاق و جنگ طلب و تروریست ها داشته باشند و با این انگیزه بسیار در راه رضای خدا و برقراری صلح و امنیت و رضایت مردم شریف ایران قدم بر دارند. آنها حاضرند تا رفاه و آسایش و جان خود را در راه خدا ایثار کنند ودر عین حال به دانش روز در رشته های مختلف، برخورداری از ابزارهای مختلف و استفاده از امکانات و همکاری با سایر دستگاه های اجرایی توجه دارند و دچار غرور کاذب نمی شوند زیرا کار برای خلق خدا و کسب رضایت خداوند را در نظر دارند و رضای خدا را با لذت زودگذر دنیای فانی عوض نمی کنند. به همین خاطر است که دستگاه اطلاعاتی ایران به یکی از مقتدرترین و کارآمدترین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جهان تبدیل شده اند.

شناخت آنها از مسائل وتحولات و چرخه های اجتماعی، قومی، و احترام به علم و شاخص های علمی، اقتصادی، و مطالعه تحولات گروه های سیاسی، آشنایی با تحولات جهان و از همه مهمتر مردمی بودن و با مردم بودن موجب شده که آنها از توان حرفه ای و کارآمدی بالایی برخوردار باشند. در نتیجه نیروهای اطلاعاتی ایران به گونه ای عمل می کنند که به موقع و با سرعت و با کیفیت بالا، قادر به انجام پروژه های عملیاتی مورد نظر خود هستند و گاهی تصور می شود که این کارآمدی و سرعت عمل و نتیجه مطلوب آن نتیجه همکاری صدها هزار نفر نیروی اطلاعاتی در ایران است. در حالی که هر یک از سربازان گمنام، به خاطر مردمی بودن وهمراهی با مردم، در واقع از پشتیبانی مردم وهمراهی آن و تخصص موجود در بدنه کارشناسی کشور بهره می برند و وقتی هر یک از مدیران وکارشناسان اطلاعاتی، با مطالعه آثار و نظرات بدنه کارشناسی کشور، از برآیند تخصصی و حرفه ای آنها با خبرهستند واطلاعات با ارزش را جمع آوری و به دولت انتقال می دهند، در نتیجه اثرگذاری و مطلوبیت وبهره وری را در حد بالایی افزایش می دهند.

براین اساس، نتیجه کار نیروهای اطلاعاتی ایران در انجام عملیات پیچیده ای مانند دستگیری عبدالمالک ریگی یا کنترل حوادث بعد از انتخابات، تعجب همه ناظران را بر انگیخته است.

وزارت اطلاعات در کنار حجم انبوه برنامه ها و اهدافی که دنبال می کند، توجه به این نکته دارد که برادران شیعه و سنی در مقابل هم نباشند بلکه درکنار هم باشند و با محبت و عدالت و انسان دوستی علیه دشمنان اسلام متحد باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها