کد خبر: ۱۴۳۹۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۰۷ تير ۱۳۹۲
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد گفتگوهای آتی گروه ۵+۱ با تیم جدید مذاکره کننده ایران مفید و سازنده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو صدای روسیه؛ "یو‌کیا آمانو" مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته (پنجشنبه) در کنفرانس بین المللی "انرژی اتمی در قرن 21" در سن پترزبورگ روسیه گفت: «مذاکرات با ایران برای حصول اطمینان از اهداف صلح آمیز برنامه هسته ای این کشور نمی‌تواند تا تاریخ نامعلومی ادامه یابد.»

آمانو افزود:« تصمیم گیری درباره برنامه هسته ای ایران در صلاحیت شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است و وظیفه من جمع آوری اطلاعات و ارائه آن‌ به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.»

مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد گفتگوهای  گروه 5+1 با تیم مذاکره کننده ایران که از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور جدید، برگزیده خواهد شد  مفید و سازنده باشد.

آمانو پیش از سفر به سن پترزبورگ نیز  بر حل و فصل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران تاکید کرده بود. وی در مصاحبه با ریانووستی گفت:  «مذاکره به خودی خود هدفی نیست و بایستی سازنده و در جهت رسیدن به نتایج ملموس باشد.»

ایران و گروه 1+5 بارها بر سر فعالیت هسته‌ای به مذاکره پرداخته‌اند. آمریکا، رژیم صهیونیستی و تعدادی از متحدان آنها بر غیر صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران تأکید کرده‌اند و این در حالی است که ایران بارها این موضوع را تکذیب کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها