کد خبر: ۱۴۵۴۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۱ تير ۱۳۹۲
رئیس جمهور برزیل از ارسال یک بسته اصلاحات سیاسی به کنگره این کشور خبر داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل، به منظور پایان دادن به روزهای اعتراضات ضد دولتی و آشوب‌های اجتماعی در سراسر این کشور، بسته‌ای از اصلاحات سیاسی‌ را امروز به کنگره می‌فرستد.

روسف در این باره گفت: «قصد داریم پیشنهادات خود را برای رای‌گیری به کنگره بفرستیم تا جزئیات خطوط کلی این پیشنهادات که از دیدگاه ما از اهمیت بیشتری برخوردار است، به طور کامل تبیین شود.»

وی افزود: این رای‌گیری بخشی از تلاش وی برای ترکیب نیروها با فرماندهان دولتی و شهرداری‌ها به منظور ارائه راه‌حل‌های سریع ‌و عینی برای معضلات اقتصادی، حمل و نقل، بهداشت، آموزش و سیاست است.

روسف، 24 ژوئن، به دنبال گفتگو با فرمانداران ایالتی، اعضای کابینه و شهرداران گفت: «من می‌خواهم یک همه‌پرسی برای انتخاب مجلس مؤسسان انجام دهم که وظیفه آن، انجام اصلاحات سیاسی است.»

اعتراضات در برزیل از 11 ژوئن آغاز شد. در آن زمان مردم در سائوپائولو در اعتراض به افزایش قیمت بخش حمل و نقل عمومی به خیابان‌ها ریختند.

این ناآرامی به سرعت در سراسر کشور گسترش یافت و به اعتراضات و ابراز خشم معترضان علیه هزینه بسیار بالای دولت در جام جهانی، ضعیف بودن خدمات عمومی و فساد سیاسی تبدیل شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها