يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۴۶۹۵۹
زمان انتشار: ۲۲:۰۰     ۱۷ تير ۱۳۹۲
مقامات ایالتی کانادا می‌گویند احتمال دارد اجساد 40 نفری که بعد از انفجار قطار در شهر «لک مگانتیک» مفقود شده‌اند، به کلی سوخته و خاکستر شده باشد.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «دیلی میل»، با گذشت دو روز از حادثه انفجار یک قطار حامل نفت خام در شهر کوچک «لک مگانتیک» هنوز 40 نفر مفقود هستند و اثری از آن‌ها پیدا نشده است. همین امر موجب شده تا احتمال خاکستر شدن این 40 نفر و باقی نماندن هیچ اثری از آن‌ها، قوت بگیرد.

این حادثه که تاکنون مرگ پنج نفر در آن تأیید شده، پس از آن رخ داد که صبح شنبه یک قطار حامل مواد سوختی از ریل خارج شد و پس از آتش‌سوزی منفجر شد.

پیش از این هم کارشناسان هشدار داده بودند که ممکن است به دلیل بزرگی انفجار که برخی آن را به «بمب اتم» تشبیه کرده‌اند و همچنین مدت زمان طولانی که این محوطه در آتش بوده، هیچ اثری از برخی قربانیان یافت نشود.

این حادثه در مجاورت یک باشگاه شبانه رخ داد و اکثر این افراد هم در زمان انفجار در همین باشگاه بوده‌اند. قدرت این انفجار به حدی بود که بسیاری از ساختمان‌های اطراف را به کلی تخریب کرد. این انفجار همچنین مسئولان محلی را وادار به تخلیه بیش از 1000 نفر از ساکنان شهر کرد.

«گنویو گیلبالت» یکی از سخنگوهای دفتر بازرسی ایالتی می‌گوید:با توجه به مدت زمانی که حریق ادامه داشته، این (خاکستر شدن بازمانده قربانیان) غیر ممکن نیست. می‌توانیم اینطور نتیجه بگیریم که بسیاری از اجساد به شدت سوخته‌اند. این امر تشخیص هویت آن‌ها را دشوار می‌کند، اما ما هر کاری که بتوانیم برای شناسایی آن‌ها انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها