کد خبر: ۱۴۶۹۶۲
زمان انتشار: ۲۲:۴۵     ۱۷ تير ۱۳۹۲
وزیر دفاع فرانسه با مسئولان اماراتی درخصوص مذاکره برای فروش 2 ماهواره و جنگ افزارهای نظامی از جمله 60 فروند جنگنده و 700 خودروی زرهی دیدار کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری امارات، ژان-ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه امروز با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات در شهر ابوظبی درخصوص همکاری نظامی بین دو کشور دیدار کرد.

شیخ محمد در این دیدار "روابط دوستانه" و "سطح هماهنگی بسیار خوب بین دو کشور را به همراه تعدادی از زمینه های همکاری مشترک موجود بین دو کشور بویژه در زمینه جنبه های نظامی و دفاعی با وزیر دفاع فرانسه" بررسی کرد.

روزنامه اقتصادی تریبون نوشت: لودریان در این دیدار تلاش خواهد کرد که ولیعهد ابوظبی را به دریافت دو ماهواره نظارتی ساخت مشترک شرکت های استریوم و تالیس با ارزش 500 میلیون یورو متقاعد کند.

علاوه بر این دو ماهواره، فرانسه تمایل دارد که 60 فروند جنگنده رافائل و 700 خودروی زرهی نیروی زمینی ساخت شرکت نکتسر و شبکه رادار دفاع هوایی چند منظوره از نوع گراندمستر (جی ام 200) ساخت شرکت تالیس را به امارات بفروشد.

فرانسه در جریان ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی تلاش های دامنه داری را برای فروش رافائل به امارات کرد که دارای جنگنده های میراژ فرانسوی است اما مذاکرات با مانع مواجه شد و ابوظبی انتقادات علنی را درخصوص پیشنهاد شرکت هواپیمای داسو (سازنده رائفال) مطرح کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها