امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۴۷۲۶۰
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۱۸ تير ۱۳۹۲
محسنی‌گرکانی:
رییس دیوان عالی کشور گفت: گمانه‌زنی‌ها در مورد کابینه دولت جز غفلت و به بیراهه رفتن نیست؛ چراکه آقای دکتر روحانی مهر تایید به هیچ فردی از اعضای کابینه خود نزده است، پس رسانه‌ها از گمانه‌زنی درباره کابینه دولت آینده خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آیت‌الله محسنی‌گرکانی در نشست هیات عمومی دیوان عالی کشور با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به مسلمانان جهان با قرائت آیه 183 سوریه بقره «یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون»، گفت: آثار تربیتی، اخلاقی و اجتماعی روزه بسیار فراوان است. روزه با محدودیت‌های موقت از نظر خوردن و آشامیدن، به روح و جان انسان مقاومت، قدرت اراده و توان مبارزه با تشنگی و گرسنگی می‌بخشد.

وی با بیان این‌که «روزه انسان روزه‌دار را از عالم حیوانی به اوج تکامل انسانیت ترقی می‌دهد»، ادامه داد: در آیه شریفه‌ای که به آن اشاره شد، جمله لعلکم تتقون بیان کننده فلسفه روزه است که انسان‌های روزه‌دار را به مقام تقوی و پرهیزگاری می‌رساند.

رییس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر از مردم شهرها و روستاها سوال شود که به چه کسی رای داده‌اید در جواب خواهند گفت که به دکتر روحانی رای داده‌ایم و اساساً رای آن‌ها به گروه یا جناح خاصی نبوده و شناختی هم نداشته‌اند. بعضی از این گروه‌ها، رای توده مردم را به نفع خود مصادره می‌کنند، در حالی که رییس‌جمهور منتخب در مصاحبه خود گفتند که وامدار هیچ گروه یا جناح خاصی نیستم و معنای این حرف این است که رای من مردمی است و جناحی نیست.

وی یادآور شد: متاسفانه بعضی از مطبوعات و رسانه‌ها تعابیر زشتی از تشکیل کابینه آقای دکتر روحانی بیان کرده‌اند (رقص مار در کابینه دکتر روحانی) که این تعابیر در خور شان مطبوعات نظام اسلامی ما نیست. چرا باید مطبوعات از حالا که هنوز دولت جدید شروع به کار نکرده با قصاص قبل از جنایت شروع به سنگ‌اندازی کنند و مانع از این شوند دولتی با فرهنگ اعتدال و نه افراط و تفریط درصدد رفع مشکلات و به سامان رساندن امور کشور شود و با اعمال سلائق گوناگون مانع تراشی می‌کنند؟

در انتهای این جلسه آیت‌الله محسنی گرکانی از قضاتی که بیشترین آمار شرکت در رای و گزارش را در دیوان عالی کشور در ماه گذشته داشته‌اند تقدیر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها