أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۷۳۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۱۹ تير ۱۳۹۲
دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و آلمان روز‌های جمعه و شنبه در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در چارچوب هفته هفتم لیگ جهانی والیبال ساعت 21 روزهای 21 و 22 تیر ماه در سالن آزادی تهران به مصاف آلمان خواهد رفت. جدال این دو تیم به نوعی مصاف پدیده دوره گذشته با شاگردان ولاسکو، پدیده این دوره از رقابت‌ها است.

آلمان‌ها که پدیده لیگ جهانی در سال گذشته را به خود اختصاص داده بودند و امسال هم یکی از شانس‌های صعود به مرحله نهایی محسوب می‌شوند قطعا برای پیروزی بر شاگردان ولاسکو وارد تهران خواهند شد.

* آلمان‌ها در تهران دنبال بلیت آرژانتین

شاگردان ویتال هینن، سرمربی ژرمن‌ها پیش از رویارویی با ایران با کسب 14 امتیاز از 8 بازی خود در رده چهارم جدول رده‌بندی گروه دوم قرار دارند و می‌توانند در صورت پیروزی بر ایران، آن هم در سالن 12 هزار نفری آزادی همراه با ایتالیا مسافر آرژانتین (میزبان مرحله نهایی) شوند.

تیم ایران هم در نخستین حضورش توانسته خود را به عنوان یک مدعی مطرح کند و از 8 بازی خود توانسته 12 امتیاز کسب کند. شاگردان ولاسکو با نتایجی که برابر ایتالیا و کوبا و حتی صربستان کسب کردند نشان دادند که زنگ تفریح حریفان نیستند و می‌توانند بر هر حریفی غلبه کنند و حال باید ماند و دید که چه نتیجه‌ای در بازی ایران و آلمان رقم خواهد خورد.

چشم روس‌ها که بازی‌هایشان تمام شده و با 19 امتیاز از 10 بازی خود در جایگاه دوم قرار دارند به بازی ایران و آلمان است تا اگر ژرمن‌ها نتوانستند از ایران امتیاز بگیرند، جشن صعود به مرحله نهایی برپا کنند.

 

 

* ژرمن‌ها در فکر رسیدن به اوج

والیبال آلمان در یکی از بهترین دوران خود قرار دارد؛ آنها پس از کسب عنوان پنجم رقابت‌های المپیک 2012 لندن حالا تصمیم دارند با هدایت هینن برای نخستین بر خود را برای حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی آماده کنند.

ژرمن‌ها پس از 37 سال انتظار سرانجام در سال 2008 وارد رقابت‌های المپیک شدند؛ در آن زمان مکولسو، سرمربی آلمان‌ها بود که در حال حاضر خود را بازنشسته کرده است. در زمان وی تیم والیبال آلمان یکی از تیم‌های مطرح دنیا بود و توانستند در مسابقات قهرمانی جهان نهم شوند و در رقابت‌های قهرمانی اروپا مقام پنجم را به خود اختصاص دادند.

این تیم توانست در سال 2009 قهرمان لیگ اروپا شود و جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2010 و همچنین لیگ جهانی را کسب کند. ژرمن‌ها در سال 2009 هم مقام ششم رقابت‌های قهرمانی اروپا را از آن خود کردند.

 

* هینن بلژیکی خیال‌های بزرگی در سر دارد

ویتال هینن که مربی تیم DVV بوده است در سال 2012 توانست تیم ملی آلمان را به جایگاه پنجم مسابقات المپیک لندن برساند که این مقام برای نخستین بار در تاریخ آلمان‌ها کسب شد.

هینن بلژیکی بعد از برکناری لوزانو توانست تیم قدرتمندی بسازد که حتی در مسابقات مقدماتی اروپا بالاتر از بلغارها راهی المپیک لندن شد و در این دوره از لیگ جهانی هم خیال‌های بزرگی در سر دارد.

وی تصمیم دارد حالا تیمش را برای درخشش در لیگ جهانی آماده کند و برای شروع این درخشش باید از سد تیم قدرتمندی به نام ایران عبور کند. هینن مربی مستعدی است که توانایی صحبت کردن به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، هلندی و آلمانی را دارد.

* ایران و آلمان؛ بدون سابقه رویارویی رسمی!

 آلمان‌ها نیز به رغم اینکه خیلی‌ها روی این تیم در جمع بزرگان جهان حساب باز نمی‌کردند با 10 دوره حضور در لیگ جهانی نشان داده‌اند که تیم کم تجربه‌ای نیستند؛ خصوصاً آن که آنها در سال‌های اخیر به عنوان یک پدیده در والیبال اروپا و جهان نتایج بسیار ارزشمندی گرفتند. ژرمن‌ها به رغم نداشتن گروزر و آندرا کاپیتان قدیمی خود با ستارگانی چون شوبس، بیوگراپی و مارکوس بوم چشم به صعود دارند؛ ایران و آلمان تاکنون بازی رسمی مقابل هم در بزرگسالان نداشته‌اند و تنها رویارویی دو تیم مربوط به جام واگنر لهستان است که ایران 3 بر صفر باخت.

 

* سه بازیکن کلیدی و نقشه ولاسکو برای مهار ستاره‌ها

دنیس کالیبردا، بازیکن شماره 6 این تیم به همراه مارکوس بوم، بازیکن شماره 8 آلمان‌ها از مهره‌های کلیدی آنها هستند. البته ژرمن‌ها پاسور بسیار خوبی به نام لوکاس کامپا، بازیکن شماره 11 دارند که در رده چهارم بهترین پاسور‌های لیگ جهانی قرار دارد. بدون شک ولاسکو و همکارانش به خوبی آنها را آنالیز خواهند کرد و نکات مهم برای مهار این بازیکنان را به شاگردانش گوشزد خواهد کرد.

آلمانی‌ها کندتر از روس‌ها و کوبایی‌ها هستند. تیمشان هم تیم‌تر از صربستان و روسیه و ایتالیا نیست، البته این شانس را دارند که به مرحله نهایی صعود کنند. ما در تاریخ والیبال‌مان با آلمان بازی نکرده‌ایم؛ آن‌ها چون شانس صعود دارند، خطرناک هستند.

انتهای پیام/ن

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها