کد خبر: ۱۴۸۸۸۱
زمان انتشار: ۰۲:۲۰     ۲۵ تير ۱۳۹۲
معتضد:
سطح آبادانی ایران در هیچ زمانی در تاریخ کشور تا این حد درخشان نبوده است. متاسفانه این عظمت سازندگی و آبادانی در اقصی نقاط و محروم‌ترین نقاط از طریق رسانه‌ها به خوبی به سمع و نظر افکار عمومی نرسیده و همواره سعی شده در حجاب تورم اقتصادی نادیده گرفته شود.
خسرو معتضد گفت: شما اگر ایرانی ‌گری را رها کنید، پنجاه کشور خواهید داشت و من حاضرم با هر کسی که می‌ گوید ارج نهادن تاریخ کهن ایران از سوی احمدی نژاد کار درستی نبوده مناظره کنم.

این مطلب بخشی از اظهارات خسرو معتضد، تاریخ شناس و پژوهشگر در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نکات پرس است.

متن کامل این گفت و گو به این شرح است:

خسرو معتضد، تاریخ شناس و پژوهشگر اظهار داشت: سطح آبادانی ایران در هیچ زمانی در تاریخ کشور تا این حد درخشان نبوده است. متاسفانه این عظمت سازندگی و آبادانی در اقصی نقاط و محروم‌ترین نقاط از طریق رسانه‌ها به خوبی به سمع و نظر افکار عمومی نرسیده و همواره سعی شده در حجاب تورم اقتصادی نادیده گرفته شود.
معتضد گفت: یک زمانی من در بندر عباس در مقابل آقای احمدی نژاد هم این‌ها را گفتم و دوستی فردای آن روز به من گفت معتضد تو اغراق نکردی؟ و من گفتم خیر چون من هفتاد سال از خدا عمر گرفتم و تمام ایران را دیده‌ام. برای مثال تهران و حومه آن خشک بوده است. ظل السلطان در کتاب تاریخ مسعودی گفته که از فیروزکوه تا قمشه یک درخت ندیدم ولی الان به هر کجای استان تهران که سر بزنی آبادانی و خرمی را به چشم مشاهده می‌کنید.
وی افزود: الان در سراسر ایران که مسافرت می‌کنید این آبادانی را به وضوح مشاهده می‌کنید. کارهای بسیار خوبی برای پیشرفت روستاها انجام شده است و به نظر من وضع معاش مردم و گرانی که همه گردن احمدی نژاد می‌اندازند هیچ ربطی به عملکرد او ندارد.
معتضد ادامه داد: بالاخره یک تحریم سی و چند ساله وجود دارد که روز به روز تشدید شده و در دولت احمدی نژاد به طرز کم سابقه ای شدت پیدا کرده است. البته معیشت مردم مسئله بسیار مهمی است که باید حل شود. نرخ برخی اقلام به طور وحشتناکی بالا رفته و این روی مردم فشار زیادی وارد می‌کند.
خسرو معتضد معتقد است در بحث برجسته کردن ایران، احمدی نژاد کاری کرد که هر مسئولی باید انجام می‌داد و هنوز هم کافی نیست. شما اگر ایرانی‌گری را رها کنید پنجاه کشور خواهید داشت و من حاضرم با هر کسی که می‌گوید ارج نهادن تاریخ کهن ایران از سوی احمدی نژاد کار درستی نبوده مناظره کنم.
وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به این مسئله اشاره کرد که ما متاسفانه بلد نیستیم از زیبایی‌ها و داشته‌های طبیعی کشورمان استفاده مطلوب ببریم.
معتضد ادامه داد: برای مثال دریای خزر در یک ماه اخیر بیش از 90 کشته داده است. دلیلش این است که ما برنامه و اراده‌ای برای استفاده مردم از سواحلمان نداریم و برای همین بلد نیستیم سواحلمان را برای عموم مردم امن و قابل استفاده کنیم.
وی گفت: ما از آبشارها، جنگل‌ها، کوه‌ها، دشت‌ها و صحراهایمان به نفع مردم استفاده نمی‌کنیم. مردم ما از شناخت و گردش و گشت و گذار ایران آنطور که باید برخوردار نیستند. البته در زمان احمدی نژاد به مسئله گردشگری و ایرانگردی توجه جدی شده و آمارها نشان می‌دهد مردم ما نسبت به قبل بیشتر سفر می‌روند. ولی این هنوز کافی نیست.
معتضد در ادامه افزود: شما نوشته های نواب صفوی با عنوان مرامنامه را بخوانید که چقدر از ایران تعریف و تمجید می‌کند. فقط می‌گوید پرچم سه رنگ ایران و یا آیت الله کاشانی در سخنانش می‌گوید عموم وطن پرستان ایرانی. علمای بزرگ نجف برای مثال از ایران با عنوان ام القرای جهان اسلام یاد می‌کرد. من نمی‌دانم از کجا و چه زمانی ایران بد شد و عده ای از تاریخ ایران که سخن می‌گویی چپ چپ به آدم نگاه می‌کنند.
این تاریخ نگار معتقد است به خاطر اینکه ایران تجزیه نشود و برای رفتن به تبریز و اهواز و سنندج نیاز به گذر نامه نباشد باید به عظمت ایران بیش از پیش ارج نهاده شود و در این باره به نسل آینده اطلاعات درستی بدهیم. البته مکتب ما را با وطن ما آمیخته است و ایران بدون مذهب تشیع معنا ندارد.
معتضد همچنین از احتمال نگارش کتابی به قلم خود درباره محمود احمدی نژاد در آینده خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها