کد خبر: ۱۴۹۰۱۳
زمان انتشار: ۱۶:۴۳     ۲۵ تير ۱۳۹۲
نقدی پیرامون سخنان اخیر حجت الاسلام روحانی در مجلس:
به نظر می رسد کابینه روحانی ترکیبی از یاران هاشمی و خاتمی است و ایشان درست گفت که داس ندارد زیرا ظاهرا قرار است بر کمباین اصلاحات و سازندگی سوار شود و هر که را که در دایره دوستان او نمی گنجد درو کند. اما آنچه بیش از همه اعتدال گری روحانی را مورد تردید قرار داد سخنان وی در مجلس بود. رئیس جمهور منتخب همانطور که قبل از انتخابات با انتقاد از دولت احمدی نژاد خود را معرفی کرد! این بار نیز از تریبون مجلس دولت دهم را به باد انتقاد گرفت.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - "من اعتدال گرا هستم" این شعاری بود که حسن روحانی با آن وارد عرصه انتخابات شد. وی با انتقاد از افراطی گری در فضای سیاسی کشور و تکیه بر شعار های اقتصادی توانست پیروز انتخابات شود. روحانی اگر چه همواره در زمین هاشمی بازی کرده است اما خود را فراجناحی و مستقل معرفی کرد. اما گفتمان اعتدال روحانی تا چه اندازه می تواند در عمل تحقق یابد؟ و شعار دولت فراجناحی چقدر به واقعیت نزدیک است؟

روحانی در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود در 27 خرداد ماه در پاسخ به این که با مدیران دولت احمدی نژاد چه می کند؟ گفت:" من گفتم کلید دارم، داس ندارم " وی دولت خود را دولت شایسته سالار عنوان کرد و وعده داد تا از همه ظرفیت ها استفاده کند.

چندی پیش علی اکبر اولیا ریئس ستاد انتخاباتی عارف در مصاحبه ای که با یکی از سایت های خبری انجام داد از روحانی خواست تا به وعده های خود عمل کند و وزن سیاسی اصلاح طلبان را در کابینه جدید در نظر بگیرد. همچنین سید محمد خاتمی نیز در مراسمی که برای تجلیل از اصغر فرهادی برگزار شده بود با قطعیت، احمد مسجد جامعی را وزیر فرهنگ و ارشاد آینده معرفی کرد.

این فشار سنگین از سوی اصلاح طلبان بر ریئس جمهور منتخب، از آن جهت است که وی را وامدار خود می دانند و حمایت خود را عامل پیروزی روحانی عنوان می کنند. از این رو منتظرند تا لطف آنها را جبران شود!

همچنین در دیدار اخیر روحانی با نمایندگان مجلس، کسانی مانند علی یونسی، محمد فروزنده، محمد رضا صادق، محمد رضا نعمت زاده و اکبر ترکان که همگی از نزدیکان سیاسی هاشمی رفسنجانی هستند وی را همراهی کردند.

به نظر می رسد کابینه روحانی ترکیبی از یاران هاشمی و خاتمی است و ایشان درست گفت که داس ندارد زیرا ظاهرا قرار است بر کمباین اصلاحات و سازندگی سوار شود و هر که را که در دایره دوستان او نمی گنجد درو کند.

اما آنچه بیش از همه اعتدال گری روحانی را مورد تردید قرار داد سخنان وی در مجلس بود. رئیس جمهور منتخب همانطور که قبل از انتخابات با انتقاد از دولت احمدی نژاد خود را معرفی کرد! این بار نیز از تریبون مجلس دولت دهم را به باد انتقاد گرفت و آن را ظالم، و مجلس را مظلوم معرفی کرد. در حالی که در مناقشات دولت احمدی نژاد و مجلس هشتم و نهم اگر گناه مجلس بیشتر از دولت نباشد، کمتر هم نبوده است.

باید از جناب روحانی پرسید آیا اینگونه بی انصافانه سخن راندن همان اعتدال گری است که از آن دم می زدند؟ مگر نه اینست که شاخصه اصلی اعتدال رعایت انصاف است پس از چه رو ایشان همواره با بی انصافی به دولت دهم نگاه کرده و فقط تیغ تیز زبانشان را بر گلوی دولت گذاشتند؟ براستی باید اعتدال گری را از رهبر انقلاب آموخت. ایشان با این که خود نقدهای زیادی به دولت داشته و دارند که در مواقع مختلف بیان کرده اند اما از خوبی ها و مزایای آن نیز غافل نشدند.

به هر حال نزدیک به نیمی از مردم که به دکتر روحانی رای نداده اند و نیمی که وی را برگزیده اند از شعار اعتدال ایشان استقبال کرده و بارقه های امید در دلهایشان روشن شد. از این رو امید است که رئیس جمهور منتخب با اعمال سلیقه های شخصی و حزبی امیدها را به یاس تبدیل نکرده و مردم را سرخورده نکنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۲
۲۲
۳
شعارهای کاندیداها در زمان انتخابات و حتی بعد از آن را خیلی جدی نگیرید، چیزی گفتند تا رأی مردم را جلب کنند، بعد از این خود را وام دار هیچ کس نمی دانند، نه وجدانشان و نه مردم حتی. اگر روزی گفتند داس نداریم و روزی هم همه را با داس درو کردند، تعجب نکنید. این رسم سیاست بازان است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۲۱
۷
این همه سیاهنمایی در حضور نمایندگان اصولگرا و خاموش ماندن آنها ظلم به نظام است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۲
حقیقت بود نه سیاه نمایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۴
۳
سلام حتما این کلیپ رو ببینید

پیرامون نقش خواص خودی در تحمیل قطعنامه 598 به امام خمینی

http://mostazafin.tv/latest-video/video/423_noghte-sefre-tahmilgari
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۱۸
۶
کسانیکه میگویند کل هشت سال دولت تخریب بوده خود اهل افراط وتفریط وبی انصافی هستند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۲۳
۵
شما چه انتظاري داريد فكر كرديد چه كسي رئيس جمهور شده اقاي حسن اكبر هاشمي روحاني صبر كن هنوز زوده چه خبر بشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
قبول دارم قراره دهن خیلیا صاف بشه
اناری جانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۱۰
۱۶
آقای روحانی درسخنرانیها ومناظره ها نظریات خود را اعلام وآقایان خاتمی وهاشمی هم با صراحت ازایشان حمایت نمودند درفیلم های تبلیغاتی هم هاشمی وخاتمی از روحانی تعریف نمودند روحانی هم ازایشان نام برد وتشکر کرد مردم هم با علم وآگاهی وشناخت کامل به چنین کسی رای دادند بنابراین ایشان با همان ایده وزرایش را انتخاب خواهد نمود لطفا فضولی ودخالت را موقوف کنید تا منتخب مردم کارش را انجام دهد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
طرفداراشم مثل خودش اعتدال گراند!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
دوست عزیزضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهورجدیدفراموش نکنید ایشان تنها50.7درصد
آراء راکسب کردندوآن تقریبا"50درصد مابقی که رای ندادند نیز از همین مردم هستند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
رای مردم به خاطر بی عرضگی سه تا مجلس و دو تا دولت اصولگرا بود و قطعا انتظار دارن اینایی که بدون بلیط اومدن زحمت رو کم کنند این آدمایی که اسم بردید از همون اول همراه روحانی بودند نه مثل مجلس که از 280 نفر 500 تا امضا برای 3 تا نامزد اصولگرا جمع کردند!تازه شما به شخص چکار دارید عملکرد مهمه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
اشتباه نکن اکثر رای دهندها به لباس روحانیت و شعار اعتدال رای دادند در هر حال ایشان نسبت به همه حتی کسانیکه به ایشان رای نداده اند متعهد هستند
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۱۲
۰
امدوارم ایشان به شعارشان عمل کنند
پاسخ
تسنیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۱۱
۰
سلام چه طور وقتی به عملکرد احمدی نژاد توهین می شد اسمش را انتقاد می گذاشتید اما العان انتقادکردن به دولت را فضولی می دانید !!!!!آقای روحانی اعتدال=انصاف
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۱۰
۱
به نظر می رسد کابینه روحانی ترکیبی از یاران هاشمی و خاتمی است و ایشان درست گفت که داس ندارد زیرا ظاهرا قرار است بر کمباین اصلاحات و سازندگی سوار شود و هر که را که در دایره دوستان او نمی گنجد درو کند.

جالب بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۲
چرا زمان احمدی نژاد حرف از اعتدال نمیزدید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۴
۱۱
نكند توقع داري از احمدي نژاد و دارو دسته اش استفاده شه تا فراجناحي شود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۲
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۱
۱
سلام یک خبر بسیار جالبی را خواستم به شما پیشنهاد کنم
با تشکر از سایت خوبتون
دخترخوانده «بی بی سی فارسی»؛ کپی برابر اصل/ کلیپ
http://jamnews.ir/detail/News/209891
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۱۰
۲
داس و کمباین و بی خیال شین مواظب گیوتینی باشید که پشتش قایم کرده
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۶
۱
تمام تاسف من به خاطر این است که چهره دموکراسی را به گند کشیدند. بلایی به سر دولت و مردم اوردند که در تاریخ ثبت شد. آخه بی انصافها یه روز نوبت شما هم می رسید.
امیدوارم آیندگان درس عبرت بگیرند و شاهد دموکراسی همگانی و سالم در این مملکت باشیم. به امید سربلندی جمهوری اسلامی.
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
۵
۲
از حالا تا 16 سال دیگر تمام مشکلات بشریت به خاطر احمدینژاد است. می گی نه نگاه کن. اگر کر بشیم کور بشیم خر که دیگه نمی تونیم بشیم.
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۲
۰
۲
نکنه انتظار دارید که روحانی،از جناح اصولگرا با این حجم از سومدریت،فساد مالی و این بلاهایی که در 8 سال رئیس جمهوری احمدی نژاد بر سر مردم آوردند،استفاده بشه.دوره خاتمی بهترین دوره کشور از لحاظ رشد سرمایه گذاری اقتصادی،رشد کشور بوده.وقتی این همه مدیر باکفایت در حزب کارگزاران سازندگی و جناح های اصلاح طلب وجود داره.کشور نیازی به مدیرای اصول گرا با اون عقبه مفتضح نداره.واقعا وفاحت هم حدی داره،وقتی کشور رو به ویرانه تبدیل کردید حداقل 4 سال ساکت باشید تا رئیس جمهور منتخب بتونه یه کم این ویرانه رو آباد کنه.
پاسخ
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۲
خیلی جالب است رهبری از نقاط قوت دولت میگوید شما از به گند کشیده شدن کشور حرف میزنید
حسن آقا من یک روستایی ام بهتر است از روستای هزارخانی علیا که دور افتاده ترین روستای شهرستان سنقراست برایت بگویم:
بعداز انقلاب در سالهای جنگ در روستای ما لوله کشی آب داخل کوچه ها انجام شد طوری که هرچهار الی پنج خانه روستایی یک شیر آب مشترک داشت که آب آن نیز از طریق یک چشمه معروف تامین میشد در همان سالها خانه بهداشتی برای روستا ساختند که علاوه بر کارهای دیگه بر پاکیزگی آب نظارت داشت در سال 66 به روستای ما برق رسانی شد
درسالهای دولت هاشمی به روستای ما مخابرات داده شد وقرارشد که جاده روستا باجمعیت بیش از 1200 نفر آسفالت شود
در دولت خاتمی به امکانات روستا فقط یک دکل تلویزیونی آنهم بایک شبکه (شبکه یک) اضافه گردید وباز خوشحال شدیم که قرار است جاده روستا آسفالت شود.. توجه داشته باشید که در پایان دولت خاتمی از جمعیت 1200 نفر فقط 520 نفر در روستا باقی ماندند همه مهاجرت کردن به تهران ای کاش مستند سازان سری به حاشیه شهر تهران خصوصا قرچک وباقرآباد بزنند تا مشخص شود که بیشتر اهالی آنجا از کجا آمده اند وتاریخ مهاجرت خود را نیز بگویند تا مشخص شود که در سالهای موصوم به اصلاحات چرا مردم روستا ها مهاجرت کردند
اما آقا حسن در دولت نهم اقدامات زیر فقط در روستای ما انجام شده بسیاری از روستا های این منطقه به همین منوال بوده:
1.درآغاز جام جهانی 2006 چهار شبکه تلویزیونی دیگر به دکل تلویزیونی فوق الذکر اضافه گردید
2.طرح هادی در روستا اجرا شد و بخشی از کوچه های روستا جدول گذاری شد و ورودی روستا شکلی بهتر از شکل شهرها به خود گرفت
3.جاده روستا آسفالت شد مردم به آرزوی دیرینه خود رسیدند
4.تلفن خانگی به کل اهالی روستا داده شد
5.آب آشامیدنی سالم به درون خانه ها کشیده شد
6.وام مسکن روستایی به تمامی اهالی روستا داده شد امروز که این مطالب را مینویسم 80 درصد خانه های روستای ما با نظارت مسکن وشهر سازی نوسازی شده است
7.درون کوچه های روستای ما چراغ روشنایی گذاشته شد
لازم به ذکر است که در این هشت ساله حتی یک مهاجرت به سمت شهر نداشته ایم بلکه مهاجرت کرده ها فصل تابستان برای کشاورزی به روستا مراجعت می کنند
آری دوست عزیز شمایی که خیال میکنید تمام ایران تهران است مشخص است که میگویید مملکت به گند کشیده شده که هرچند این حرف دروغی بیش نیست
مدیران با کفایتی که شما از آنها دم میزنید در فکر استات اویل و نشستن با افرادی همچون هابرماس بودند آنهایی که روزی در روزنامه های زنجیره ای مینوشتند اندیشه های امام را باید به موزه های تاریخ سپرد در فکر کسترش عدالت نبودند کفایت از دیدگاه شما یعنی وامدار حذب وگروه خود بودن
حسن آقابدان که ما نیز از یکشنبه سیاه خبر داریم بدان ما نیز از 11 روز خانه نشینی خبر داریم همه اینها را میدانیم لذا انصاف را در کلام رهبری میبینیم که هم نقاط ضعف را میگوید وهم نقاط قوت...........
خواهشا منتشرکن
جدیدترین اخبار پربازدید ها