کد خبر: ۱۴۹۵۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۲۷ تير ۱۳۹۲
مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در جریان سفرش به قاهره آزادی محمد مرسی و دیگر سیاستمداران بازداشت‌ شده این کشور را تا زمانی که تفهیم اتهام نشده‌اند، خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا سلسله‌ دیدارهایی را با رهبران جدید مصر از جمله عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت و رهبران اخوان المسلمین برگزار کرد.

اشتون به خبرنگاران گفت: در دیدار با مسوولان مصری صراحتا خواستار آزادی مرسی و دیگر سیاستمداران این کشور شدم.

وی خاطرنشان کرد: تمایل داشتم با مرسی دیداری داشته باشم اما مسوولان به من تاکید کردند که حال وی خوب است و با او به طور شایسته رفتار می‌شود.

اشتون ابراز امیدواری کرد که مصر در جهت دموکراسی و برگزاری انتخابات طی چند ماه آینده حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا از ملت مصر حمایت می‌کند و من دیدارهایی را با حازم ببلاوی، نخست‌وزیر، عبدالفتاح سیسی، معاون اول نخست‌وزیر و وزیر دفاع، محمد البرادعی، معاون رئیس‌جمهور در امور خارجه، نبیل فهمی، وزیر امور خارجه و نمایندگان جنبش تمرد و نمایندگان حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین داشتم.

مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با هشام قندیل، نخست‌وزیر سابق مصر نیز دیدار کرد.

اشتون تصریح کرد که نباید هیچ گروهی در مصر در انزوا قرار گیرد و باید شکوفایی اقتصادی هرچه سریعتر در مصر حاصل شود.

عمرو دراج، یکی از رهبران اخوان المسلمین گفت: در دیدار اشتون و رهبران اخوان المسلمین بحران کنونی و آینده دموکراسی در کشور بررسی شد و اتحادیه اروپا هیچ پیشنهادی را برای حل بحران مصر ارائه نکرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از دیدار اشتون توضیح اوضاع و ارائه یک تصویر کامل از وقایع مصر بود.

دراج ادامه داد: مردم در خیابان‌ها هستند و هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود چرا که آنها روند کنونی و حکومت نظامی را نمی‌پذیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها