کد خبر: ۱۴۹۶۵۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۲۷ تير ۱۳۹۲
به گفته بازرگانان منطقه کردستان عراق، واردات آنها از ایران در مقایسه با سال گذشته به دلیل پایین‌تر بودن بهای کالاها در ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه، افزایش چشمگیری داشته و حدود 100 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، بازرگانان منطقه کردستان عراق که به واردات کالا از کشورهای مختلف مبادرت می‌کنند در چند ماه گذشته واردات کالا از ایران را افزایش داده‌اند و دلیل آن را پایین‌تر بودن بهای کالاها در ایران در مقایسه با سایر کشورها می‌دانند.

بر همین اساس از 7 هزار شرکت واردات و صادرات کالا که عضو اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان منطقه کردستان عراق هستند، 2000 شرکت در امر واردات کالا از ایران فعال هستند.

بر اساس آمارهای اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان منطقه کردستان عراق در سال گذشته معادل 4 تریلیون دینار کالای ایرانی از گمرک باشماق مریوان و پرویز خان وارد منطقه کردستان عراق شده و معادل حدود 329 میلیارد دینار کالا نیز از گمرک حاج عمران به اقلیم کردستان صادر شده است.

آمارهای اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان کالای منطقه کردستان عراق همچنین حاکی  است در سال گذشته یک میلیون و 123 هزار و 605 تن کالا از منطقه کردستان عراق صادر شده که بیشتر آن به ایران صورت گرفته است.

اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان بیشتر کالاهای صادر شده به ایران را خرما، پوست حیوان، میوه، عسل و روغن زیتون عنوان کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها