کد خبر: ۱۵۱۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۲ تير ۱۳۹۰
یک روزنامه سعودی جزئیات جدیدی از ساخت سریال موهن پیرامون زندگی امام حسن و امام حسین (ع) ارائه کرده و مدعی مشارکت یک گروه ایرانی در مراحل ساخت این سریال شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، روزنامه سعودی الریاض جزئیات جدیدی از ساخت سریال موهن امام حسن و امام حسین را منتشر کرد.

به گزارش این روزنامه، در چند روز آینده تصویر برداری و مونتاژ این سریال تاریخی با عنوان توهین آمیز «حسن و حسین ... و معاویه» به پایان می رسد. این سریال نوشته محمد الیساری و محمد الحسیان و به کارگردانی عبدالباری ابوالخیر ساخته شده است و شماری از بازیگران مشهور عرب در آن به ایفای نقش پرداخته اند. از جمله بازیگران این سریال رشید عساف است که بازی در نقش معاویه را به عهده دارد. اما در این گزارش اشاره ای به نام بازیگران در نقش دو امام معصوم حسن و حسین (ع) نشده است.

این سریال قرار است در ماه رمضان از شبکه ماهواره ای «روتانا» پخش شود و زمان در نظر گرفته شده برای آن 30 قسمت یک ساعته است.

به نوشته الریاض، این سریال به بررسی دوران زندگی امامان حسن و حسین علیهم السلام و فتنه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) می پردازد و به صورت گذرا دوران خلفا و نقش این دو امام در حوادث آن دوران و نیز به دوران حکومت امیرالمومنین (ع) و همچنین صلح امام حسن با معاویه را به نمایش در می آورد.

این سریال در چند کشور عربی از جمله سوریه، اردن، مغرب، لبنان و امارات متحده عربی تصویر برداری شده و به ادعای این روزنامه یک گروه حرفه ای ایرانی وظیفه گریم این سریال را به عهده داشته است.

بر اساس این گزارش سناریو این سریال به تایید شماری از علمای اهل تسنن از جمله شیخ یوسف القرضاوی و دکتر سلمان عوده رسیده است. اگر چه علی رغم تمامی این مسایل به نظر می رسد این سریال اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشته باشد که ممکن است به عدم پخش آن منجر شود. مساله ای که پیش از این برای چند سریال جنجالی دیگر نیز پیش آمده است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها