أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۵۲۳۷۸
زمان انتشار: ۲۲:۱۷     ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
مدیرعامل پالایشگاه آبادان با بیان اینکه آماده صادرات بنزین بالگرد و هواپیما هستیم گفت: این پالایشگاه تامین‌کننده همه نیاز کشور به بنزین بالگرد و هواپیمای آموزشی است.

مسلم رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: بنزین مورد نیاز برای هواپیماهای آموزشی و هلی‌کوپترهای بنزینی با عنوان LL100 است.

وی افزود: این بنزین از نوع سوخت‌های گران قیمت است که هر لیتر آن معادل پنج تا شش هزار تومان است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان ادامه داد: در گذشته این بنزین از خارج از کشور تامین می‌شد تا نیازهای هواپیماهای آموزشی و هلی‌کوپترها را رفع کند.

رحیمی تصریح‌کرد: با راه‌اندازی واحد الکلاسیون در پالایشگاه آبادان  این پالایشگاه برای نخستین بار در کشور اقدام به تولید این بنزین کرد.

وی اضافه‌کرد: هم‌اکنون پالایشگاه آبادان همه نیازهای کشور را به این نوع بنزین تامین و کشورمان را از واردات این سوخت گران قیمت خودکفا کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان خاطرنشان‌کرد: این پالایشگاه ظرفیت تولید 500 هزار لیتر از بنزین مورد نیاز هواپیماهای آموزشی و هلی کوپترها را دارد.

رحیمی افزود: با این وجود در حال حاضر 200 هزار لیتر از این نوع بنزین در حال تولید است چراکه نیاز کشور نیز به همین میزان است.

وی گفت: همچنین نمونه‌ای از این نوع بنزین برای انجام آزمایشات استانداردهای جهانی به کشور هلند ارسال شد و موفق به دریافت گواهی‌نامه استاندارد نیز شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها