کد خبر: ۱۵۲۴۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
سهیل کریمی در خصوص شرایط این روزهای سوریه گفت: نوع جنگ سوریه و آدم‌هایی که در این جنگ شرکت کرده‌اند بسیار متنوع است و به تعبیر من امروز در سوریه شاهد المپیک آدم کشی هستیم.
سهیل کریمی مستندساز در گفت‌وگو با فارس در خصوص دومین حضورش در سوریه و پروژه‌های در دست ساختش در ارتباط با این کشور گفت: من مدت طولانی در سوریه بودم و به همین دلیل توانستم چندین پروژه مختلف را تعریف و انجام دهم. یکی از این پروژه‌ها تکمیل پروژه ناتمام «فتنه‌ء شام» بود که نیاز داشتم تا حتما در برخی مناطق مثل اردوگاه اسرا حضور داشته باشم و به خصوص در لاذقیه که اردوگاه شیعیان و اهل سنت بود که از حلب آواره شده بودند تصاویر خوبی بگیریم و کار دیگر پروژه «زیتون تلخ» است که کار موسیقی و ضبط تصاویر آن در یکی از روستاهای جنوب حلب به نام مالکیه که فجایع بزرگی توسط شورشیان صورت گرفت انجام شد.
 
وی افزود: البته دو مستند دیگر نیز در این سفر تعریف و تصاویر خاص مربوط به آنها نیز گرفته شد اما ساخت این مستند‌های ویژه به تصمیمات امنیتى بستگی دارد که واقعاً تصاویر آن منحصر به فرد و ویژه است.
 
 
 
* در برخی از عملیات‌ها علیه شورشیان حضور داشتیم
 
کریمی همچنین در خصوص تصاویری که از شرایط این روزهای سوریه توانسته است ضبط کند، اظهار داشت: تصاویر بسیار خوبی را ثبت کردیم که برای خودم و بقیه تازگی داشت و در این سفر محمدتاجیک از عکاسان دفاع مقدس نیز همراه من بود و ایشان معتقد بود تاکنون چنین عکس‌ها و تصاویری از یک جنگ گرفته نشده است ولى ما این توفیق را داشتیم که در برخی عملیات‌ها باشیم و تصاویر منحصر به فردی از شرایط این روزهای سوریه را ثبت کنیم.
 
 
 
* تصاویر بسیار بدیع و نویی را از نبرد سوریه ثبت کردیم
 
این مستندساز خاطر نشان کرد: انتشار بعضى از تصاویر امکان دارد باعث ایجاد مشکل برای تعدادى از رزمندگان سورى  شود چرا که براى ما مقدور شده  بود در برخی از عملیات‌های خیلی خاص باشیم تا بتوانیم همراه با نیروهای پیش‌قراول حرکت کنیم، به همین دلیل تصاویر بسیار بدیع و نویی را ثبت کردیم و حتی در بسیاری مواقع تک‌تیراندازها بیشتر سعی می‌کردند بنده و همکارم آقاى تاجیک را هدف بگیرند که خوب این تصاویر در فیلم‌های ضبط شده موجود است. 
 
* نمایش تصاویر بستگی به برخى ملاحظات امنیتى براى ارتش سوریه دارد!
 
وی با اشاره به حضورش در برخی از عملیات‌های مهم ارتش سوریه گفت: در عملیات هاى  زیادى شرکت کردیم  که یکى از مهمترین آن ها راشدین پنج بود که تصاویر منحصر به فردی نیز ثبت شد اما نمایش این تصاویر بستگی به برخى ملاحظات امنیتى براى ارتش سوریه دارد!
 
* 42 روز حضور در مناطق جنگی
 
کریمی در خصوص مدت زمان حضورش در سوریه گفت: سال گذشته حدود دو ماه در سوریه حضور داشتم اما بیشتر در شرایط مدنی و شهری بودم اما در سری دوم 42روز را کاملا در مناطق جنگی و درگیری‌ها حضور داشتم. در این سفر در عملیات شهر احمدیه که منجر به آزادسازی این شهر شد یا در عملیات‌های خود شهر حلب که در چندین مورد منجر به فتح بخش‌های مهمی از این شهر و ریف یا حومه آن شد حضور داشتم و در تمام این 42 روز درگیر عملیات بودیم که خوب اتفاق مى‌افتاد بسیاری از کسانی که ما با آنها در ارتباط بودیم زخمی و یا شهید بشوند.
 
* المپیک آدم‌کشی در سوریه
 
این مستندساز با تاکید که بر اینکه نبرد سوریه یکی از پیچیده‌ترین جنگ‌های دنیا است، گفت: نوع جنگ سوریه و آدم‌هایی که در این جنگ شرکت کرده‌اند بسیار متنوع است و به تعبیر من امروز در سوریه شاهد المپیک آدم‌کشی هستیم. یعنی کشوری که نقطه مقابل آن نیروهایى از بیش از 20 کشور دیگر قرار دارند و علیه مردم آن کشور دارند می‌جنگند و واقعا در سوریه المپیک آدم‌کشی برپا شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها