کد خبر: ۱۵۲۶۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
سخنگوی دستگاه دیپلماسی جزئيات دعوت از مهمانان خارجي در مراسم تحليف رئيس‌جمهور منتخب را تشريح کرد.
" سید عباس عراقچی " سخنگوي دستگاه ديپلماسي در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، در خصوص مهمان‌هاي خارجي شرکت کننده در مراسم تحليف حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني گفت: براي مراسم تحليف از مقامات رسمي کشورها دعوت به عمل آمده است.
 
وي ادامه داد: بيش از 40 کشور در مراسم تحليف حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني شرکت خواهند کرد که البته دعوتنامه‌هاي ارسال شده مربوط به سران کشورهاست.
 
عراقچي افزود: برخي از کشورها اعلام کردند در سطح فرستاده ويژه در مراسم تحليف رئيس جمهور منتخب خواهند داشت که متاسفانه ما اعلام کردیم با محدودیت‌های تشریفاتی روبرو هستیم.
 
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد حضور مقامات کشورهاي اروپايي در مراسم تحليف رئيس جمهور منتخب گفت: تمرکز ما بر کشورهاي منطقه‌اي و همسايه بوده و در همين راستا استقبال بسيار خوبي هم صورت گرفته و بيش از 40 کشور در سطح وزير به بالا شرکت خواهند کرد و کشورهايي که در سطح پايين‌تر هستند،  به دليل فضا و امکانات از آنها عذرخواهي کرديم.
 
عراقچي افزود: سفراي خارجي مقيم تهران هم دعوت مي‌شوند و در اين مراسم حضور دارند.
 
سخنگوي وزارت امور خارجه درخصوص اخباري مبني بر حضور جک استراو در مراسم تحليف گفت: ما از مقامات رسمي براي مراسم تحليف دعوت کرديم که از سوی مقامات غير رسمي و اسبق کشورهاي مختلف اظهار علاقمندي شده که با بررسي‌هاي انجام شده، قرار شد با شرايطي بعضي از اين افراد دعوت شوند که اين شرايط محقق نشد و آنها شرکت نخواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها