کد خبر: ۱۵۳۳۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
از آنجا که قریب به اتفاق حاضران در مراسم مادران و همسران شهدا بودند، حلقه اول محافظان امروز رئیس جمهور را محافظان زن تشکیل داده بودند که البته برای ایفای وظایف خود با محدودیت ها و مشکلاتی مواجه بودند...
محمود احمدی نژاد عصر روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی (ع)، در آخرین دیدار خود به عنوان رئیس جمهور با خانواده شهدا، میزبان جمعی قابل توجهی از مادران و همسران شهدا بود.




به گزارش بولتن نیوز، از آنجا که قریب به اتفاق حاضران در مراسم مادران و همسران شهدا بودند، حلقه اول محافظان امروز رئیس جمهور را محافظان زن تشکیل داده بودند که البته برای ایفای وظایف خود با محدودیت ها و مشکلاتی مواجه بودند که این مسئله ناشی از آن بود که هم خودشان زن بودند و هم باید در میان شیرزنانی که فرزندان و همسران خود را در راه دفاع از اسلام هدیه کرده بودند، وظایف خود را نیز ایفا می کردند.
این مشکل آنجا بیشتر نمود می یافت که بدانیم، در هشت سال گذشته رابطه عاطفی و همراه با احترام عمیقی بین خانواده شهدا و محمود احمدی نژاد برقرار شده و از لحظه ای که رئیس جمهور وارد جمع مادران شهدا شد، ممانعت از تلاش مادران و البته برخی همسران شهدا برای نزدیک تر شدن به رئیس جمهور و گفتگوی رو در رو با او شرایط سختی را برای محافظان احمدی نژاد فراهم کرده بود.
اگر چه انتظار می رفت که مسعود زریبافان به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دکتر احمدی نژاد را در دیدار با خانواده شهدا همراهی کند، اما در غیاب او حبیب کاشانی احمدی نژاد را همراهی می کرد.
پس از استقرار رئیس جمهور مادران شهدا به گرد او حلقه زدند و اصرار و خواهش مجری مراسم و البته تلاش های خواهران محافظ نیز تا دقایقی نتوانست شرایط عادی را بر مراسم حاکم کند.
شروع مراسم پس از سرود ملی و قرائت قرآن، با اجرای دسته جمعی سرود "کجایید ای شهیدان خدایی" بود.
پس از سخنان یک فرزند شهید، یکی از مداحان اهل بیت (ع) دقایقی به ذکر مصیبت پرداخت و پس از او دو کودک خردسال به اجرای دکلمه در وصف امیرالمومنین امام علی (ع) پرداختند که مجری مراسم برای پایان بخشیدن به برنامه آنها که طولانی شده بود، بیقراری زیادی کرد و عاقبت مجبور شد خود به وسط صحنه بیاید.
کودک دوم پس از دکلمه در حالی که مجری از میانه برنامه او، با اشاره دست از او می خواست که اجرای برنامه خود را به پایان برساند، به ناگاه شروع به مداحی و سینه زنی کرد که مجری عاقبت مجبور شد او را از روی سن بغل کرده و نزد رئیس جمهور ببرد که خود این کودک نیز از حاضران خواست با صلواتی به سینه زنی پایان دهند.
مادر شهید مصطفی احمدی روشن پیش از سخنان رئیس جمهور، سخنان کوتاهی ایراد کرد.
دکتر احمدی نژاد در بخش پایانی سخنان خود که در وصف مظلومیت امام حاضر مظلوم خانه نشین بود، گفت که می خواهد روضه بخواند؛ روضه ای متفاوت از روضه ای که در ابتدای مراسم خوانده شد.
پس از پایان سخنان رئیس جمهور یکی از مادران شهدا با صدای بلند از دکتر احمدی نژاد به پاس خدمات وی و توجه فراوان او به خانواده های شهدا تشکر و قدردانی کرد و گفت که "شما خیلی به خانواده شهدا توجه داشتید و خانه خیلی از ایشان رفتید، اما به خانه من نیامدید، یادتان باشد" که رئیس جمهور گفت، چشم در اولین فرصت خدمت شما هم می رسیم مادر.
با پایان یافتن سخنرانی رئیس جمهور مادران و همسران شهدا، گرد او حلقه زدند و اصرار مجری مراسم برای راهنمایی ایشان به سوی مسجد برای نماز و رستوران برای صرف افطاری نتیجه ای نداشت، تا اینکه مجری با اشاره به اینکه وارد وقت شرعی نماز شده ایم، به سردادن اذان پرداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها