کد خبر: ۱۵۳۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۵ تير ۱۳۹۰
با رسیدن به زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی استعفای برخی از مدیران بالا گرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آخرین مهلت استعفای مدیران برای ثبت نام به عنوان کاندیدا در انتخابات نهم مجلس نهم تیر ماه اعلام شد که با توجه به آن برخی از مدیران نهادها با استعفای خود برای شرکت در این انتخابات خود را آماده می کنند.

در این باره کیهان در گزارشی آورده است؛ رئيس ستاد انتخابات كشور، خبر استعفاي 53 مدير دولتي براي كانديداتوري در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را تاييد كرد.

سيدصولت مرتضوي ديروز در گفت وگو با خبرنگاران تصريح كرد كه 4 معاون استاندار، 7 فرماندار، 2 بخشدار و 30 نفر از مديران كل ستادي و استاني از دستگاههاي مختلف اجرايي، 3 تن از ائمه محترم جمعه همچنين برخي از معاونين فرمانداران و وزرا براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي استعفا داده اند.

پيش از اين و طي روزهاي اخير، سايت ها و شبكه هاي خبري ضدانقلاب در اقدامي هماهنگ شده در گزارش هايي تلاش كردند تا استعفاهاي دولتي را پرشمار القا كرده و نتيجه بگيرند كه دولت براي انتخابات مجلس فعال شده است.

اين در حالي است كه براساس اطلاعات موجود ، در دوره كنوني با روند كاهش استعفاي مديران دولتي براي شركت در انتخابات مجلس روبرو هستيم؛ به عنوان نمونه در دولت اصلاحات استعفاها دو برابر ميزان فعلي بوده است.

در همين زمينه؛ معاون سياسي وزير كشور با تاكيد بر اينكه در خصوص كاهش تعداد افراد استعفادهنده در اين دوره، نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس آمار دقيقي وجود ندارد، گفت: در هر صورت ما روند كاهش را داشته ايم و به نظر مي رسد مديران اجرايي اقبالي به كانديداتوري براي مجلس نهم از خود نشان نداده اند.

اين در حالي است كه شنيده ها حاكي از آن است كه استعفا در نهادهايي مانند شهرداري بيش از ميزان رقم اعلامي در نهادهاي دولتي بوده است.

گفتني است؛ آخرين مهلت استعفاي مديران و كاركنان دولتي براي شركت در انتخابات مجلس نهم تا 9 تيرماه بوده است.

همچنين، مرتضوي درباره برخي اظهارنظرها كه استعفاي بعضي از مديران اجرايي را صوري مي دانند، تصريح كرد: قانونگذار مشخص كرده ظرف مدت يك ماه بايد براي فرد مستعفي جانشين منصوب شود، بنابراين معنا و مفهومي ندارد كه استعفايي به صورت صوري باشد.

وي ادامه داد: البته استعفا در حكم كارگزيني آن فرد منظور مي شود و دستگاههاي اجرايي نيز نظارت كافي مي كنند.
مرتضوي در خصوص نحوه ارائه تخلفات احتمالي برخي مديران دولتي در فرآيند انتخابات از سوي مردم نيز گفت: ستاد انتخابات سراسر كشور به صورت دائم فعال است و اگر احيانا كسي تخلفي را مشاهده كرد مي تواند آن را به ستاد انتخابات وزارت كشور يا استانداري ها گزارش كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، رئيس ستاد انتخابات كشور با اشاره به استمرار جلسات وزارت كشور با ساير دستگاهها همچون شوراي نگهبان و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي برگزاري بهتر انتخابات گفت: انتخابات يك فرايندي دارد كه در راستاي اجراي آن جلسات مختلفي با دستگاههاي اجرايي برگزار و كارها انجام مي شود.

مرتضوي اظهار كرد: زمان بندي براي آموزش هاي مناسب هم براي عموم مردم و هم براي مجريان انتخابات نيز درنظر گرفته و براي آن برنامه ريزي شده است و ما هم اكنون در حال تهيه اين متون آموزشي هستيم.

وي همچنين در خصوص زمان انتشار اطلاعيه شماره 3 ستاد انتخابات كشور گفت: ما مي خواستيم اطلاعيه شماره سه را بعد از تصويب قانون مربوط به مدارك تحصيلي صادر كنيم، ولي استفساريه مجلس مورد تاييد شوراي نگهبان قرار نگرفت و ما منتظريم تعطيلات تابستاني مجلس تمام شود و نمايندگان پس از بازگشت در اين مورد تصميم بگيرند پس از آن شوراي نگهبان قانون را مورد تاييد قرار دهد تا ضمانت اجرا داشته باشد.

رئيس ستاد انتخابات گفت: اطلاعيه شماره3، يك اطلاعيه كامل در خصوص مدارك تحصيلي داوطلبان خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها