کد خبر: ۱۵۵۳۲۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۴     ۱۵ مرداد ۱۳۹۲

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار CNN مبنی بر این‌که با توجه به تحریم‌های جدید ایالات متحده تا چه اندازه به مذاکرات با غرب در رابطه با برنامه های هسته‌یی امیدوار هستید؟ گفت: بیانیه‌های کاخ سفید با رفتارهایی که مشاهده می‌کنیم، همسویی ندارد. البته من در کل به آینده مذاکرات بدبین نیستم و فکر نمی‌کنم که غرب پیام ایران را نشنیده باشد.

روحانی با بیان این‌که فکر نمی‌کنم غرب تصور کند که ادامه تحریم و تهدید آنها را به جایی می‌رساند، افزود: تعامل و گفت‌وگوی سازنده، رفع نگرانی‌های مشترک به نفع دو طرف است و ما در پی بازی برد- برد هستیم که این کار امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به این‌که کشوری مثل آمریکا مسیر دوگانه‌ای را انتخاب کرده است، تصریح کرد: این مسیر دوگانه آنها را به نتیجه نخواهد رساند و این مسیر دوگانه است که صداقت مقامات آمریکایی را زیر سوال می‌برد.

روحانی افزود:نمی‌گویم بین کنگره و دولت آمریکا، تقسیم کار پنهانی صورت گرفته است یا نه، اما آنچه که برای ما ملاک است سیاست عملی آمریکاست، چون در صورتی که آمریکا با حسن‌نیت براساس احترام متقابل از موضع برابر و بدون دستورکار پنهانی برخورد کند، راه برای تعامل بازخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رییس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر مبنی بر این‌که برنامه‌های شما برای رفع فقر و فساد و تبعیض چیست؟ تاکید کرد: یکی از برنامه‌های محوری ما مبارزه با فساد است. چون مبارزه با فساد است که مقدمه‌ای برای رونق خواهد بود و رونق است که در کنار سیاست درست باز توزیع، به عدالت منجر می‌شود.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که مبارزه با فساد با شعار درست نمی‌شود، توضیح داد: در زمینه اقتصادی، فضا باید کاملا رقابتی شود و انحصارها شکسته شود و هرکس دارای هر ویژگی باشد، اگر می‌خواهد فعالیت اقتصادی انجام دهد، باید در فضای رقابتی وارد شود، چون حذف رقیب در دنیای سیاست یعنی ایجاد فساد.

روحانی با بیان این‌که برای رفع فساد نیاز به شفافیت داریم، گفت: باید برای رفع فساد، به مردم اطلاعات بدهیم و درست نیست که گروهی از رانت اطلاعاتی استفاده کنند.

رییس جمهور تاکید کرد: باید در تعامل جهانی مسائل ارتباطات اقتصادی را با جهان در چارچوب مقررات و به صورت شفاف انجام دهیم، چون شرایط فعلی به وجود آمده بی‌تردید موجب فساد خواهد بود.

روحانی افزود: برای مبارزه با فساد، باید با عوامل اصلی و ریشه‌های آن برخورد شود و دولت قدم به قدم این کار را خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به خوبی می‌دانم که چه مشکلاتی پیش روی دولت خواهد بود و با صداقت با مردم سخن خواهم گفت و علامت‌ها را نه از هم‌اکنون، بلکه از روزهایی که در نظرسنجی‌ها برخی احساس کردند من پیروز انتخابات هستم، مشاهده کردم و کار را شروع کردم.

روحانی با بیان این‌که امروز زمان گله و بحث نیست، گفت: هنوز فرصت باقی است که همه ما در مسیر اعتدال، همه ما دست به دست هم بدهیم و اگر می‌خواهیم راجع به وزرا اظهارنظر کنیم، صادقانه عمل کنیم، نه با در نظر گرفتن اینکه قرار بود کس دیگری انتخاب شود اما چون او معرفی نشده است، فشار بیاوریم.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: برنامه براین است که با حسن ظن تحمل فراوان و سعه‌صدر جلو برویم و امیدواریم هیچ‌وقت لازم نباشد، گله‌ها را برای مردم بازگو کنیم و امیدوارم بتوانیم فضای رقابتی سالم اقتصادی و مناسب کسب و کار در جامعه ایجاد کنیم و رانت‌ها را از بین ببریم تا آغازی باشد، برای دفع و رفع فساد و سپس ایجاد رونق اقتصادی و مبارزه با فقر که در کنارش عدالت هم حاصل خواهد شد.

ادامه دارد...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها