کد خبر: ۱۵۶۴۵۸
زمان انتشار: ۲۳:۳۰     ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
یگان‌های ارتش سوریه امروز یک‌شنبه عملیات نظامی وسیع و گسترده خود در شهر «اریحا» و ریف آن از توابع استان ادلب در شمال غربی سوریه را با هدف قرار دادن مراکز تجمع و مقرهای افراد مسلح در این منطقه آغاز کردند.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، نیروهای ارتش سوریه امروز یک‌شنبه عملیات نظامی خود در جنگل‌های منطقه «جبل الاربعین» از توابع شهر «اریحا» در استان ادلب در شمال غربی سوریه را با هدف قرار دادن مراکز تجمع عناصر مسلح توسط پدافند هوایی و یگان توپخانه ارتش سوریه با هدف آزاد سازی منطقه «جبل الاربعین» را آغاز کردند.

در این ارتباط گزارش شده که هم اکنون درگیری‌های شدید و سختی میان یگان‌های ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در منطقه «جبل الاربعین» در جریان است که برای گروه‌های مسلح به عنوان هدفی استراتژیک و مهم تلقی می‌شود.

از سوی دیگر یگان‌های مهندسی ارتش سوریه اقدام افراد مسلح برای منفجر کردن دو بمب به وزن 30 کیلوگرم در مسیر ادلب – اریحا را خنثی کردند.

همچنین عناصر محافظ فرودگاه نظامی «ابو الظهور» تلاش افراد مسلح برای حمله به این فرودگاه را دفع کردند. این عناصر مسلح از منطقه «تل سلمو» در جوار فرودگاه این حمله را تدارک دیده بودند.

همچنین دیگر یگان‌های ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق معرتمصرین، الهبیط، ابلین، سراقب، کفرلاته، مجدلیا، بنش، سرمین، معرة النعمان، حیش و کفررومه هدف قرار داده و پس از منهدم کردن این مراکز و مقرها ده‌ها فرد مسلح مجود در این مراکز را به قتل رسانده و زخمی کردند.

از استان دیر الزور در شرق سوریه به پیشروی خود در منطقه «الحویقه» ادامه داده و حمله چندین گروه مسلح تحت عنوان «آتشفشان‌های شرق» را دفع کردند.

گزارش شده است که در این عملیات نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، ده‌ها عنصر مسلح وابسته به سازمان تروریستی القاعده را به قتل برسانند که در میان آنها تروریست‌های معروفی همچون ابو اسامة اللیبی، عبد الرحمن عایش العجیل، منیر الهجر، محمد زهدی العبد الله و صلاح العبد شناسایی شدند.

همچنین دیگر یگان‌های ارتش سوریه عملیات‌هایی را در مناطق جبیله، المریعیه، الموحسن و خیابان سینما فؤاد به اجرا گذاشتند تا در جریان این عملیات‌ها نیز ده‌ها فرد مسلح همچون طاهر خلیف رمضان و محمد شهاب به قتل برسند.

و سرانجام اینکه یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، عناصر یک گروه مسلح در منطقه «نزلة الرویسات» در شهر دیر الزور را دستگیر کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها