أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۵۷۰۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
معاون وزیر بهداشت با تشریح چگونگی منع سفر حجاج بیمار به خانه خدا، از فوت ۵۰درصد بیماران مبتلا به کرونا در عربستان خبر داد.
فاطمه رخشانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه بررسی وضعیت ویروس کرونا در منطقه برای سلامت حجاج در وزارت بهداشت اظهار داشت: در این جلسه آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ارائه شد و براساس آخرین آمارها در کشور عربستان 94 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که در حدود 50 درصد از آنان یعنی 46 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در ایران نیز براساس بررسی آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 180 نفر که به این بیماری مشکوک بودند مورد بررسی قرار گرفتند که خوشبختانه نتایج تمام آزمایشات آنان منفی بوده است که براین اساس در زمینه اعزام حجاج کشورمان به عربستان تمهیدات را لحاظ کرده‌ایم که این موارد به سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود.

رخشانی در توضیح بیشتر این تمهیدات برای سفر حجاج کشورمان به عربستان عنوان کرد: در این زمینه تمهیداتی برای منع سفر سالمندان بیمار، بیماران دیالیزی، مبتلایان به سرطان، بیماران دیابتی غیرکنترل شده، بیماران حاد "ام اس" و موارد دیگر لحاظ شده است که لیست این نوع بیماری‌ها و تمهیدات آن به سازمان حج و زیارت ارائه خواهد شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در تشریح بیماری کرونا بیان داشت: این بیماری همچون بیماری آنفولانزا است که برخلاف آنفولانزا می‌تواند افراد درگیر تا سر حد مرگ بکشاند که در این زمینه هم، تاکنون در عربستان 46 نفر به دلیل ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده اند ولی بهترین پیشگیری برای جلوگیری از ابتلاء به این بیماری رعایت بهداشت فردی است، همان کاری که چند سال قبل به دلیل شیوع بیماری آنفولانزا در عربستان به حجاج کشورمان توصیه شده بود که نتایج بسیار خوبی را  نیز در بر داشت.

رخشانی با بیان اینکه هر چه به سمت فصل پاییز و پایان تابستان پیش رویم خطر ابتلاء به بیماری کرونا در عربستان بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: این درحالی است که کشور عربستان نیز عنوان کرده کشورهایی که زائر به خانه خدا اعزام می‌کنند خودشان باید مسئولیت بهداشت زائرانشان را بر عهده بگیرند و عربستان در قبال ابتلاء بیماری زائران هیچ کشوری مسئولیت نمی‌پذیرد؛ براین اساس با توجه به شرایط کنونی کشور عربستان تمهیدات لازم بهداشتی برای بیش از 70 هزار حجاج ایرانی صورت می‌پذیرد که متعاقبأ جزئیات بیشتز آن را سازمان حج و زیارت اطلاع رسانی خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها