کد خبر: ۱۵۷۱۵۸
زمان انتشار: ۱۶:۱۳     ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
پورمحمدی گزینه وزارت دادگستری در مجلس:
وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری گفت: آمده بودیم برای استراحت در وزارت دادگستری و فکر می‌کردیم آرامتر است ولی ظاهراً دیدیم وضع به شکل دیگری است.
فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری امروز چهارشنبه در صحن علنی مجلس اظهار داشت: خدا را سپاس که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن معنویت خداخواهی، حق‌طلبی، اخلاص، ایثار و شهادت‌طلبی موج می‌زند و رمضان گذشته شاهد مدعای بنده است.

وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری تصریح کرد: خداوند را بی‌نهایت باید سپاسگزار باشیم از این همه نعمتی که به ما عنایت کرد که در این فضا تنفس می‌کنیم؛ خدا را باید شاکر باشیم که در نظام اسلامی قدم می‌زنیم، حرکت می‌کنیم و حضور داریم.

وی افزود: وقتی که انسان این فضای مجلس را می‌بیند این حساسیت، وسواس، دقت در ارزش‌ها، آرمان‌ها، باورها سرمایه‌های ملت، دیانت، حفاظت از امنیت، تمامیت ارضی و همه نیازهای واقعی و جدی مردم خود یک ارزش به شمار می‌رود و باید سپاسگزار خداوند باشیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی یادآور شد: این همه خدمتگذار، امین، انسان صالح که در کشور تلاش می‌کنند نعمت بزرگی است و باید خدا را سپاس بگوییم که در این فضا حضور داریم و سپاس بیشتر که بتوانیم در این راه گام برداریم و خدمتگذار باشیم.

وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری گفت: واقعاً نمی‌دانم با چه زبانی خدا را شکر بگویم که به بنده کوچکی مثل من توفیق خدمتگذاری را در موقعیت‌های مختلف عنایت می‌کند؛ از اینکه حوزه‌های سخت و پرمسئولیت متوجه بنده است لطفی از جانب خداوند است و هرکه بامش بیش برفش بیشتر.

پورمحمدی افزود: ما فکر می‌کردیم حال که وزارت دادگستری به تعبیر دوست منتقدمان هیچ جایگاه و فایده‌ای ندارد نمی‌دانستیم اینقدر پردردسر برگزار می‌شود؛ ما زمانی برای وزارت کشور به این مجلس آمدیم که رأی اعتماد بگیریم و خیلی روز پر سروصدا و دیدنی و تاریخی بود.

وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری ادامه داد: روز دیگری هم برای پرونده سه هزار میلیارد تومانی به این مجلس آمدیم و آن هم روز عجیبی بود و 72 دقیقه دوستان گوش می‌کردند و بعد از آن هم می‌گفتند ادامه داشته باشد به طوریکه از نفس افتاده بودم. امروز هم آمده بودیم برای استراحت در وزارت دادگستری و فکر می‌کردیم آرامتر است ولی ظاهراً دیدیم وضع به شکل دیگری است.

وی در ادامه سخنان خود به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: وقتی صحبت‌های دوست منتقدمان را در صبح شنیدم یاد حادثه‌ای در سال 59 افتادم؛ روز 15 اسفند 59 سمینار قضات و دادستان‌ها در ساختمان دادگستری در میدان ارگ برگزار شده بود و شهید بهشتی در آن زمان رئیس دیوان عالی کشور بود و بنده به عنوان دادستان چند شهر خوزستان در این سمینار شرکت داشتم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: روز 15 اسفند فردای 14 اسفند تاریخی است که همه می‌دانیم چه حادثه‌ای بود؛ ما چند نفر از دادستان‌ها و قضات گروه گروه با شهید بهشتی ملاقات داشتیم نوبت ما بعداز ظهر روز 15 اسفند بود و خدمت شهید بهشتی در دفتر ایشان رفتیم که از پائین ساختمان فریاد بلند شد.

وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری اضافه کرد: همان‌هایی که دیروز در چمن دانشگاه که الآن محل نماز جمعه است و آن حادثه و قائله را آفریدند پشت دیوار دادگستری آمدند، نمی‌خواهم به ملت جسارت کنم اما ناچارم تاریخ را بگویم؛ مرگ بر بهشتی آنها ساختمان را می‌لرزاند؛ بهشتی در نگاه آنها مظهر اشرافیت و سرمایه‌داری و حافظ اشرافیت و سرمایه‌داران، ولی آن بزرگ، آرام سکوت کرد.

وی گفت: ما متشنج بودیم و دوستان صحبت کردند که چرا حرف نمی‌زنید اما ایشان فرمود «انّ‌ الله یدافع عن ‌الذین آمنوا»؛ ما مظهر اشرافیتیم؟ در آن دولت فلان، قائم‌مقام وزارت‌خانه بودیم حافظ اشرافیت بودیم؟ چه می‌گویید؟

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: بنده وقتی این دوست منتقدمان (کوچک زاده) آن حرف‌ها را زد با خود فکر کردیم چه سخنی بگوییم. گفتم که همین برخوردها را با بزرگان ما مثل شهید بهشتی و دیگران هم داشتند، همان‌هایی که امروز نویسندگان و گویندگان و آماده‌کنندگان مطلب برای سایـت‌ها، تلویزیون‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای آن ور آب هستند و همه سندهای آن موجود است.

وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری افزود: ترسیدم برای آن عزیز چرا که آنها نیاز شعارهای سوپر انقلابی می‌دادند و امروز این سرنوشتشان است؛ امروز به سازمان خودم رفتم نماز را که خواندم بین نماز ظهر و عصر برای آن دوست عزیز منتقد صبح دو رکعت نماز خواندم و دعا کردم برای او و خودم که عاقبت به خیر شویم و منحرف نشده و ثابت قدم بمانیم و اگر آن مطالب در افکار عمومی مطرح نمی‌شد این چند کلمه را نیز دوست نداشتم بیان کنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها