کد خبر: ۱۵۷۳۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
مطهری در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی علوم هیچ نقشی در فتنه ۸۸ و ۷۸ نداشته و تنها به وظیفه خود عمل کرده است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، در ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه علوم‌، تحقیقات و فناوری علی مطهری به عنوان موافق وزیر پیشنهادی در پشت تریبون مجلس قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نظرات مخالفان درباره میلی منفرد، گفت:‌مخالفان وی را یک اصلاح‌طلب تندرو فرض کرده و بر این اساس نظرات خود را بیان می‌کنند و البته من این حساسیت مخالفان را ارج می‌نهم.

وی با بیان اینکه اصولگرایان در نگاهی کلی به دانشگاه دو نگرانی عمده از مدیریت اصلاح‌طلبان دارند، تصریح کرد: اولین موضوع بحث تبلیغ سکولاریسم و منجر شدن آن به تنش بوده و مسئله دوم تساهل و تسامح است.

مطهری ادامه داد: البته این مسئله درست است چون در زمان اصلاحات تعدادی از افراد تندرو در این جهت حرکت می‌کردند.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم، نگرانی‌های اصلاح‌طلبان از مدیریت اصولگرایان بر دانشگاه را نیز مدنظر قرار داد و اضافه کرد: محدود شدن آزادی و حقوق شهروندی و همچنین سختگیری و محدود شدن دانشجویان از نگرانی‌های اصلاح‌طلبان از مدیریت اصولگرایان بر دانشگاه است.

وی نگرانی‌های مطرح شده را دو طرفه خواند و تصریح کرد: به عنوان مثال در دوران اصلاحات مطرح می‌شد که حکومت دینی و دموکراسی با یکدیگر همسو نیستند و یا اصل ولایت فقیه با مردم‌سالاری در تعارض است؛ در مسئله فرهنگی نیز، مسائلی نظیر برگزاری اردوهای مختلف وجود داشت.

مطهری با اشاره به شناخت خود از وزیر پیشنهادی علوم، هیچکدام از موضوعات مطرح شده را در مورد وی صحیح ندانست و تاکید کرد:‌حتی من با نماینده وقت ولی فقیه در دانشگاه‌ها در زمان معاونت آقای منفرد صحبت کردم که وی وزیر پیشنهادی را شخصی مؤدب، منضبط، متدین و پرکار معرفی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن اشاره به حمایت برخی از رؤسای فعلی دانشگاه‌ها از وزیر پیشنهادی، گفت: حتی یکی از رؤسای دانشگاه نزدیک به جبهه پایداری به من پیامک داد و وی را فردی متدین، مددکار و رزمنده و دارای نقش عمده در بورسیه شدن این قشر و همچنین خونسرد و مدیر معرفی کرد.

مطهری تصویر ساخته شده از میلی منفرد در ذهن برخی افراد را نادرست خواند و تصریح کرد: برخی می‌گویند اگر وی وزیر شود، ابتذال رواج پیدا می‌‌کند ولی وی یک حزب‌اللهی معتدل و روشن‌بین است.

وی شبهه مطرح شده درباره حمایت وزیر پیشنهادی در دوره معاونتش در وزارت علوم از عناصر تندرو را رد کرد و افزود: من از بسیاری افراد سؤال کردم و آنها گفتند که در آن دوره بسیاری از افراد متدین و اصولگرا نظیر دکتر توکلی و رئیس فعلی بسیج اساتید بورسیه شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی موضوع نقش میلی منفرد در حوادث سال 78 را یادآور شد و ادامه داد: بدیهی است که رفت و آمد وی در میان تجمع کنندگان باید انجام می‌شده است و آقای میلی منفرد به وظیفه خود عمل کرده؛ شبیه کاری که آقای نجفی کرد ولی برخی آن را نقطه منفی می‌دانند.

مطهری با بیان اینکه ممکن است برخی از مسئولان در رده‌های پائین مرتکب خطا شوند، گفت: ما باید کاری کنیم که افراد صدمه‌دیده از خطای مسئولان جذب سرویس‌های بیگانه و منافقین نشوند.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم در مورد موضوعات مطرح شده مبنی بر نقش میلی منفرد در حوادث فتنه 88 تصریح کرد: وی هیچ نقشی در سال 88 نداشته و موضوع این است که هر کسی پس از خطبه رهبری و اعلام نظر شورای نگهبان به اعتراض خیابانی ادامه داده از نظر ما نیز فتنه‌گر است ولی بیشتر از این را قبول نداریم.

وی اضافه کرد: نه تنها آقای منفرد بلکه هیچ یک از وزرا نقشی در فتنه 88 نداشته‌اند.

مطهری درباره موضوع بازداشت میلی منفرد در سال 88، گفت: آقای نجفقلی حبیبی این مسئله را توضیح داد که ما جلسات ماهانه داشتیم ولی در آن فضا ناگهانی آمدند و 60 نفر را بازداشت کردند و تا شب از ما عذرخواهی کرده و به ما شام دادند و آزاد شدیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مسئله بازداشت وی شخصی نبوده و باید کسانی را که اینگونه عمل کرده‌اند را مورد اعتراض قرار داد.

وی در ادامه به برخی از اقدامات ویژه منفرد در دوران وزارت علوم اشاره و افزود: ایجاد اولین معاونت جنگ در وزارت علوم، برگزاری 4 دوره تخصصی برای رزمندگان در جهت رفتن به مرحله کارشناسی،‌رشد تدریجی و پله‌ای در مناصب علمی از ویژگی‌های آقای منفرد است.

مطهری ادامه داد: وی سابقه رئیس گروه بودن در دانشگاه، معاونت پژوهشی،‌معاونت فناوری و قائم مقام وزارت علوم را در کارنامه دارد و از این نظر شخصیت مناسبی برای پست خواهد بود.

نماینده مردم تهران نقش وزیر پیشنهادی وزیر علوم در جهش علمی کشور را یادآور شد و افزود: ایجاد پارک‌های علم و فناوری از ابتکارات میلی منفرد است.

مطهری به سوابق میلی منفرد در پیش از انقلاب نیز اشاره کرد و تاسیس کانون اسلامی دانشجویان در اروپا و فرانسه و همچنین تنظیم رساله و مقالات علمی و داشتن رتبه استاد تمامی دانشگاه را از دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در پروسه انتخاب میلی منفرد از 8 نفر کسانی که خود در معرض وزارت بوده‌اند، نظرخواهی شده است، افزود: همه این افراد آقای منفرد را برای تصدی این پست پیشنهاد کردند.

مطهری برنامه ارائه شده از سوی منفرد را دارای انطباق اساسی با 88 بند تکالیف مطرح شده در برنامه پنجم توسعه خواند و افزود: این برنامه انطباق فوق‌العاده‌ای با اسناد بالادستی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به زمان کم باقیمانده تا بازگشایی دانشگاه‌ها از نمایندگان خواست تا تکلیف وزیر علوم را به زودی مشخص کند.

مطهری موضوعاتی نظیر دخالت در جذب دانشجویان دکترا، بازنشستگی اساتید، محروم شدن از تحصیل و مسئله آزادی بیان را از مهمترین مسائل پیش‌روی وزارت علوم عنوان و خاطرنشان کرد: رهبری نیز بر این مسئله تاکید داشتند و از نمایندگان می خواهم بدون نگاه سیاسی و با حجت شرعی به وزیر رای بدهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها