کد خبر: ۱۵۷۳۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
متهم در آخرین دفاعیاتش افزود من دامدار بودم و باید همراه خودم سلاح حمل می کردم .اسلحه را حدود 15 سال پیش از یک کاه فروش خریده بودم و هرگز قصد نداشتم با این اسلحه سلامتی کسی را به خطر بیندازم .
قانون‌آنلاین؛  مرد روستایی که به خاطر سوءظن همسرش را با شلیک سه گلوله به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه به تشریح جنایت خود پرداخت.

در این پرونده ،رضا 41 ساله متهم است به خاطر سوءظن همسرش مریم را با شلیک گلوله به قتل رسانده است . با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که صبح دیروز در شعبه 74 دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور چهار قاضی مستشار به پرونده رسیدگی شد .در ابتدای جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست گفت: رضا 41 ساله دارای سابقه کیفری متهم به حمل سلاح گرم و مباشرت به قتل عمدی همسرش در تاریخ 18 تیرماه سال 88 با شلیک سه گلوله  در در روستای آبسرد گیلاوند دماوند است که از دادگاه صدور حکم شایسته و مجازات قانونی او را خواستارم.
در ادامه جلسه دادگاه اولیای دم مقتول با حضور در جایگاه برای قاتل دخترشان درخواست حکم قصاص کردند .

قاضی عبداللهی پس از تفهیم اتهام به متهم از او خواست تا به دفاع از خود بپردازد .که رضا پس از قرارگرفتن در جایگاه با قبول اتهام خود گفت :  من و همسرم با هم مشکل داشتیم و می خواستیم از یکدیگر جدا شویم .همسرم مریم زن محجبه  ای بود اما از من طلاق می خواست و من دلیل این کارش را نمی فهمیدم .او مرا تهدید کرد که اگر طلاقش ندهم از من شکایت خواهد کرد .به او شک کرده بودم ودر روستا حرفهایی شنیده بودم که سوء ظن من را نسبت به مریم بیشتر می کرد.یک روز که به خانه برگشتم با او درگیری لفظی پیدا کردم و این درگیری بالا گرفت . دو فرزندم هم حضور داشتند .خیلی خشمگین شدم و با اسلحه ای که داشتم سه گلوله به سمت او شلیک کردم .

هنگاهی که به خودم آمدم دیدم در خون خودش غرق شده است. خیلی پشیمان شدم. خود زنی کرده و خانه را ترک کردم .فرزندانم موضوع را پلیس گزارش کردند و بعد از سه روز دستگیر شدم و حالا سه سال است که به اتهام حمل سلاح و نگهداری سلاح گرم در زندان هستم و در تمام این مدت پرونده قتل هم در جریان بود .

سپس وکیل متهم در دفاع از موکلش گفت : با توجه به دامدار بودن متهم حمل سلاح امری عادی برایش تلقی می شود . اکثر دامدارها ناچارند برای نگهداری از دام برای محافظت از حیوانات درنده و خطرات احتمالی که برای گله پیش می آید همراه خود سلاح حمل کنند .متهم روز حادثه به خاطرسوء ظن به همسرش تعادل روحی خود را از دست داده بود و خیلی خشمگین بود به همین خاطر با توجه به اینکه اولیای دم فرزندان مقتول هستند احتمال گرفتن رضایت از آنها بالاست و از محضر دادگاه درخواست صدور حکم شایسته و تخفیف در مجازات را دارم .

متهم در آخرین دفاعیاتش افزود من دامدار بودم و باید همراه خودم سلاح حمل می کردم .اسلحه را حدود 15 سال پیش از یک کاه فروش خریده بودم و هرگز قصد نداشتم با این اسلحه سلامتی کسی را به خطر بیندازم .

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش هیئت قضایی دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها