کد خبر: ۱۵۷۸۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید جوابیه سپاه در مورد اظهارات زنگنه و جوابیه شورای شهر تهران درباره اظهارات نجفی در صحن علنی مجلس قرائت می شد اما متاسفانه این کار انجام نشد.
اسماعیل‌کوثری نماینده مردم تهران در مجلس در‌گفت و‌گو با  تسنیم با اشاره به عدم قرائت جوابیه سپاه در مورد سخنان بیژن زنگنه در صحن مجلس، اظهار داشت: تفسیر آیین نامه داخلی این موضوع را در اختیار هیئت رئیسه گذاشته است و برداشت آقای لاریجانی این بود که این جوابیه در صحن مجلس قرائت نشود.
 
وی افزود: ما معتقدیم که باید جوابیه سپاه در مورد اظهارات زنگنه و جوابیه شورای شهر تهران درباره اظهارات نجفی در صحن علنی مجلس قرائت می شد اما متاسفانه این کار انجام نشد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص دلایل عدم قرائت بیانیه سپاه پاسداران در مجلس، اظهار‌داشت: این موضوع باید توسط هیئت رئیسه مجلس پاسخ داده شود و در این موضوع برداشت هیئت رئیسه عدم قرائت بود‌که به نظر ما درست نبود و باید قرائت می شد،چرا که متاسفانه جوابیه افراد دیگر در صحن مجلس قرائت شد اما جوابیه سپاه پاسداران و دیگر موارد در صحن مجلس قرائت نشد.
 
کوثری تصریح کرد: اگر می خواهیم موضوعی شفاف و دقیق باشد، باید همه موارد به صورت شفاف بیان شود تا نمایندگان تصمیم بگیرند اما اشکالات جزئی این چنین باعث عدم شفافیت شد.
 
وی تاکید کرد: بنده درباره قرائت نامه شورای شهر با آقای لاریجانی صحبت کردم اما ایشان قبول نکرد.البته بنده و دیگر نمایندگان در خصوص قرائت جوابیه سپاه با وی صحبت کردیم اما قبول نکرد.استدلال رئیس مجلس این بود که این موارد قابل قرائت نیست در صورتی‌که مهدی چمران مستقیما به لاریجانی نامه نوشته و پاسخ برخی موارد را داده بود.
 
به گزارش تسنیم، بیژن زنگنه در نطق خود در جلسه رای اعتماد مجلس، درباره مسائل مربوط به شرکت کیش اورینتال گفته بود که این شرکت متعلق به سپاه بوده و یک عضو سپاه به عضو دیگر آن در ماجرای این شرکت رشوه داده بود.
 
پیرو این اظهارات زنگنه، روابط عمومی سپاه با صدور جوابیه‌ای اظهارات زنگنه را عاری از حقیقت توصیف و آن را تکذیب کرد.
 
احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز از جمله مخالفان جدی بیژن زنگنه در مجلس بود که البته در نطق خود تاکید کرد که ابتدا سعی داشته زنگنه رای بیاورد اما قسم جلاله دروغ وی و ناصدق‌گویی زنگنه درباره یک پرونده، موجب شد که وی از نظر خود برگردد و سایر نمایندگان را نیز به عدم‌ رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نفت ترغیب کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها