کد خبر: ۱۶۶۴۹۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
با شکست کشتی‌گیر روس و صعود اکبری به یک هشتم نهایی، شانس قهرمانی ایران زیاد شد.
در روز پایانی از چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه پاپ لازلو بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است، در وزن 74 کیلوگرم عزت‌الله اکبری در دور نخست برابر الکساندرا بورکا از مولداوی با نتیجه 10 بر 2 پیروز شد. دارنده نشان برنز آسیا در دور دوم به مصاف ماکاراشویلی از گرجستان رفت و در این جدال نیز در نهایت با حساب 7 بر صفر موفق به شکست حریفش شد تا راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. اکبری جوان در دور سوم باید با بلانکو کورای کوبایی روبه‌رو شود.

 

اما از نکات جالب این وزن باخت هوژبتی، کشتی‌گیر روس برابر حریف هندی‌اش بود که با توجه به روبه‌رو شدن یادا هندی با باروفس آمریکایی و باخت احتمالی حریف هندی به احتمال زیاد کشتی‌گیر روس حذف خواهد شد و به این ترتیب با مدال برنز اکبری تیم ایران قهرمان جهان خواهد شد.

 

پیش از این تیم ایران در چارچوب مسابقات کشتی قهرمانی جهان در وزن 55 کیلوگرم توسط حسن رحیمی به مدال طلا، در 60 کیلوگرم توسط مسعود اسماعیل‌پور به مدال برنز، در 84 کیلوگرم توسط احسان لشکری به مدال برنز و در 96 کیلوگرم توسط رضا یزدانی به مدال طلا دست یافته بود و مهدی تقوی و کمیل قاسمی نیز از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند.

 

در جدول رده بندی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان روسیه با 44 امتیاز اول و ایران نیز با 37 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها