أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۶۶۷۹۲
زمان انتشار: ۲۳:۴۹     ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن که در سال ۲۰۱۱ بر اثر زلزله به شدت آسیب دید را لزراند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، زلزله‌ای به بزرگی 5.3 در مقیاس ریشتر در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن ثبت شده است.

هنوز گزارشی از تخریب این تأسیسات تخریب شده یا افزایش میزان تشعشعات رایواکتیو در آن منطقه گزارش نشده است.

تپکو، شرکتی که مسئولیت عملیات پاکسازی این تأسیسات را به عهده دارد گفته در حال نظارت بر این تأسیسات است و تا کنون هیچ مورد مشکوکی گزارش نشده است.

نیروگاه اتمی فوکوشیما در سال 2011 در پی زلزله 9 ریشتری و سونامی پس از آن، یکی از بزرگترین فاجعه‌های اتمی جهان را رقم زد.

نیروگاه هسته ای فوکوشیما در حادثه زلزله و سونامی زمستان 2011 به شدت آسیب دید.

دولت ژاپن پیشتر گفته بود که که حدود 300 تن آب آلوده با میزان بسیار بالای تشعشعات رادیواکتیو از یک مخزن نیروگاه فوکوشیما به بیرون نشت کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که میزان پرتوزایی آب نشت کرده به زمین در فوکوشیما به حدی است که تشعشعات آن در تنها یک ساعت معادل حداکثر تشعشعاتی است که کارکنان هسته‌ای در پنج سال مجاز به دریافت آن هستند.

سانحه نیروگاه فوکوشیما، پس از سانحه نیروگاه چرنوبیل در اوکراین در سال ١٩٨٦، وخیم ترین سانحه نشت مواد پرتوزا شناخته می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها