کد خبر: ۱۶۶۸۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
هفته پنجم ليگ برتر انگليس از روز شنبه با پنج ديدار آغاز مي‌شود که در مهمترين ديدار تيم‌هاي اول و دوم فصل قبل ليگ برتر انگليس در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم مي‌روند.
با ديدار نوريچ و آستون ويلا هفته پنجم ليگ برتر انگليس وارد هفته پنجم خود مي‌شود. اين هفته فوتبال انگليس تحت تاثير بازي حساس منچسترسيتي و منچستر‌يونايتد قرار دارد. دو تيم فصل گذشته توانستند رقابت حساسي براي قهرماني در ليگ برتر داشته باشند که در نهايت اين شاگردان سر آلکس فرگوسن بودند که موفق شدند عنوان قهرماني را بدست آورند.

به نقل از ايسنا، داربي منچستر قدمت زيادي دارد .اولين ديدار دو تيم به سال 1881 بر مي‌گردد. دو تيم تاکنون 165 بار به مصاف هم رفته‌اند که کفه ترازو به نفع منچستر‌يونايتد سنگيني مي‌کند. شياطين سرخ موفق شده‌اند 69 ديدار خودشان را در داربي منچستر با پيروزي پشت سر بگذارند. منچستر سيتي موفق شده است 46 برد کسب کند و 50 ديدار دو تيم نيز به تساوي رسيده است. بازي‌هاي اين دو تيم هميشه هيجان زيادي در فوتبال انگليس داشته است. حتي ساير‌شهر‌هاي انگليس نيز اين ديدار را تعقيب مي‌کنند. بازي دو تيم در 8 آوريل 2013 در ليگ برتر را بيش از 10 ميليون نفر از تلويزيون به صورت زنده ديدند که در نوع خود يک رکورد بود.

آمار و اطلاعات داربي منچستر:

اولين ديدار : 12 نوامبر 1881

تعداد ديدارها‌: 165 ديدار

بيشترين پيروزي :‌منچستر‌يونايتد 69 پيروزي

بيشترين حضور در داربي : رايان گيگز 36 حضور

بهترين گلزنان :‌وين روني ، جو هايس و فرانسيس لي 10 گل

بزرگترين پيروزي: منچستر‌سيتي 6 منچستر‌يونايتد 1 (1926) و (2011) – منچستر يونايتد 5 منچستر‌سيتي 0 (1955) و (1994)

مربياني که هدايت دو تيم را بر عهدا داشته‌اند:

ارنست مانگال تنها مربي است که سابقه هدايت هر دو تيم را در پرونده دارد. او در سال 1903 تا سال 1912 هدايت منچستر‌يونايتد را بر عهده داشت و سپس در سال 1912 به تيم رقيب رفت و تا سال 1924 مربي اين تيم بود. از آن سال به بعد هيچ مربي بين اين دو تيم نبوده است.

بازيکناني که براي دو تيم به ميدان رفته‌اند:

فهرست بازيکناني که براي هر دو تيم به ميدان رفتند برخلاف فهرست مربيان، بلندبالا است. آخرين بازيکني که بين اين دو تيم رد و بدل شد کارلوس توس بود که جنجال زيادي در فوتبال انگليس به پا کرد. از ديگر بازيکنان مهمي که بين اين دو تيم رد و بدل شده ‌اند مي‌توان به پيتر اشمايکل، اندي کول ، اوون هارگريوز دنيس لاو و برايان کيد اشاره کرد.

افتخارات:

هر چند رقابت دو تيم هميشه جزو بازي‌هاي نزديک و زيباي انگليس به شمار مي‌رود اما دو تيم از نظر افتخارات تيمي به هيچ وجه با يکديگر قابل مقايسه نيستند.

ليگ: منچستر‌يونايتد 20 قهرماني / منچستر‌سيتي 3 قهرماني

جام حدفي: منچستر‌يونايتد 11 قهرماني / منچستر‌سيتي 5 قهرماني

جام اتحاديه: منچستر‌يونايتد 4 قهرماني/ منچستر‌سيتي 2 قهرماني

جام خيريه:‌ منچستر‌يونايتد 20 قهرماني / منچستر‌سيتي 4 قهرماني

قهرماني اروپا:‌ منچستر‌يونايتد 3 قهرماني / منچستر‌سيتي صفر قهرماني

جام يوفا: منچستر‌يونايتد صفر قهرماني / منچستر‌سيتي صفر قهرماني

جام برندگان: منچستر‌يونايتد يک قهرماني / منچستر‌سيتي يک قهرماني

سوپرکاپ اروپا:‌ منچستر‌يونايتد يک قهرماني/ منچستر‌سيتي صفر قهرماني

جام بين‌قاره‌اي :‌منچستر يونايتد يک قهرماني / منچستر‌سيتي صفر قهرماني

جام جهاني باشگاه‌ها:‌ منچستر‌يونايتد يک قهرماني/ منچستر‌سيتي صفر قهرماني

مجموع : منچستر‌يونايتد 62 قهرماني / منچستر‌سيتي 15 قهرماني

در بين فهرست بازيکنان گلزن در اين بازي وين روني با 10 گل زده در کنار فرانسيس لي و جو هايس در صدر قرار دارند. اين بازيکن با گلزني در ديدار يکشنبه شب دو تيم مي‌تواند به تنهايي به عنوان بهترين گلزن داربي شهر منچستر معرفي شود. او به تازگي از بند مصدوميت رها شده و در بازي با باير لورکوزن در ليگ قهرمانان اروپا توانست 2 گل براي تيمش به ثمر برساند. او در ديدار يکشنبه شب با محافظ مخصوص سر بازي خواهد کرد و انگيزه زيادي براي گلزني خواهد داشت. ديويد مويس پيش از اين اعلام کرده قصد دارد از روني برخلاف فصل قبل در نوک خط حمله استفاده کند. روني همچنين با دو گلي که در بازي برابر باير لورکوزن به ثمر رساند، تعداد گلهايش را براي منچستر‌يونايتد به 200 گل رساند. هنوز هم خيلي از هواداران منچستر‌يونايتد قيچي برگردان زيباي وين روني به منچستر‌سيتي را فراموش نکرده‌اند؛ گلي که خيلي‌ها آن را زيباترين گل تاريخ اين بازي تاريخي مي‌دانند.

منچستر‌سيتي به احتمال زياد در اين ديدار ونسان کمپاني مدافع بلژيکي خود را در اختيار نخواهد داشت. در طرف ديگر نيز چيچاريتو غايب احتمالي منچستر‌يونايتد در اين ديدار خواهد بود.

چلسي در ديگر ديدار هفته پنجم ليگ برتر برابر فولام به ميدان خواهد رفت. ديداري که هر دو تيم به دنبال کسب 3 امتياز هستند. چلسي پس از شکست برابر اورتون در بازي هفته قبل، به شدت تحت فشار قرار دارد. آنها تلاش زيادي براي کسب پيروزي در اسمفورد بريج خواهند کرد. در اين ديدار ساموئل اتوئو و خوان ماتا باز هم مي توانند براي آبي هاي لندن به ميدان بروند.

فولام در طرف ديگر نتايج خوبي کسب نکرده است و مارتين يول سرمربي هلندي اين تيم روي لبه تيغ قرار دارد. اشکان دژاگه که تاکنون نتوانسته است در فصل جديد ليگ برتر به ميدان برود، مي‌تواند يکي از بازيکنان ثابت فولام در اين بازي باشند. اين ديدار به نوعي داربي کوچک شهر لندن محسوب مي شود.

صدرنشين ليگ برتر انگليس نيز در اين هفته بايد در خانه به ديدار ساوتهمپتون برود. ليورپول هفته گذشته برابر سوآنسي با تساوي 2 بر 2 متوقف شد اما با يک امتيازي که در اين ديدار کسب کرد موفق شد به صدر جدول ليگ برتر برسد. جرارد و يارانش در اين ديدار بايد با تيم يازدهم جدول ديدار کنند و به نظر پيروزي در اين ديدار دور از دسترس نخواهد بود. دانيل استوريج اقاي گل ليگ برتر انگليس در اين ديدار نيز اميد اول گلزني بندرنشينان خوهد بود.

آرسنال نيز در ديگر ديدار مهم اين هفته بايد در خانه برابر استوک سيتي به ميدان برود. آرسنال پس از شکست در بازي هفته اول برابر آستون ويلا موفق شده است 3 بازي بعدي خود را با پيروزي پشت سر بگذارد. ورود مسوت اوزيل به ترکيب آرسنال نيز روحيه اين تيم لندني را تا حد زيادي بالا برده است. همکاري اوزيل و اوليويه ژيرو در خط حمله انگليس اميد‌هاي زيادي در بين هواداران آرسنال به وجود آورده است؛ آرسنالي که براي ادامه روند پيروزي‌هاي خود به چيزي کمتر از پيروزي نمي‌انديشد.

*برنامه‌بازي‌ها

شنبه 30 شهريور

نوريچ - آستون ويلا

ليورپول - ساوت‌همپتون

نيوکاسل - هال‌سيتي

وست‌برومويچ - ساندرلند

وستهام - اورتون

چلسي - فولام

*يکشنبه 31 شهريور

آرسنال - استوک‌سيتي

کريستال پالاس- سوآنسي

کارديف - تاتنهام

منچستر‌سيتي - منچستر‌يونايتد

در جدول رده‌بندي ليگ برتر انگليس، ليورپول با 10 امتياز از 4 بازي در صدر قرار دارد و تيم هاي آرسنال و تاتنهام با 9 امتياز و تفاضل گل بهتر در رده‌هاي دوم و سوم جدول جاي دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها