کد خبر: ۱۷۰۴۰۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۰۹ مهر ۱۳۹۲
پرویز شهبازی گفت: علاقه و دغدغه‌ای برای حضور در جشنواره‌های جهانی حتی اسکار ندارم و در حال حاضر هم به جشنواره‌های شیکاگو و پوسان هم نخواهم رفت و برای تماشای فیلمم در کنار مخاطبان در سینماهای ایران می‌مانم.

به گزارش خبرنگار سینمای فارس ،در ادامه نشست فیلم‌سینمایی «دربند» با حضور عوامل فیلم و اهالی رسانه پگاه آهنگرانی درباره جذابیت‌های نقش سحر گفت: من شخصا به خاطر آقای شهبازی و سماواتی بدون اینکه بدانم چه نقشی در انتظارم است بازی در آن را پذیرفتم و در روند فیلمبرداری بسیار به سحر علاقمند شدم.

وی درباره نحوه بازی گرفتن شهبازی توضیح داد: هیچ کدام از ما فیلمنامه‌ای در دست نداشتیم و در لحظه به ما گفته می‌شد که باید چه بگوییم و چه کار بکنیم.

وی توضیح داد: شهبازی بازیگران را در موقعیتی قرار می‌داد و به نوعی از آن‌ها جملاتی می‌گرفت که گویا ساخته ذهن بازیگران بوده اما اینطور نبود و عین آن جملات در فیلمنامه وجود داشت.

شهبازی در همین باره گفت: تمام فیلم‌نامه و دکوپاژها در ذهن من ثبت شده بود و نسخه مکتوب نه تنها به بازیگران نمی‌دادم بلکه خودم هم در دست نداشتم اما این شیوه با بداهه گویی تفاوت بسیاری دارد زیرا بداهه گویی انسجام موضوعی دکوپاژها را از بین می‌برد.

شهبازی همچنین درباره صفت تکان دهندگی این فیلم گفت: این تکان‌دهندگی خاصیت جوامع در حال گذار است کشور ما در راه پیشرفت و توسعه به سر می‌برد و بحث اتوماسیون یا ماشینیسم بحثی جدی در کشورهایی با شرایط ماست.

وی توضیح داد: به تبع همین اتفاق شهر‌ها گسترش پیدا کرده و با پیدایش حاشیه‌نشینی شهری فرهنگ شهر و روستا در هم ادغام شده و مشکلاتی بوجود می‌آید درست مثل اینکه آب یک استخر را به هم بزنیم و خاشاک‌های آن روی آب بیاید. اتفاقی که در فیلم دربند افتاد.

کارگردان «دربند» افزود: من برای هر صحنه یک تم فیلمبرداری دارم و بعد از آن دکوپاژ را می‌چینم مثلا برای سکانسی که نازنین به مهرانفر می‌گوید سحر رفته من از تم کاور کردن استفاده کردم یا در تمام طول فیلم تم ثابت پنجره وجود دارد گویی همه آدم‌ها در زندان به سر می‌برند و یا همه از  پنجره  مخصوص به خودشان دنیا را نگاه می‌کنند.

شهبازی درباره نرفتن «دربند» به اسکار گفت: مسئله جشنواره ها و حتی اسکار مربوط به تهیه‌کننده است و من هیچ وقت علاقه‌ای به پیگیری این مسائل ندارم و اصلا برایم مهم نیست به همین دلیل درباره حضور فیلم‌هایم در جشنواره‌های داخلی و خارجی هیچگونه اظهار‌نظر و اطلاع رسانی نمی‌کنم.

وی توضیح داد: حتی زمانیکه از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار آمدند من بدون حساسیت روی نسخه داخلی و خارجی فیلم به آنها اجازه دادم هر نسخه‌ای را که خودشان دوست دارند ببرند و من به هیچ وجه دغدغه جشنواره‌ای ندارم.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر به جشنواره‌های شیکاگو و پوسان هم نخواهم رفت و برای تماشای فیلمم در کنار مخاطبان در سینماهای ایران می‌مانم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها