کد خبر: ۱۷۰۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
 به گزارش 598 به نقل ازخبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، مسئولان جهاد دانشگاهی صبح امروز، 16 مردادماه، به مناسبت سالروز تشكيل جهاد دانشگاهی در حرم مطهر امام راحل(ره) حضور پيدا كردند تا با اهدای حلقه گل با آرمان‌های والای بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران و رهبر معظم انقلاب تجديد ميثاق كنند.

محمدحسين يادگاری، رئيس جهاد دانشگاهی، در اين مراسم با قرائت آيه‌ای از كلام‌الله مجيد، حلول ماه مبارك رمضان را تبريك گفت و اظهار اميدواری كرد كه همگان از اين ماه، قرآن، پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) استفاده كافی و وافی برده باشند تا اين بهره را ره‌توشه فعاليت يك ساله خود كنند.

وی با اشاره به حضور فرزندان امت اسلام در كنار مرقد مطهر امام راحل(ره) به منظور تجديد ميثاق با امام خمينی(ره) گفت: اين اقدام به منظور بستن ميثاقی مجدد برای ورود به سال‌های آينده است.

يادگاری با بيان اين كه امام خمينی(ره) مرجعی عاليقدر، بزرگواری متقی و انديشمندی دينی بودند و برای ارتقای نظام جمهوری اسلامی ايران تلاش بسياری كردند، افزود: آنچه امروز مشاهده می‌كنيم، مرهون فعاليت و مجاهدت معمار كبير انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر امام خمينی(ره) و انقلاب نبود، ما نيز امروز در جهاد دانشگاهی مشغول به فعاليت نبوديم تا دغدغه نظام جمهوری اسلامی و مردم را برطرف كنيم و اين رويداد باارزش در اثر شب‌زنده‌داری، عبادت و قرآن‌خوانی حضرت امام(ره) حاصل شد.
 جامه پوشاندن به خواسته نظام
جهاد دانشگاهی به اين منظور تشكيل شد تا اقدامی برتر در حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها انجام شود و برای تحقق اين موضوع نياز است كه علم متناسب با خواسته نظام تشكيل شود

رئيس جهاد دانشگاهی با اشاره به اين كه امروز حاصل زحمات حضرت امام(ره) را می‌توان در كشورهای ديگر جهان مشاهده كرد، اظهار كرد: آنچه به عنوان بيداری اسلامی در ديگر كشورها روی می‌دهد، نشئت گرفته از اقدامات بنيانگذار جمهوری اسلامی است.

يادگاری در ادامه سخنانش گفت: انقلاب اسلامی با مجاهدت امام(ره) شكل گرفت و مسير خود را پيدا كرد. امام خمينی(ره) آرمان‌هايی داشتند كه يكی از آن‌ها تغيير در انديشه جهاد بود.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی پس از تشكيل شورای انقلاب فرهنگی در دوران پس از پيروزی انقلاب اسلامی شكل گرفت تا با تفكرات نوين و دينی، در مسيری جديد حركت كند و فعاليت‌های دانشگاهی را در اين راستا قرار دهد.

يادگاری در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی به اين منظور تشكيل شد تا اقدامی برتر در حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها انجام شود و برای تحقق اين موضوع نياز است كه علم متناسب با خواسته نظام تشكيل شود.

وی گفت: در 31 سال فعاليت جهاد دانشگاهی، نتايج و تلاش جهادگران در عرصه دانشگاه به نتيجه رسيد به طوری كه رهبر معظم انقلاب اسلامی نيز در رهنمودها و سخنانشان به اين موضوع اشاره كردند و فرمودند كه جهاد دانشگاهی توانسته است به گلستانی تبديل شود كه نتايج آن در نظام اسلامی مورد بهره‌برداری قرار می‌گيرد.

يادگاری تأكيد كرد: بر اين اساس بايد برای 30 آينده فعاليت‌های جهاد دانشگاهی برنامه‌ريزی كرد و بر اساس زيرساخت مناسب و هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرايی و هماهنگی با پژوهشكده‌ها، بتوان طرحی جديد در موضوعات نوين را پايه‌گذاری كرد.
 ارتقاء جايگاه علمی ايران در جهان
مدعی هستيم كه در سال آينده به جايگاهی دست پيدا كنيم كه علم و تحقيقات و فعاليت علمی تنها از ايران در سطح جهان مطرح شود و گسترش پيدا كند و اين خواسته به زودی در آينده نزديك بايد تحقق پيدا كند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنين از كارهای صورت گرفته تاكنون به عنوان اقداماتی ارزنده ياد و تصريح كرد: برای 30 سال آينده بايد برنامه، انديشه و اقداماتی نوين داشته باشيم تا حرف اول را در سطح جهان بزنيم.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در 30 سال گذشته ثابت كرد كه قادر است فعاليت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی نوينی را انجام دهد. بنابراين انجام اين اقدام در آينده نيز همچون گذشته امكان‌پذير است.

ياگاری تصريح كرد: مدعی هستيم كه در سال آينده به جايگاهی دست پيدا كنيم كه علم و تحقيقات و فعاليت علمی تنها از ايران در سطح جهان مطرح شود و گسترش پيدا كند و اين خواسته در آينده نزديك بايد تحقق پيدا كند.

وی با تأكيد بر انقلابی ماندن نگاه مسئولان جهادگر جهاد دانشگاهی، گفت: در بخش پژوهشی نيازمند اين هستيم كه رويكرد و انديشه‌ای نوين در نظر گرفته شود، همچنين بخش آموزشی نيازمند انجام تحولات نوين است.

يادگاری افزود: در راستای اشتغال نيز بايد توانايی‌های كاربردی و انديشه نوين در جامعه پياده شود و چنانچه در راه خواسته‌های خداوند متعال قدم برداريم، اين خواسته محقق خواهد شد.

وی در پايان اظهار اميدواری كرد كه با تلاش جهادگران جهاد دانشگاهی شرمنده حركت امام خمينی(ره) كه به درجه اعتلا در جمهوری اسلامی رسيد، نشويم و در طول سال‌های بعد با انديشه رهبر معظم انقلاب اسلامی كه ادامه‌دهنده تفكرات امام(ره) است، 30 سال آينده را بسازيم.

در اين مراسم سعيد قاضی‌مغربی، معاون پژوهشی و فناوری، علی احمدی، رئيس سازمان همياری اشتغال دانش‌آموختگان و ديگر معاونان جهاد دانشگاهی به همراه حجت‌الاسلام‌ والمسلمين تقوی، سرپرست سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور و خبرگزاری ايكنا و معاونان اين خبرگزاری حضور داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها