کد خبر: ۱۷۰۸۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۱۱ مهر ۱۳۹۲
وزير امور خارجه کشورمان که بمنظور شرکت در شصت و هشتمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک بسر مي‌برد، عصر چهارشنبه به وقت محلي، براي سومين بار در دو هفته اخير با بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد ديدار کرد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌در اين ديدار که يان الياسون قائم مقام، فلتمن معاون و اخضر ابراهيمي نماينده ويژه دبيرکل در سوريه نيز حضور داشتند، آخرين تحولات منطقه‌اي و بين المللي از جمله مسئله هسته‌اي، سوريه، نقش مهم سازمان ملل متحد در تحولات جهاني و همکاري ميان ايران و اين سازمان بررسي شد.
آقاي ظريف در اين ديدار با اشاره به اينکه سازمان ملل متحد بايد در قبال بحران هاي منطقه‌اي، مسائل امنيتي و چالشهاي بين المللي نقش بنيادي داشته باشد، به روند مذاکرات ايران و کشورهاي 1+5 در مورد مسئله هسته‌اي اشاره و تصريح کرد: ضروري است سازمان ملل در خصوص مسئله هسته‌اي ايران نقش کانوني داشته باشد و نبايد اجازه داده شود که اظهارت و تحرکات نامناسب سياسي، اين پروسه را دچار وقفه کند.
وي با اشاره به فعاليتهاي جمهوري اسلامي ايران براي کمک به حل مسالمت آميز بحران سوريه، آمادگي کشورمان را براي استمرار هر نوع همکاري در ارتباط با يافتن راه حل سياسي براي پايان اين بحران مورد تاکيد قرار داد.
آقاي ظريف همچنين با اشاره به موضوع خلع سلاح شيميايي در سوريه بار ديگر مخاطرات دستيابي گروههاي افراطي به سلاح شيميايي را خاطرنشان و تصريح کرد تلاش‌هاي جمعي و بين المللي بايد معطوف به خلع سلاح شيميايي همه در سوريه باشد.
بان کي مون نيز در اين ديدار با ابراز خوشحالي از سومين ديدار خود با دکتر ظريف، تاکيد کرد: نشست مجمع عمومي امسال که در هفتمين دوره رياست اينجانب برگزار شد، بهترين اجلاس بود و حضور هيات ايراني با استقبال همه کشورها مواجه شد.
وي تصريح کرد: حضور، مشارکت، فعاليت و اظهارات دکتر روحاني و شما در اجلاس، باعث دلگرمي و شور و شوق در اين مجمع شد.
دبيرکل سازمان ملل متحد با تشريح آخرين فعاليتها در خصوص بحران سوريه، تاکيد کرد ايران مي‌تواند نقش مهمي در اين مسئله ايفا کند و همواره گفته‌ايم که ايران بايد در مذاکرات مربوطه مشارکت کند.
بان کي مون درباره موضوع هسته‌اي کشورمان نيز گفت: اينجانب به 1+5 گفته‌ام و از شما نيز مي‌خواهم که خلاقانه و با سرعت براي اين مسئله يک راه حل سياسي پيدا کنيد.
وي با اشاره به نقش مهم کشورمان در مسائل مختلف منطقه‌اي، بر ادامه تماس و همکاري ميان سازمان ملل متحد و ايران تاکيد کرد.
در اين ديدار همچنين سازنده بودن نقش و مشارکت ايران در کمک به حل و فصل بحرانهاي منطقه‌اي از جمله در سوريه، افغانستان و لبنان مورد توجه قرار گرفت.
وزير امور خارجه کشورمان در ادامه ديدارهاي خود با شخصيتهاي مذهبي اديان ابراهيمي، با رهبران پرنفوذ کليساي واشنگتن، سفيران کشورهاي آمريکاي لاتين و تعدادي از اعضاي شوراي آتلانتيک نيز ديدار و گفتگو کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها