کد خبر: ۱۷۱۶۸
زمان انتشار: ۰۳:۳۲     ۱۸ مرداد ۱۳۹۰
حجت الاسلام مالک در گفت و گو با برنامه "ورزش بدون ویرایش" رادیو " گفت و گو " حرف های جالبی زده است.

مصاحبه مالک با رادیو گفت و گو را می خوانید:

چند نمونه كار فرهنگي در باشگاه استقلال رابراي ما بگيد؟
کار فرهنگی کار بسیار ارزشمند و مهمی است در عرصه فوتبال خصوصا در فرهنگ جامعه اصیل ما که مجموعه رفتارها و اعتقادات و تفکرات یک جامعه را که فرهنگ آن جامعه می گویند که فوتبال هم بخشی از آن جامعه است که با مقتضیات خاص خودش. در باشگاه استقلال هم مثل باشگاه دیگر لیگ برتری سعی کردیم برنامه های بسیار خوب فرهنگی را برای بازیکنان و کادر فنی داشته باشیم.

چه کارهایی؟
برنامه هایی که ما در باشگاه داریم می شود اشاره کرد به بحث مشکلات روحی که بچه های ما دارند و لازم می دانیم که بعضی مواقع برایشان صحبت کنیم.

رفع مشکلات روحی جزو کارهاي فرهنگی است؟
بله بعضی مواقع می بینید که بچه های ما ۲۴ ساعت قبل از بازی از نظر فنی و تکنیکی مشکلی ندارند و مسائلی پیش می آید که شاید با صحبت کردن و مطرح کردن بعضی از آن مسائلی که می توانند با ما در میان بگذارند و درد دل با ما، آنها را سبك ميكند

خب موارد دیگر چی؟
تا دلتان بخواهد کار فرهنگی انجام می شود خوشحال هستم که بعد از ۵-۶ سال یکی از رسانه های ما پی به این قضیه برده است. ما جلسات متعددی را با بازیکنانمان داريم برایشان کتابخانه در نظر گرفته ايم

بازیکنان استقلال وقت کتاب خواندن دارند؟
بله ما لیستی داریم كه بالای ۵۰ درصد از بازیکنان ما تحصیلکرده هستند و چون در تلویزیون و رسانه های ما منعكس نمي شود همه فکر می کنند کسانی که در فوتبال برتر ما هستند بی سوادند.

آقاي مالك برنامه های فرهنگي شما همين بود، نصحيت كردن و کتابخانه راه انداختن ! اينكه كار زيادي نيست من انتظار بیشتري دارم مثلا در لیگ برتر دهم برخي از بازیکنان شما خالکوبی کردند من سوالم اين است، تاثير عمليات فرهنگي ۵- ۶ ساله شما را كجا بايد ديد؟
استقلال در بین تیم های لیگ برتری حاشیه بسیار کمی داشت. خالکوبی هم یک مورد بیشتر نبود که با ايشان صحبت کردیم تا تکرار نشود. بين بازيكنان جا انداختیم که از نظر شرعی درست نیست و از نظر پزشکی و سلامتی هم در خطر قرار مي گيريد ان بازيكن هم قول داد دیگر تکرار نشود.

بخشنامه ممنوعيت اين كار آمده بود خاطرم هست که آن بازيكن را می خواستند منشوری و محرومش کنند که به لیگ پایین تر برود.
شما از اين همه كار فرهنگي كه شده سراغي نمي گيريد رفته ايد سراغ خالكوبي! همین کسی که خالکوبی کرده را سال گذشته در بهزیستی محک بردم پيش بچه های سرطانی، چه انعکاسی داشت اين کمک های مخفیانه ای که ما كرديم؟ همين سال گذشته می توانید از كميته امداد آمار بگیرید كه بازيكنان استقلال چه تعداد از بچه هاي بي سرپرست را تحت پوشش خودشان گرفتند من فيلم اين كارهاي خيرخواهانه را بزودي منتشر ميكنم تا نتيجه كار فرهنگي ما معلوم شود.

وضعیت روزه داری بچه هاي استقلال در تمرین چطور است؟
در دو سه سال گذشته تمرین ها در روز انجام می شد و باشگاه استقلال اولین باشگاهی بود که پیشنهاد داد که تمرینات را زیر نور انجام دهد و من از مسئول تدارکات آقای مدد جباری خواهش کردم اگر آن چند جلسه ای که در روز هست و کسی نمی تواند روزه بگیرد برود داخل رختکن مخفیانه آب بخورد.

نكته عجیبی گفتيد مگر شما مي توانيد اجازه روزه خواري بدهيد؟
شما صبرتان كم است! دارم توضيح ميدهم، یک جلسه توجیهی برای بچه ها می گذاریم کدام بچه ها شرعا می توانند روزه بگیریند کدام ها مشکل دارند مسائل شرعی را همه ساله قبل از ماه مبارک رمضان توضیح می دهم.

من تصوير شما را موقعی که استقلال قهرمان می شد در نماز شکر بعد از قهرمانی ها می دیدم به غیر از این، نماز در باشگاه استقلال يك موضوع دائمي است یا گاهي اوقات فقط به صورت نمادین است؟
در زمان سرمربیگری قلعه نوعی مسئله نماز به وضوح دیده می شد و بازی نبود که ما برنامه نماز را نداشته باشیم ولي نظر آقاي مظلومي سرمربي جديد با آقاي قلعه نوعي فرق مي كند هرچند ايشان هم علاقه مند به این مسئله هست و امسال ما از ایشان خواستیم که موضوع نماز در باشگاه استقلال را مانند گذشته ادامه بدهیم.

آقاي مالك من به اين صحبت شما معترضم، کار فرهنگی و برنامه فرهنگي كه نبايد تابع آدمها باشد اين صحبت شما يعني اينكه اقاي مظلومي به جدیت اقاي قلعه نوعي پيگير برگزاري مسايل عبادي نيستند؟
خوب هر کسی اعتقادات خاص خودش را دارد نه اینکه ايشان پایبند به مسائل اعتقادی نباشند ولي خوب نظرشان متفاوت است البته من تعجب مي كنم شما مي گويید من را فقط در موقع برد و قهرماني استقلال و نماز شكر ديده ايد من هميشه قبل از نماز براي بازيكنان استقلال یک برنامه های مرتب و منظمی دارم همه آنها من را می شناسند دوست داشتم با یکی دو تا از بازیکنان صحبت می کردید تا نتيجه كارهاي فرهنگي من بهتر معلوم مي شد.

چقدر وقت می گذارید در باشگاه استقلال؟
طبق ساعات اداری در باشگاه هستم و بازی هایی که در شهرستان ها انجام می دهند همراه تیم هستم.

شما حقوقی هم از باشگاه استقلال می گیرید؟
بله کدام کارمند حقوق نمی گیرد؟ البته نه به اندازه بازيكنان تيم! حقوق من هم مثل کارمندهای دیگر است.

دوستان روحانی شما ایراد نمی گیرند که وارد این مسائل شده اید؟
بله زياد هم ايراد مي گيرند، مشکل ما هم همین است که این مسئله جا نیفتاده که حضور آقایان روحانی در فوتبال بسیار موثر است و اگر بیایند اینجا متوجه می شوند که بیشتر از مساجد می توانند برای جوانان ما مثمرثمر باشند.

منبع:وبلاگ مازیار ناظمی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
فقط خاك بر سر مسئولان استقلال..
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
مجموعا نتونست 4 تا كار فرهنگي نام ببره :دي
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها