کد خبر: ۱۷۴۵۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۷ مهر ۱۳۹۲
بیش از دو هزار میلیارد ریال پروژه فرودگاهی طی ۶ ماه نخست سال جاری در ۴۳ فرودگاه کشور افتتاح و بهره‌برداری شد.

به‌گزارش 598 به نقل از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، در 6 ماه اول سال جاری، 211 پروژه در 43 فرودگاه کشور به ارزش دو هزار و 877 میلیارد و 659 میلیون ریال افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

سهم شرکت فرودگاه‌های کشور در تامین اعتبارات این پروژ‌ه‌ها بیش از دو هزار و چهارصد میلیارد ریال، سهم اعتبارات استانی 243 میلیارد و 600 میلیون ریال و سهم بخش خصوصی 221 میلیارد و 10 میلیون ریال بوده است.

اهواز با 26 پروژه، بیشترین حجم پروژه‌های افتتاح شده را در میان فرودگاه‌های کشور داشته است.

این پروژه‌ها در فرودگاه‌های زاهدان، زنجان، آبادان، یزد، تبریز، مهرآباد، امام خمینی(ره)، ارومیه، کلاله، گرگان، بیرجند، کرمان، پارس‌آباد، اهواز، ایلام، رشت، اراک، ساری، خوی، زابل، کرمانشاه، سیرجان، لامرد، مشهد، خرم‌آباد، سنندج، یاسوج، بجنورد، لارستان، اردبیل، شهرکرد، جیرفت، سمنان، همدان، کیش، نوشهر، بندرعباس، رفسنجان، بوشهر، سبزوار، اصفهان، ایرانشهر و ابوموسی اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

گازرسانی به ایستگاه راداری R.C.A.G فرودگاه بین‌المللی تبریز، اجرای فیبرنوری در فرودگاه بجنورد، افتتاح سالن مستقبلین فرودگاه اردبیل، بهره‌برداری از طرح توسعه ضلع شمالی ترمینال فرودگاه زنجان، بهره‌برداری از خط پرسرعت MPLS شبکه پیام‌های هوانوردی فرودگاه زاهدان، بهره‌برداری از باند فرودگاه اراک و رفع موانع موجود در اجرای پروژه پارکینگ طبقاتی فرودگاه مهرآباد، از جمله پروژه‌های مهمی است که در فرودگاه‌های کشور طی ماه سال 92 به پایان رسیده است.

استریپ‌سازی بین دو باند فرودگاه مشهد، همسان‌سازی سرویس رود با اپرون جدید فرودگاه مشهد، آغاز توسعه باند فرودگاه زنجان، بهره‌برداری از ترمینال داخلی، اپرون و پل تلسکوپی و افتتاح سالن ترانزیت پروازهای داخلی فرودگاه مشهد، بهره‌برداری از مرحله نخست طرح توسعه سالن پروازهای ورودی داخلی فرودگاه کیش، نصب و راه‌اندازی سامانه پیشرفته RVR ایلام، بهره‌برداری از سیستم جدید روشنایی فرودگاه بین‌المللی کیش، اتمام عملیات پروژه تکنیکال بلاک در فرودگاه ساری، اتمام عملیات ترمیم و روکش سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، عملیاتی شدن سامانه کمک‌ناوبری DVOR/DME فرودگاه آبادان، پایان عملیات توسعه باند پروازی و احداث ترن‌پد باند 13 فرودگاه گرگان و  بهره‌برداری از دوازدهمین مرکز آموزش خلبانی کشور در فرودگاه همدان از دیگر پروژه‌های مهمی است که در فرودگاه‌های کشور طی ماه سال 92 به پایان رسیده است.

شرکت فرودگاه‌ها با تاکید بر ارتقا و حفظ ایمنی و لزوم استانداردسازی فرودگاه‌ها اقداماتی نیز داشته است، بر این اساس طی 6 ماه اول سال جاری، فرودگاه‌های رشت موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 شد و همچنین فرودگاه‌های یزد و امام‌خمینی(ره) نیز گواهینامه‌ی فرودگاهی دریافت کردند.

ارتقای مستمر کیفیت ایمنی و امنیت عملیات فرودگاهی و هوانوردی در کنار افزایش سطح کیفی خدمات مهمترین اهداف راهبردی شرکت فرودگاه‌ها است.

بر این اساس متناسب با اولویت‌ها، ضرورت‌ها و منابع مالی در اختیار، پروژه‌های متعدد بهسازی و استانداردسازی سطوح پروازی، ساختمان‌ها و اماکن فرودگاهی و نوسازی و به‌روز کردن تجهیزات فرودگاهی و هوانوردی در فرودگاه‌های کشور اجرا شده است.

‌فرودگاه‌ها به‌عنوان عضوی از شبکه‌‌ زیرساخت صنعت حمل ‌و نقل هوایی محسوب می‌شوند، در این راستا اولویت اساسی و اصلی در اجرای پروژه‌های مرتبط با ایمنی، به‌ویژه ریسک‌های غیرقابل قبول از منظر سیستم مدیریت ایمنی به دو حوزه ساخت و ساز و تجهیزات معطوف می‌شود و شرکت فرودگاه‌های نیز بر این اساس عمل می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها