کد خبر: ۱۷۵۴۹
زمان انتشار: ۱۶:۵۴     ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

 قربانيان خشونت‌هاي جنسي در آمريكا روز گذشته در اعتراض به ديدگاه‌هاي سرزنش‌آميزي كه درباره آنها مطرح مي‌شود در واشنگتن تظاهرات كردند.
 به گزارش 598 به نقل از فارس از پايگاه تحليلي "مانستراندكرتيكس "، بيش از هزار نفر از مردان، زنان و كودكان روز گذشته در اعتراض به خشونت‌هاي جنسي در آمريكا تظاهرات كردند.

اين تظاهرات‌كنندگان كه خواستار عدم سرزنش قربانيان تجاوزهاي جنسي در آمريكا بودند، از پارك "لافايت " مقابل كاخ سفيد به سمت مراكز خريد و بناهاي تاريخي مركز شهر واشنگتن راهپيمايي كردند و نمادهايي با خود حمل مي‌كردند كه روي آنها نوشته شده بود: "متجاوزان جنسي و نه قربانيان خشونت‌هاي جنسي را سرزنش كنيد ".

پايتخت آمريكا يكي از چندين شهر در سراسر جهان است كه در ماه‌هاي اخير شاهد چنين تظاهراتي بوده است از جمله تظاهراتي كه اوايل روز شنبه در برلين آلمان برگزار شد.

اين رويدادها در سراسر جهان در اعتراض به سرزنش قربانيان تجاوزهاي جنسي برگزار مي‌شوند؛ سرزنش‌هايي كه رفتار و پوشش اين قربانيان را عامل هدف قرار گرفتن آنها در تجاوز جنسي مي‌داند.

زنان شركت‌كننده در اين تظاهرات اعلام كردند: ما اينجا جمع شده‌ايم تا اعلام كنيم كه صرف نظر از آنچه به تن مي‌كنيم، خواستار اين نيستيم كه قرباني خشونت‌هاي جنسي باشيم.

اين تظاهرات در واكنش به اظهارات يكي از ماموران پليس آمريكا تورنتو صورت گرفت كه در سخنان خود به زنان آمريكايي توصيه كرده بود براي محفوظ ماندن از تجاوزهاي جنسي از پوشيدن لباس‌هاي نامناسب خودداري كنند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها