کد خبر: ۱۷۵۶۲۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد آمریکا در گروه ۱+۵ قرار است هفته جاری در جلسه‌ای محرمانه به رهبران کنگره و کمیته‌های مرتبط آن درباره نشست اخیر ایران و ۱+۵ گزارش دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المانیتور، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد آمریکا در گروه 1+5،  در صدد است هفته جاری در جلسه‌ای محرمانه‌ به رهبران کنگره و روسای کمیته‌های مرتبط کنگره در خصوص گفت‌وگوهای 1+5 (آمریکا، انگلیس،فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و ایران که هفته گذشته در «ژنو» برگزار شد، گزارش دهد.

شرمن در گفت‌وگوی کوتاه هفته گذشته خود که به جزئیات طرح ایران در ژنو نپرداخت، به «الیوت انجل» دموکرات عالیرتبه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت« ایران ظاهراً جدی است».

دیپلمات‌های 6 کشور و ایران توافق کردند که جزئیات پیشنهاد ایران که در گفت‌وگوهای دو روزه هفته گذشته در ژنو ارائه شد را فاش نکنند.

بر اساس گزارش یکی از اعضای ستاد کارکنان مجلس نمایندگان آمریکا، شرمن درباره این گفت‌وگوهای اخیر در ژنو در جلسه‌ای محرمانه که احتمالاً سه‌شنبه یا چهارشنبه برگزار می‌شود، به روسای کمیته‌های مرتبط کنگره گزارش می‌دهد.

مقامات رژیم صهیونیستی به ریاست «یووال استینیتس» وزیر اطلاعات اسرائیل نیز برای مشورت با همتایان خود در خصوص گفت‌وگوهای ایران عازم واشنگتن شده‌اند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز قرار است روز چهارشنبه درباره ایران با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در «رم» دیدار کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها